imaster
Bah
Jag brukar bränna mig på bromsskivan fram när jag ska sätta i låset. I alla fall senaste veckan när parkeringen efterkom en hård inbromsning från laglig hastighet + moms och andra avgifter. Jävlar va varma skivorna blir då... 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

<-------------se avatar.....X-up skrev:2351575Ja, jag bestämmer vad/vem/när man är seriös. Står instiftat i grundlagen sedan några år tillbaka. Du tilldöms därför dagsböter för ifrågasättande av ämbete. Dagsböterna skall utmätas i form av nakenåka på fotsulorna bakom Fürsten när han gör hastighetsrekord på bakhjulet. Du måste trilla & försöka resa dig under hela resan.
Så är det, så blir det, först kliar det, sedan svi´r det.![]()

kungko skrev:2351866<-------------se avatar.....![]()

X-up skrev:2351881"The only way is up" ? Eller vad menar du när du pekar så där?![]()
Chii skrev:2350972Då var det dags igen, så fort man är ute o kör hojj i kortbyxor o t-shirt händer det, ska ställa ner hojjen på stödet och lyckas bränna baksidan av höger ben mot avgas systemet, Resultatet blir ett stort brännsår som känns sådär lagom kul mitt i sommar värmen, jag har 3st ärr av denna händelse och det verkar som om man aldrig lär sig undvika detta heller, surt att alla ärr är på olika ställen på benet,
Är det bara jag som gör detta![]()
kungko skrev:2351890vart det bättre?
mickelin skrev:2351901Har aldrig bränt mig på hoj men en gång, i femtonårsåldern, när jag vurpade med min moppe i skogen och hade slocknat av smällen vaknade jag av att det fräste om benet som låg på en motorkåpan och stektes. Sedan dess står det "suzuki" spegelvänt på min högra vad.
Är fortfarande märkestrogen....

X-up skrev:2351912Nä...det sviiider i mina tjinder....

mini-knutten skrev:2351926allvarligt? fett tufft isåfall![]()

mickelin skrev:2351960Helt seriöst. Numera så börjar det bli lite suddigt men ändå...

mini-knutten skrev:2352049bildbevis![]()
FUBAR skrev:2351745Skriv så att man fattar vad du menar då.

NÄNÄ, den bilden måste upp här.mickelin skrev:2352066Det får bli via mms isåfall, pm´a nummer så fotar jag.
(ingen digitalkamera...)
Jag har inte kört en meter utan ställ, blir det för jävla varmt låter jag bli att köra. Den dagen jag dejtar asfalten så blir det stället som får 1:a basen. Kommer fortfarande ihåg smärtan från mitt uppskrapade lår jag fick när jag cyklade omkull som 5 åring.Maggy skrev:2351590Handen på hjärtat... det finns MYCKET få på detta forum som aldrig kört utan skyddsdräkt... om ens någon.
crashtestdummy skrev:2352297NÄNÄ, den bilden måste upp här.![]()
avgasrörsbrännmärken brukar ju kallas Thai tatoo i thailand, eftersom det är svårt att kila sig mellan alla moppar som står parkerade utan att bränna benen mot avgasrören.
Själv lyckas jag alltid bränna mig på bromsskivorna och ibland även på avgasröret.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |