BoTT i Linköping x 2 nästa år

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Klart att vi ska annordna ett BoTT race i år igen under förutsättning att det kommer några nu när det inte ingår i serien, men va fan, vi får väl ha en egen BoTT serie i LMS regi, dubbelt race är ju nästan halva vanliga säsongen:)
Och som någon nämnde, det var ju på Sviestad det började (i mordern tid).

Christer Lövgren Ordförande LMS RR sektion

Vi som arrangerar Nordic BoTT har bestämt att serien förbehålls de arrangemang som körs tillsammans med ERF-serien. Förra året hade vi problem med att få tillräckligt med deltagare. Det extra race som har gått på Sviestad har således fått stryka på foten. Race som är listade på ERF och Nordic BoTT siten är de som ingår i serien.

Det är ju kul o höra att de som var med o fixade till så att Nordic BoTT blev till och fick börja köra tävlingar, de "får på foten nu".... tack Mikkel, det värmer

lite historik från BoTT tävlingarna på Sviesta, förstår inte varför Sviesta inte är med i serien med hyffsat många deltagare.
Själv funderar jag på en Superduke nu, KTM ryktas ju skapa en Superduke Cup :)
2006: 14st
2007: 18st
2008: 17st

Last edited:
Blev bra snopen när jag läser detta då inte Mikkel varit i kontakt med mej ang detta beslut, då jag sitter med i kontaktgruppen för BoTT

/Peppe K

Vi som arrangerar Nordic BoTT har bestämt att serien förbehålls de arrangemang som körs tillsammans med ERF-serien. Förra året hade vi problem med att få tillräckligt med deltagare. Det extra race som har gått på Sviestad har således fått stryka på foten. Race som är listade på ERF och Nordic BoTT siten är de som ingår i serien.

Jo, det lär ju säkert bli fler förare med hjälp av det beslutet :3freak

Här lägger man ned ett jävla stort jobb för att Nordic BoTT serien skall bli livskraftig. Det är många turer fram och tillbaka som jag inte kan redogöra för här. Beslut är fattade för seriens bästa. Jag tycker också att det är trist att det inte går att få till ett Nordic BoTT race som ingår i serien på Sviesta.

Jag tycker att ni som framför kritik mot detta skall fundera lite till innan ni slår till med släggan. Allt är kanske inte som det verkar.

Här lägger man ned ett jävla stort jobb för att Nordic BoTT serien skall bli livskraftig. Det är många turer fram och tillbaka som jag inte kan redogöra för här. Beslut är fattade för seriens bästa. Jag tycker också att det är trist att det inte går att få till ett Nordic BoTT race som ingår i serien på Sviesta.

Jag tycker att ni som framför kritik mot detta skall fundera lite till innan ni slår till med släggan. Allt är kanske inte som det verkar.

Jag tror alla vi som kör i serien uppskattar den tid och det arbete som du plus några till lägger ner för att få ihop denna serien :tummenupp . Tråkigt att det ska bli negativa diskussioner. Jag vill ju bara köra hoj och ha skoj, vilket denna serien är perfekt för. Sen om man måste ta bort en bana ur serien bryr jag mig inte så mycket om, jag räknar med att ni tar rätt beslut, bara jag får köra hoj :) .

Keep up the good work :tummenupp

//Jonas

Last edited:
Tar inte fram någon slägga, men undrar trots allt hur ni resonerar om ni tror att ni får fler förare genom att utesluta en arrangör?
LMS lär få rätt många startande trots att man inte har tävlingen med i serien..

Vet ikke om jeg snakker for flere nå, men ærlig talt Mikkel så dreier vel dette seg om mangelfull informasjon. Ingen betviler at både du og Hans gjør en kjempejobb med BoTT. Men problemet i denne tråden er jo at det er både nye og gamle "BoTT´ere" som lurer på årsaken til at det ikke blir løp på Sviestad. Er det ikke da bedre å forklare årsaken?

