brännmärket

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Då var det dags igen, så fort man är ute o kör hojj i kortbyxor o t-shirt händer det, ska ställa ner hojjen på stödet och lyckas bränna baksidan av höger ben mot avgas systemet, Resultatet blir ett stort brännsår som känns sådär lagom kul mitt i sommar värmen, jag har 3st ärr av denna händelse och det verkar som om man aldrig lär sig undvika detta heller, surt att alla ärr är på olika ställen på benet,

Är det bara jag som gör detta:confused:
 
Chii skrev:
2350972 Då var det dags igen, så fort man är ute o kör hojj i kortbyxor o t-shirt händer det, ska ställa ner hojjen på stödet och lyckas bränna baksidan av höger ben mot avgas systemet, Resultatet blir ett stort brännsår som känns sådär lagom kul mitt i sommar värmen, jag har 3st ärr av denna händelse och det verkar som om man aldrig lär sig undvika detta heller, surt att alla ärr är på olika ställen på benet,

Är det bara jag som gör detta:confused:

Skyll dig själv:)
Är man seriös så kör man ALLTID med korrekt skyddsutrustning. Om man så bara ska torrbryta i garaget vintertid.
 
Ja. :)

Fixa Gel-o-net och lägg på såret, en slags väv med nån salva i. Skitbra!
 
Chii skrev:
2350972 Då var det dags igen, så fort man är ute o kör hojj i kortbyxor o t-shirt händer det, ska ställa ner hojjen på stödet och lyckas bränna baksidan av höger ben mot avgas systemet, Resultatet blir ett stort brännsår som känns sådär lagom kul mitt i sommar värmen, jag har 3st ärr av denna händelse och det verkar som om man aldrig lär sig undvika detta heller, surt att alla ärr är på olika ställen på benet,

Är det bara jag som gör detta:confused:

jepp! vi andra använder köpta skinnställ istället för det vi har på kroppen! :tungan
 
X-up skrev:
2350974 Skyll dig själv:)
Är man seriös så kör man ALLTID med korrekt skyddsutrustning. Om man så bara ska torrbryta i garaget vintertid.

hum ja är seriös å ja kan då åka i annat än skinnstället...vem bestämmer vad/vem/när man är seriös? du?
 
moral kärringar:FU är man snygg o skicklig åker man utan ställ, bara loosers som inte vågar (IRONIIII):tungan
 
Chii skrev:
2350972 Då var det dags igen, så fort man är ute o kör hojj i kortbyxor o t-shirt händer det, ska ställa ner hojjen på stödet och lyckas bränna baksidan av höger ben mot avgas systemet, Resultatet blir ett stort brännsår som känns sådär lagom kul mitt i sommar värmen, jag har 3st ärr av denna händelse och det verkar som om man aldrig lär sig undvika detta heller, surt att alla ärr är på olika ställen på benet,

Är det bara jag som gör detta:confused:

En del har ju pipan i cutsen :hihi
 
:corn Here we go again!

Är förvånad över antalet retarderade människor i detta land.
 
på min premiärtur på MC (med 125a) lyckades jag bränna upp ett 7x7 cm stort hål i mina goretexbrallor ;)

Gör inte om det (alldeles för rädd om mina pengar :gnissla )
 
mini-knutten skrev:
2351091 på min premiärtur på MC (med 125a) lyckades jag bränna upp ett 7x7 cm stort hål i mina goretexbrallor ;)

Gör inte om det (alldeles för rädd om mina pengar :gnissla )

det gör så stööört ont med brännskador

Nova skrev:
2351036 :corn Here we go again!

Är förvånad över antalet retarderade människor i detta land.

är man efterbliven bara för att man inte alltid har skinnställ? Jag har sett konsekvenserna av att köra utan och det avskräcker men att sitta o gnälla på folk som en het sommardag glider omkring med mc inne i centrum känns bara präktigt
 
Last edited:
Haha, det där har jag aldrig lyckats med, beror nog mer på konstruktionen än på minnet i det här fallet dock :tomten

Såså danne, du får helt enkelt bränna dig tills du får in det i pallet ;)
 
Chii skrev:
2350972 ...

Är det bara jag som gör detta:confused:


Ehh... :va

Märkligt, hur gör du egentligen när du fäller ner stödet? För du sitter väl inte mycket annorlunda då än när du stannar inför högersväng eller annat?
 
Chii skrev:
2351212 det gör så stööört ont med brännskador



är man efterbliven bara för att man inte alltid har skinnställ? Jag har sett konsekvenserna av att köra utan och det avskräcker men att sitta o gnälla på folk som en het sommardag glider omkring med mc inne i centrum känns bara präktigt


Skrev aldrig att jag menade att de som kör utan ställ var retarderade :)
 
kungko skrev:
2350984 hum ja är seriös å ja kan då åka i annat än skinnstället...vem bestämmer vad/vem/när man är seriös? du?

Ja, jag bestämmer vad/vem/när man är seriös. Står instiftat i grundlagen sedan några år tillbaka. Du tilldöms därför dagsböter för ifrågasättande av ämbete. Dagsböterna skall utmätas i form av nakenåka på fotsulorna bakom Fürsten när han gör hastighetsrekord på bakhjulet. Du måste trilla & försöka resa dig under hela resan. ;)

Så är det, så blir det, först kliar det, sedan svi´r det.:)
 
Chii skrev:
2350972
Är det bara jag som gör detta:confused:

Nädå... jag brände benet ordentligt i sommar då jag bytte om till shorts när vi kom fram till Gällivareträffen. På en sån långstyrning (nja... 24mil bara men iallafall) så har jag stället på.

MEN visst faen kör jag i shorts och t-shirt hemmavid. Man busar inte lika mycket men det är så SKÖNT!:tummenupp

Handen på hjärtat... det finns MYCKET få på detta forum som aldrig kört utan skyddsdräkt... om ens någon.
 
X-up skrev:
2350974 Skyll dig själv:)
Är man seriös så kör man ALLTID med korrekt skyddsutrustning. Om man så bara ska torrbryta i garaget vintertid.
Jag är 100% seriös trots att jag kör i jeans ibland.

Ditt tankesätt är ungefär som att säga har du inte 100hp++ så har du ingen riktigt mc...:arsele
 
hehe, näe men jag brände mig varenda jävla dag när jag hade motarden och skulle sätta fast kedjan (stort abuskedjelås) när jag parkerade... såg ut som jag handmatade pirayaer varje dag :P

och ang skinställ, är väl upp till var och en, är ju inget o predika om, själv kör jag alltid med... men är långt ifrån att predika för andra att göra det,är upp till var och en tycker jag.

Dock en sak att tänka på, tycker jag är att om man "bara" kör tex till o från jobbet och därför inte har stället då.. så är det ju faktiskt så att fram o tebaka varje dag i rusningstid så borde det rent teoretiskt på en vecka va där största risken ligger.. även om det e jäkla varmt o klibbigt med ställ :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top