Bosse Ringholm vs Polisen, TV4

Det härligaste är att när SVT frågade om han menade det han sa kom svaret: -'Nej, självklart inte.'

:rolleyes:

Kapten Blåskägg skrev:
Det här var ju nästan roligare än när Jan O Karlsson kallade Bush för "jävla Texasgubbe".

Jag tycker det är lite i klass med:
"- man skulle ju nästan kunna säga att Norge är den sista kommuniststaten" :hihi

korvgubbe skrev:
"- man skulle ju nästan kunna säga att Norge är den sista kommuniststaten" :hihi

Det påståendet håller ju till och med norrmännen med om... :nicka

blacktriple skrev:
Det påståendet håller ju till och med norrmännen med om... :nicka

Jo, förvisso och så gott som alla tycker väl polisen är inneffektiv så det är ju knappast åsikten i sig som är "upprörande"... Det har att göra med vem som säger vad och när..

Själv håller jag med skallepär i M.
- Det som är synd är inte att lilla Bosse har dessa åsikter utan att han officiellt vidhåller att allt är så bra inom polisen.

Bosse är min nya idol, synd bara att han inte vågar stå för sina åsikter.
Vad sa han nu:
"...gör man ingenting så misslyckas man med ingenting också..."

:rofl

Markus skrev:
Vad sa han nu:

Nästan rätt:
"-De prioriterar att inte göra någonting, för då gör de inget fel!"

...Och det är ingen Svensson i soffan som sitter och gnäller.

Det är Sveriges vice statsminister.

Gör nånting då karl!

RoLLER skrev:
...Och det är ingen Svensson i soffan som sitter och gnäller.

Det är Sveriges vice statsminister.

Gör nånting då karl!

Tillika socialdemokrat, där i har du problematiken.

Bifogat

• delete ringholm.jpg
    delete ringholm.jpg
    16.4 KB · Visningar: 197
Markus skrev:
Vad sa han nu:

antar att det är partiet som har bestämt att han inte ska stå för den åsikten..

men han e väl som alla andra svenskar.. gnäller vid matbordet bara.. å har sedan en officiell åsikt som passar media

heimdal skrev:
antar att det är partiet som har bestämt att han inte ska stå för den åsikten..

Naturligtvis.
heimdal skrev:
men han e väl som alla andra svenskar.. gnäller vid matbordet bara.. å har sedan en officiell åsikt som passar media

Men skillnaden är ju faktiskt ganska uppenbar, som Rolle påpekade.

tycker det var ganska bra sagt!
men sen kan man inte skylla allt på polisen
det kan ju vara så att budjeten är för tajt och att dom har lagar å regler som håller polisen maktlös i vissa fall

korvgubbe skrev:

1:an på topplistan hålls ändå fortfarande av Tove Fraurud ( fd ledare i Ung Vänster).
Vänsterpartiets ungdomsförbunds Ung Vänsters ordförande Tove Fraurud hävdar att Kuba är en demokrati och vill inte kalla Kuba för en diktatur: ”Det finns fria val på Kuba, sedan är de organiserade så att det är extremt svårt att de facto påverka.”

:huvet :huvet :huvet

Deimos skrev:
1:an på topplistan hålls ändå fortfarande av Tove Fraurud

Tyvär finns det folk på alla sidor som är så insnöande i sina åsikter att de verkligen söker så intensivt att de hittar tecken och stöd för sina egna åsikter.

Jag är medlem på en annan sida på nätet och på min lilla presentation hade jag med ett citat av Voltaire:
"Jag avskyr det du säger men är beredd att dö för din rätt att säga det!"
(Nej, bry er inte om att anmärka på att ER översättning/tolkning är den korrekta för ingen vet då det för det första är översatt från franska och för det andra är översatt från något som sagts och inte skrivits)

..hur som helst dök det in en liten Anarkist på min sida och kläckte ur sig:
-det är synd om killar som tvingas på en sån destruktiv självuppfattning, skjut befälen istället för att bli kanon mat i kapitaletskrig mot underklassen

jag fattade först inte vad hon menade men uppenbarligen syftade hon på mitt lilla citat så jag svarade lungt att det knappast hade med krig att göra utan snarare handlar om yttrandefrihet...

...som ett brev på posten svarade hon då:
- "och ett macho ideal som har i allra högsta grad har med vapen tjänst att göra...har aldrig hört en tjej säga så "

...det enda hon gjorde var att leta efter något där hon kunde angripa med sina rabiata antipolitiska åsikter.... Hon blev iofs tyst efter att jag påpekade att Voltaire var en filosof som fick skaka galler för sin kritik mot överheten...

:hihi

Det finns en viss likhet när man beaktar hans dementi...
Det jag tycker innehåller mest humor är inte vad han har sagt från början, utan hur han förklarar vad han har sagt.

Alla kan säkert säga saker som är mindre bra om de kom ut till allmänheten eller fel personer. Men det blir riktigt pinsamt om man förklarar sig som han gjorde, enligt vad tidningarna skriver.

Bifogat

• bosse_ringholm.jpg
    bosse_ringholm.jpg
    25.7 KB · Visningar: 44
  • Pudel.jpg
    Pudel.jpg
    6.3 KB · Visningar: 286
Last edited:
korvgubbe skrev:
...bry er inte om att anmärka på att ER översättning/tolkning är den korrekta för ingen vet då det för det första är översatt från franska ...

Ja, för det som påstås vara översatt från franska går aldrig att få verifierat. Ingen vet egentligen vad de babblar om.
:hihi

korvgubbe skrev:
...kapitaletskrig mot underklassen...

:skrämd :eek:
Skynda dig att avregistrera dig från den hemsidan, du är definitivt i dåligt sällskap. :mattias

korvgubbe skrev:
Tyvär finns det folk på alla sidor som är så insnöande i sina åsikter att de verkligen söker så intensivt att de hittar tecken och stöd för sina egna åsikter.

blablabla osv :hihi

hehe.. sånnadär människor går inte att diskutera med.. för såfort de märker att deras argument inte håller så stänger de av hjärnan och tar fram stora lådan med gamla dammiga standardfraser

Markus skrev:
Men skillnaden är ju faktiskt ganska uppenbar, som Rolle påpekade.

sant.. men de e väl media som styr sverige.. och får makthavarna och dansa efter deras pipa.. som sagt, pennan e mäktigare än svärdet

EDIT.. hurihelvete fick jag in 2 st olika svar i ett medelande? jag gjorde 2 helt skilda poster, men nu blev de 1 :va :confused:

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back