Jag o fyra kompisar tänker köra knutstorp,falken o sviesta (om det blir nåt)
Alla på superduke. Vi har hört rykten om en superduke-cup i BoTT som är tänkt att gå vid tre tävlings helger med dubbel race. Detta är dock ett rykte
som vi hoppas blir av typ som 690cupen i supermono:tummenupp
Jag tycker att mikkel,hans o dom andra BoTTarna gör ett grymt jobb TACKAR
:bow :klappar :bow :klappar :bow :klappar :bow :klappar :bow

Last edited:
Jag tror det råder något missförstånd.
"Nordic BoTT" är en serie (suporter klass till ERF) som körs samtidigt med ERF. Så det som står på ERFs eller Nordic BoTTs hemsida är det som gäller. Sub forumet Nordic BoTT är till för att diskutera sådant som har med Nordic BoTT serien att göra och då främst sådant som stöttar intresset för Nordic Bott.
Vidare när jag ändå är i gång.
Kontakt personer på Nordic BoTT har fått i uppdrag av förare att verka för en livskraftig serie ”Nordic BoTT” se mötes protokoll från Knutstorp. http://www.nordicbott.net/adm/NordicBottmoteKnutstorp2008.pdf
Vi (kontakt personer) kan inte avgöra var och när Nordic BoTT race körs då detta ligger i händerna på arrangör av ERF. Vi kan endast stötta och hjälpa arrangör och förare så mycket det går.
Finns det däremot någon som kan arrangera enstaka tävlingar for 2 cylindriga maskiner så är ju det fint, men för GUDs skull blanda inte in "Nordic BoTT" serien i detta. Vi gjorde detta 2008 och det satt långt inne att få den godkänd att ingå i Nordic BoTT serien, Så det skall vi passa oss för i fortsättningen. Svårigheten bestod mestadels av rent praktiska orsaker där vi fick stor hjälp av ERF arrangör trots att ERF inte körde på Sviestad.
Egentligen så skall jag inte uttala mig, men angående Sviestad, men vill minnas att jag fått förklarat för mig en gång, att det föreligger praktiska orsaker till att ERF in körs där. Så där har orsak att vi inte kan köra något Nordic BoTT race som ingår i serien där.
Vill passa på att ge en eloge till Mikkel som helt utan ersättning driver Nordic BoTTs hemsida på ett sådant sätt att företag fått upp ögonen och här köpt annonsplatts med hjälp av produkter som lottats ut till förare i samband Nordic Bott race .
Mvh
Gubbjävel med abstinens och som väntar på första racet.:rofl

Last edited:
Jag tror det råder något missförstånd.
"Nordic BoTT" är en serie (suporter klass till ERF) som körs samtidigt med ERF. Så det som står på ERFs eller Nordic BoTTs hemsida är det som gäller. Sub forumet Nordic BoTT är till för att diskutera sådant som har med Nordic BoTT serien att göra och då främst sådant som stöttar intresset för Nordic Bott.
Vidare när jag ändå är i gång.
Kontakt personer på Nordic BoTT har fått i uppdrag av förare att verka för en livskraftig serie ”Nordic BoTT” se mötes protokoll från Knutstorp. http://www.nordicbott.net/adm/NordicBottmoteKnutstorp2008.pdf
Vi (kontakt personer) kan inte avgöra var och när Nordic BoTT race körs då detta ligger i händerna på arrangör av ERF. Vi kan endast stötta och hjälpa arrangör och förare så mycket det går.
Finns det däremot någon som kan arrangera enstaka tävlingar for 2 cylindriga maskiner så är ju det fint, men för GUDs skull blanda inte in "Nordic BoTT" serien i detta. Vi gjorde detta 2008 och det satt långt inne att få den godkänd att ingå i Nordic BoTT serien, Så det skall vi passa oss för i fortsättningen. Svårigheten bestod mestadels av rent praktiska orsaker där vi fick stor hjälp av ERF arrangör trots att ERF inte körde på Sviestad.
Egentligen så skall jag inte uttala mig, men angående Sviestad, men vill minnas att jag fått förklarat för mig en gång, att det föreligger det praktiska orsaker till att ERF in körs där. Så där har orsak att vi inte kan köra något Nordic BoTT race som ingår i serien där.
Vill passa på att ge en eloge till Mikkel som helt utan ersättning driver Nordic BoTTs hemsida på ett sådant sätt att företag fått upp ögonen och här köpt annonsplatts med hjälp av produkter som lottats ut till förare i samband Nordic Bott race .
Mvh
Gubbjävel med abstinens och som väntar på första racet.:rofl

