mm, som sagt. Det finns inga huvudmunstycken till min hoj :-(! Så, jag ska ta och beställa ett orginal huvudmunstycke, och lämna in det till en guldsmed så får han borra det lite.
Det sitter ett 118 på just nu, har endast ändrat avgassystem så en ökning på kanske (6-10%).. (det finns inte te x 125,126 os v) så han kan ju kanske borra den till att börja med 124. För att därefter testa, annars får han borra det mera.
Är det något som har någon erfarenhet av detta?
Är det bättre att ha en "kort" istället för en lång sista stumpen på slipon ett.Kort ska väl ge högre varvtal, längre lika varvtal fast bättre vridmoment?!
Tacksam för svar
//kalle
Det sitter ett 118 på just nu, har endast ändrat avgassystem så en ökning på kanske (6-10%).. (det finns inte te x 125,126 os v) så han kan ju kanske borra den till att börja med 124. För att därefter testa, annars får han borra det mera.
Är det något som har någon erfarenhet av detta?
Är det bättre att ha en "kort" istället för en lång sista stumpen på slipon ett.Kort ska väl ge högre varvtal, längre lika varvtal fast bättre vridmoment?!
Tacksam för svar
//kalle