BoTT i Linköping x 2 nästa år

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Ser att du lagt denna tråd under Nordic BoTT. Den har såledens hamnat fel. Borde ligga under Racing. Tråden är föbehållt serien "Nordic BoTT"

Vi kommer inte att räkna med en eventuell tävling i Nordic BoTT serien.

Nja, tanken var ju att ha BoTT med denna tävlingshelg men finns inte intresset från förarnas sida så kommer ju inte jag att tjata på er. Det finns många klasser där man ser positivt på tävlingar. :va

/HW

Ibland blir man bra förvånad...

BoTT, altsså 2-cyl max 1200cc vill minsann inte köra någon tävling, dom har tackat nej...

Jag deppar inte över det utan ringde istället Stefan på RR-fabriken, dvs. RR-juniorerna. Efter 20min babbel i telefon har jag en tävlingsledare, minst 10 funktionärer och en klassponsor till juniorerna!

Snacka om skillnad i attityd!

På tisdag får vi domen, om RR-sektionen i LMS låter mig arrangera tävling eller inte. Hur galet det än låter är det dom som bestämmer.

/HW

(Ovan är taget från "Orginaltråden")

Är det så att BoTT inte har intresse att köra på Sviesta???

Jag har tänkt kör hela BoTT serien 2009, och blir väldigt besviken om inget av racen går på Sviesta.

Mvh
//
Benny

Ok, förtydligande: Detta rör endast tävlingen jag försöker arrangera. LMS B-race kan mycket väl komma att innehålla en klass för BoTT.

Problemet löste sig i alla fall för vår del.

/HW

Last edited:
(Ovan är taget från "Orginaltråden")

Är det så att BoTT inte har intresse att köra på Sviesta???

Jag har tänkt kör hela BoTT serien 2009, och blir väldigt besviken om inget av racen går på Sviesta.

Mvh
//
Benny

BoTT-serien har kört race på Sviesta varje säsong, så det ska du nog inte vara orolig över.

Precis som nämns så kommer BoTT med all sannolikhet vara en del av vårt B race 2009 också.

/Christer, Ordförande LMS RR sektion (på sonens konto)

Varför i H-vete går det inte att logga ut och byta användare:mad:

Nja, tanken var ju att ha BoTT med denna tävlingshelg men finns inte intresset från förarnas sida så kommer ju inte jag att tjata på er. Det finns många klasser där man ser positivt på tävlingar. :va

/HW

Jag kommer att köra om ni fixar en BOTT klass :tummenupp
O vill även tacka för att det finns folk som orkar angagera sig.
:bow :klappar :bow :klappar :bow

Vore kanonkul om det gick BoTT-race på Sviesta i år, det är ju lite närmare än allt i BoTT:s tävlingskalender för just mig :D
Men kan någon förklara för en novis varför det inte nämns något om körningar utöver racekalendern på BoTT-sajten, nu när jag får reda på att det körts på Sviesta varje säsong? :va

PP

BoTT-serien har kört race på Sviesta varje säsong, så det ska du nog inte vara orolig över.

Vi som arrangerar Nordic BoTT har bestämt att serien förbehålls de arrangemang som körs tillsammans med ERF-serien. Förra året hade vi problem med att få tillräckligt med deltagare. Det extra race som har gått på Sviestad har således fått stryka på foten. Race som är listade på ERF och Nordic BoTT siten är de som ingår i serien.

Vi som arrangerar Nordic BoTT har bestämt att serien förbehålls de arrangemang som körs tillsammans med ERF-serien. Förra året hade vi problem med att få tillräckligt med deltagare. Det extra race som har gått på Sviestad har således fått stryka på foten. Race som är listade på ERF och Nordic BoTT siten är de som ingår i serien.

Synd, jag gillar den banan och LMS anordnar alltid bra evenemang.

Jag tror att det finns ett stort intresse för en BoTT-klass på sviesta.

Jag har tre till som vill köra superduke på sviesta.

Om intresserade visar lite intresse här så kanske Hannes fixar ett BoTT-race. utanför serien.

Nån mer som är intresserad av en BoTT-klass på sviesta???????

Last edited:
Klart man vill köra på Sviestad, tog ju rejs oskulden på sviestad för två år sedan och missade förra årets rejs p.g.a benbrott så visst vill jag köra där:yoparty .
Himla synd att "politik" ska hindra att LMS rejset att ingår i Bott serien i år. Bra arrangemang som borde premieras och tillvaratas. Det var ju dessutom där det började i Modern Bott tidräkning för tre år sedan och bilden på Nordic bottsidan är ju från det första rejset.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8