Vel og bra det, men ditt svar forklarer ikke annet enn hva Mikkel også sier - "at sånn er det bestemt":3freak Poenget mitt er at VI som har kjørt BoTT vet at Svistads b-løp egentlig ikke tilhørte serien, og VI vet at det foreligger eierskap/rettigheter/forpliktelser til serien, og ikke minst VI vet at Hans og Mikkel mfl gjør en fanastisk jobb for at vi andre skal få kjørt BoTT-race:tummenupp Mitt poeng er at de nye som ønsker/har tenkt til å delta eller arrangere ikke vet dette, og det ville kanskje da vært en ide og forklart disse menneskene bakgrunnen - ikke bare komme med "sånn er det forklaringer". Vi kan vel ikke uten videre slå føttene under de tar initiativ til at vi skal få kjørt flere race - i hvertfall ikke uten en forklaring:) Uansett lykke til med abstinensene og sesongforberedelsene - regner med at du trener som helv....:yoparty

Vel og bra det, men ditt svar forklarer ikke annet enn hva Mikkel også sier - "at sånn er det bestemt":3freak Poenget mitt er at VI som har kjørt BoTT vet at Svistads b-løp egentlig ikke tilhørte serien, og VI vet at det foreligger eierskap/rettigheter/forpliktelser til serien, og ikke minst VI vet at Hans og Mikkel mfl gjør en fanastisk jobb for at vi andre skal få kjørt BoTT-race:tummenupp Mitt poeng er at de nye som ønsker/har tenkt til å delta eller arrangere ikke vet dette, og det ville kanskje da vært en ide og forklart disse menneskene bakgrunnen - ikke bare komme med "sånn er det forklaringer". Vi kan vel ikke uten videre slå føttene under de tar initiativ til at vi skal få kjørt flere race - i hvertfall ikke uten en forklaring:) Uansett lykke til med abstinensene og sesongforberedelsene - regner med at du trener som helv....:yoparty

Meningen är absolut inte att slå undan fötterna på någon. Givetvis så önskas så många race som möjligt. Jag försökte mig enast på ett förtydligande av vad Nordic BoTT är. Men som du säger de flesta vet detta. Trots det kanske det är någon som inte vet? Hur som helst det var syftet.
Ett stort problem som arrangörer har är att få till fulla startfält. Tyvärr är det så att ju fler tävlings tillfälle ju mindre startfält får man. Det gäller att finna en nivå som kan göra tävlingar och serier livskraftiga. Här får vi alla hjälpas åt att propagera för klassen som sådan, så att vi får många förare som ställer upp. Lyckas vi, då finns det även möjlighet för fler race, helt klart.
Visst är det bra för den enskilda personen med många race (möjlighet att välja) men som läget är med facit i hand ca 14 förare i snitt per race i fjol. Så är jag orolig för att startfälten krymper med fler tävlingstillfällen och med det risken att serie eller tävling läggs ner. Hoppas jag har fel.
Sedan om vi kan bidraga med erfarenheter och ev kunskap till nya förare och arrangörer så givetvis agerar vi gärna bollplank.

