Jag tror det råder något missförstånd.
"Nordic BoTT" är en serie (suporter klass till ERF) som körs samtidigt med ERF. Så det som står på ERFs eller Nordic BoTTs hemsida är det som gäller. Sub forumet Nordic BoTT är till för att diskutera sådant som har med Nordic BoTT serien att göra och då främst sådant som stöttar intresset för Nordic Bott.
Vidare när jag ändå är i gång.
Kontakt personer på Nordic BoTT har fått i uppdrag av förare att verka för en livskraftig serie ”Nordic BoTT” se mötes protokoll från Knutstorp.
http://www.nordicbott.net/adm/NordicBottmoteKnutstorp2008.pdf
Vi (kontakt personer) kan inte avgöra var och när Nordic BoTT race körs då detta ligger i händerna på arrangör av ERF. Vi kan endast stötta och hjälpa arrangör och förare så mycket det går.
Finns det däremot någon som kan arrangera enstaka tävlingar for 2 cylindriga maskiner så är ju det fint, men för GUDs skull blanda inte in "Nordic BoTT" serien i detta. Vi gjorde detta 2008 och det satt långt inne att få den godkänd att ingå i Nordic BoTT serien, Så det skall vi passa oss för i fortsättningen. Svårigheten bestod mestadels av rent praktiska orsaker där vi fick stor hjälp av ERF arrangör trots att ERF inte körde på Sviestad.
Egentligen så skall jag inte uttala mig, men angående Sviestad, men vill minnas att jag fått förklarat för mig en gång, att det föreligger det praktiska orsaker till att ERF in körs där. Så där har orsak att vi inte kan köra något Nordic BoTT race som ingår i serien där.
Vill passa på att ge en eloge till Mikkel som helt utan ersättning driver Nordic BoTTs hemsida på ett sådant sätt att företag fått upp ögonen och här köpt annonsplatts med hjälp av produkter som lottats ut till förare i samband Nordic Bott race .
Mvh
Gubbjävel med abstinens och som väntar på första racet.