Boxning i GBG?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Har sökt lite på nätet utan lycka. Det måste ju finnas flertalet boxningsklubbar i Götet?

Tänkte mest börja för att komma/hålla mig i form. Inget superseriöst alltså.
Är det någon här som sysslar med det eller vet något om vart man kan vända sig?

Rash skrev:
2343536 Har sökt lite på nätet utan lycka. Det måste ju finnas flertalet boxningsklubbar i Götet?

Tänkte mest börja för att komma/hålla mig i form. Inget superseriöst alltså.
Är det någon här som sysslar med det eller vet något om vart man kan vända sig?

Hej

Jag testade på lite på (tror klubben heter Redbergslidens..) ligger i Ullevi, el snarare under Ullevi. Sen har jag en tjejkompis som tränar i Angereds boxningsklubb & tycker att det är grymt bra där.

Def. att rekommendera för formens skull, bara uppvärmningen är svettig nog ;-)

Finns det nybörjargrupper för en som knappt klarar 20 armhävningar och har kass kondis?

Som nybörjare så det enda man kräver är att man gör så gott man kan
sen kommer kondisen med tiden.Så ja det finns en nybörjargrupp för dig
Sett igång och träna bara innan ni blir feta och inte kan köra hoj längre:tummenupp

Hmm, kanske testar på kickboxning då. Vad för prylar behöver man köpa?:confused:
Vill helst inte lägga ut en massa pengar om det inte var ens grej liksom..

Finns det att låna/hyra på plats? Hade ju helst velat testa på boxning iofs.

Rash skrev:
2348700 Hmm, kanske testar på kickboxning då. Vad för prylar behöver man köpa?:confused:
Vill helst inte lägga ut en massa pengar om det inte var ens grej liksom..

Finns det att låna/hyra på plats? Hade ju helst velat testa på boxning iofs.

Behöver inget när man är nybörjare....jo kanske boxarlindor, tanskydd och vattenflaska:tummenupp

Börjar du på Fighterkb.....så kanske du får mig som instruktör......brukar hoppa in ngn gång ibland där!:D

Rasorblade skrev:
2349089 Behöver inget när man är nybörjare....jo kanske boxarlindor, tanskydd och vattenflaska:tummenupp

Börjar du på Fighterkb.....så kanske du får mig som instruktör......brukar hoppa in ngn gång ibland där!:D

Och det kan man köpa på plats antar jag? Får se efter nästa löning. Den här har jag redan supit upp:yoparty

Skippa boxningen, det blir du bara dum i huvudet av. För mkt slag mot huvudet eftersom benen är förbjudna.

Men thaiboxning är 100 gånger roligare än kickboxning. Själv har jag tränat muay thai i 7 år, vart ett par vändor i thailand å kört med. Tror du skulle gilla det.

Kolla in Göteborg kick & THai eller fightcenter GBG

vbg_snake skrev:
2349948 Men thaiboxning är 100 gånger roligare än kickboxning. Själv har jag tränat muay thai i 7 år, vart ett par vändor i thailand å kört med. Tror du skulle gilla det.

Kolla in Göteborg kick & THai eller fightcenter GBG

Vad är skillnaden?

Rash skrev:
2349951 Vad är skillnaden?

stor skillnad

Tempo, kontroll, hårdhet. teknik

Thaiboxning om man tävlar i A-klass, eller träningsutförande då

Armbågar (ansikte, kroppen)
Knä (ansikte kroppen)
Lowkicks, sparkar smalben, lår
Roundhouse - dräparspark mot midja/mage/huvud
Clinch, man står nära inpå och kör nackbrottning, knäar i njurar, mage, huvud. använder sig även av armbågar på denna distans.

Jag har provat båda sporterna och anser mig rätt duktig inom thaiboxning, kickboxning hade ingenting att mäta sig mot faktiskt. Det känns halvdant och halvhjärtat för mig iaf. Sedan är det klart att det är en bra sport för de som vill prova på. Men det är för mig bättre att satsa på det värsta direkt ;)

Kickboxning är mer koncentrerat på boxning än thaiboxning. Thaiboxning kör också beprövade metoder som fungerat i årtusenden för att knocka motståndaren på lättast och effektivast sätt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8