Att jag tränar det kan du räkna med. Min målsättning är att tvåla till en känd Norrman :hihi

Last edited:
Meningen är absolut inte att slå undan fötterna på någon. Givetvis så önskas så många race som möjligt. Jag försökte mig enast på ett förtydligande av vad Nordic BoTT är. Men som du säger de flesta vet detta. Trots det kanske det är någon som inte vet? Hur som helst det var syftet.
Ett stort problem som arrangörer har är att få till fulla startfält. Tyvärr är det så att ju fler tävlings tillfälle ju mindre startfält får man. Det gäller att finna en nivå som kan göra tävlingar och serier livskraftiga. Här får vi alla hjälpas åt att propagera för klassen som sådan, så att vi får många förare som ställer upp. Lyckas vi, då finns det även möjlighet för fler race, helt klart.
Visst är det bra för den enskilda personen med många race (möjlighet att välja) men som läget är med facit i hand ca 14 förare i snitt per race i fjol. Så är jag orolig för att startfälten krymper med fler tävlingstillfällen och med det risken att serie eller tävling läggs ner. Hoppas jag har fel.
Sedan om vi kan bidraga med erfarenheter och ev kunskap till nya förare och arrangörer så givetvis agerar vi gärna bollplank.

Att jag tränar det kan du räkna med. Min målsättning är att tvåla till en känd Norrman :hihi

Siste først, det kommer IKKE til å skje:arsele Jeg har bestilt ny sykkel og den har dessverre 2 for mange sylindre:( Skal forsøke å få lånt en Duc i løpet av sesongen bare for å gi deg muligheten:tummenupp

Så til saken: Er helt enig med deg at pga økonomi, tid osv osv er det vanskelig å få fulle startfelt, og det kan kanskje være lurt med noe færre løp. Men det underslår ikke det faktum at når noen tilbyr seg å stille bane tid til vår (BoTT´s) disposisjon så bør vi forklare årsaken til at vi må takke nei! At mange også vil stille til det ene løpet som arrangeres på en bane nærmere der de bor er vel heller ikke merkelig??? Vi vinner ikke flere "venner" til serien om vi opptrer som kommunale byråkrater. Så vi er i prinsippet enige, men uenige om presentasjonsform og informasjonsinnhold. Take care, og tren hardt så kanskje norbaggedrømmen blir en realitet:krama

PS! Forøvrig anser jeg at Svistadhelgen absolutt burde være en del av serien:)

Siste først, det kommer IKKE til å skje:arsele Jeg har bestilt ny sykkel og den har dessverre 2 for mange sylindre:( Skal forsøke å få lånt en Duc i løpet av sesongen bare for å gi deg muligheten:tummenupp

Så til saken: Er helt enig med deg at pga økonomi, tid osv osv er det vanskelig å få fulle startfelt, og det kan kanskje være lurt med noe færre løp. Men det underslår ikke det faktum at når noen tilbyr seg å stille bane tid til vår (BoTT´s) disposisjon så bør vi forklare årsaken til at vi må takke nei! At mange også vil stille til det ene løpet som arrangeres på en bane nærmere der de bor er vel heller ikke merkelig??? Vi vinner ikke flere "venner" til serien om vi opptrer som kommunale byråkrater. Så vi er i prinsippet enige, men uenige om presentasjonsform og informasjonsinnhold. Take care, og tren hardt så kanskje norbaggedrømmen blir en realitet:krama

Som tidgare sagt så har jag haft känslan att man inte förstått skilnaden mellan BoTT generelt sett och Nordic BoTT där i har ett och annat missförstånd skapats. Men Nu när vi lyckats klargöra att det är skillnad på päron och äpplen. Så vill jag mena att ingen jag känner har sagt nej till fler möjligheter att tävla. Om det har uppfattats så är det olyckligt. Så initiativ som tagits att köra ett BoTT race på Sviestad är toppen. Så fram för fler sådana initiativ, inte en gång utan att det blir något återkommande från år till år. Som förare så vill jag ju givetvis veta det är något återkommand och inte bara något som kan ses som en engångsföretelse. Om så att det är en engångsföretelse och att det försämrar deltagandet i en serie som Nordic Bott så tycker jag inte om det. Men det är min mening.
Däremot har jag en personlig önskan, må hända dröm och det är att få köra ett Nordic BoTT race i Norge i ERF regi.

