brännmärket

Jag brukar bränna mig på bromsskivan fram när jag ska sätta i låset. I alla fall senaste veckan när parkeringen efterkom en hård inbromsning från laglig hastighet + moms och andra avgifter. Jävlar va varma skivorna blir då... :3freak

X-up skrev:
2351575 Ja, jag bestämmer vad/vem/när man är seriös. Står instiftat i grundlagen sedan några år tillbaka. Du tilldöms därför dagsböter för ifrågasättande av ämbete. Dagsböterna skall utmätas i form av nakenåka på fotsulorna bakom Fürsten när han gör hastighetsrekord på bakhjulet. Du måste trilla & försöka resa dig under hela resan. ;)
Så är det, så blir det, först kliar det, sedan svi´r det.:)
<-------------se avatar..... :arsele

Last edited:
Chii skrev:
2350972 Då var det dags igen, så fort man är ute o kör hojj i kortbyxor o t-shirt händer det, ska ställa ner hojjen på stödet och lyckas bränna baksidan av höger ben mot avgas systemet, Resultatet blir ett stort brännsår som känns sådär lagom kul mitt i sommar värmen, jag har 3st ärr av denna händelse och det verkar som om man aldrig lär sig undvika detta heller, surt att alla ärr är på olika ställen på benet,

Är det bara jag som gör detta:confused:

Har aldrig bränt mig på hoj men en gång, i femtonårsåldern, när jag vurpade med min moppe i skogen och hade slocknat av smällen vaknade jag av att det fräste om benet som låg på en motorkåpan och stektes. Sedan dess står det "suzuki" spegelvänt på min högra vad.
Är fortfarande märkestrogen....

mickelin skrev:
2351901 Har aldrig bränt mig på hoj men en gång, i femtonårsåldern, när jag vurpade med min moppe i skogen och hade slocknat av smällen vaknade jag av att det fräste om benet som låg på en motorkåpan och stektes. Sedan dess står det "suzuki" spegelvänt på min högra vad.
Är fortfarande märkestrogen....

allvarligt? fett tufft isåfall :yoparty

Köra i helställ är den absolut säkraste formen att framföra sin motorcykel på. Det vet dom flesta, om inte alla.

Gnälla, spy galla, idiot förklara, höj inte min premie FUckO attityda sig över något som inte är olagligt, som inte står som krav (ber. på förs.) jämt och ständigt (ja, den här diskussionen är uppe minst varannan dag) gör att man börjar undra över hur folk är skapta? Tack & lov lever vi i en demokrati, hade skinnställs talibanerna fått härja hade S/M modet varit standard i var svensks hem.

DoNtt leAVE hOme WitHaoouT yuURr lEAtHeRrR!! :kulspruta :kulspruta :machinegu :slicka :tungan :tungan

mickelin skrev:
2352066 Det får bli via mms isåfall, pm´a nummer så fotar jag.

(ingen digitalkamera...)
NÄNÄ, den bilden måste upp här.:fakta
avgasrörsbrännmärken brukar ju kallas Thai tatoo i thailand, eftersom det är svårt att kila sig mellan alla moppar som står parkerade utan att bränna benen mot avgasrören.
Själv lyckas jag alltid bränna mig på bromsskivorna och ibland även på avgasröret.

Maggy skrev:
2351590Handen på hjärtat... det finns MYCKET få på detta forum som aldrig kört utan skyddsdräkt... om ens någon.
Jag har inte kört en meter utan ställ, blir det för jävla varmt låter jag bli att köra. Den dagen jag dejtar asfalten så blir det stället som får 1:a basen. Kommer fortfarande ihåg smärtan från mitt uppskrapade lår jag fick när jag cyklade omkull som 5 åring.

crashtestdummy skrev:
2352297 NÄNÄ, den bilden måste upp här.:fakta
avgasrörsbrännmärken brukar ju kallas Thai tatoo i thailand, eftersom det är svårt att kila sig mellan alla moppar som står parkerade utan att bränna benen mot avgasrören.
Själv lyckas jag alltid bränna mig på bromsskivorna och ibland även på avgasröret.

:) Thai tatoo....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back