Och så först som sist:) Viket race kör du? Jag kommer. :yoparty

Last edited:
Som tidgare sagt så har jag haft känslan att man inte förstått skilnaden mellan BoTT generelt sett och Nordic BoTT där i har ett och annat missförstånd skapats. Men Nu när vi lyckats klargöra att det är skillnad på päron och äpplen. Så vill jag mena att ingen jag känner har sagt nej till fler möjligheter att tävla. Om det har uppfattats så är det olyckligt. Så initiativ som tagits att köra ett BoTT race på Sviestad är toppen. Så fram för fler sådana initiativ, inte en gång utan att det blir något återkommande från år till år. Som förare så vill jag ju givetvis veta det är något återkommand och inte bara något som kan ses som en engångsföretelse. Om så och det är en engångsföretelse och att det försämrar deltagandet i en serie som Nordic Bott så tycker jag inte om det. Men det är min mening.
Däremot har jag en personlig önskan, må hända dröm och det är att få köra ett Nordic BoTT race i Norge i ERF regi.

Och så först som sist:) Viket race kör du? Jag kommer. :yoparty
Aner ikke, har ikke helt koll på NM-kallenderen! Men tenkte jeg skulle godsnakke litt med Tor-Erik, så han kjører min og jeg kjører hans:yoparty Vil jo revansjere de dårligste løpene fra ifjor, så da må det bli Falken og Knutstorp:banana Og enig, men jeg tror ikke ERF-folket fikk noen svar fra de norske baneeierne:mad:

Last edited:

Alla vet att du lagt din själ i BoTT serien Mikkel, att det sedan blir lite gny när Sviestad loppet inte får vara med i serien(igen) det får du tåla:)Det blåser mest på toppen som bekant:tummenupp
Det enda som Riktigt gör mej besviken är att du inte (enligt pollen) ska köra på Sviestad, det är väl för att du är rädd att jag ska låna mej en gammal 748 å piska dej (igen):hihi (kan vara en utmaning)

/Christer på sonens konto

Gud ske pris för Norrmän, vad skulle svensk racing vara annars:D

Jag tror personligen inte en reducering av antal tillfälle stärker serien, utan tvärtom, ganska självklart så som jag ser det. Däremot kan det vara så att det minst tilltalande racet får mindre deltagare, och det skulle ju kunna vara anledningen till att Sviestad inte får vara med.

/Christer på sonens konto igen

Last edited:
Varför inte starta en liten intresselista för ett BoTT-race på Sviestad, även om det ligger utanför serien?
Då får värdklubben en hint om det finns underlag. Jag ska inte va så kaxig, jag o kompisarna har inte ens tagit licensen än (4-5 april), men jag räknar med att det går bra o då är vi 3 stycken som är klart intresserade.

PP

Alla vet att du lagt din själ i BoTT serien Mikkel, att det sedan blir lite gny när Sviestad loppet inte får vara med i serien(igen) det får du tåla:)Det blåser mest på toppen som bekant:tummenupp
Det enda som Riktigt gör mej besviken är att du inte (enligt pollen) ska köra på Sviestad, det är väl för att du är rädd att jag ska låna mej en gammal 748 å piska dej (igen):hihi (kan vara en utmaning)

/Christer på sonens konto

Gud ske pris för Norrmän, vad skulle svensk racing vara annars:D

Jag tror personligen inte en reducering av antal tillfälle stärker serien, utan tvärtom, ganska självklart så som jag ser det. Däremot kan det vara så att det minst tilltalande racet får mindre deltagare, och det skulle ju kunna vara anledningen till att Sviestad inte får vara med.

/Christer på sonens konto igen

Varför inte starta en liten intresselista för ett BoTT-race på Sviestad, även om det ligger utanför serien?
Då får värdklubben en hint om det finns underlag. Jag ska inte va så kaxig, jag o kompisarna har inte ens tagit licensen än (4-5 april), men jag räknar med att det går bra o då är vi 3 stycken som är klart intresserade.

PP

Och den som söker ska finna:) Ja la upp en poll om det igår, och tanken är precis som du nämner att kolla intresset för ett race vid sidan om serien, min förhoppning är att det finns tillräckligt många intresserade, förra året tror jag faktisg att antalet deltagare var fler än vid något av serie racen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198725

Christer nu på sitt vanliga konto

Back