Borrning i huvudmunstycket

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sala
Hoj
R1 - 05
mm, som sagt. Det finns inga huvudmunstycken till min hoj :-(! Så, jag ska ta och beställa ett orginal huvudmunstycke, och lämna in det till en guldsmed så får han borra det lite.

Det sitter ett 118 på just nu, har endast ändrat avgassystem så en ökning på kanske (6-10%).. (det finns inte te x 125,126 os v) så han kan ju kanske borra den till att börja med 124. För att därefter testa, annars får han borra det mera.

Är det något som har någon erfarenhet av detta?
Är det bättre att ha en "kort" istället för en lång sista stumpen på slipon ett.Kort ska väl ge högre varvtal, längre lika varvtal fast bättre vridmoment?!

Tacksam för svar

//kalle
 
Jag har borrat mitt med en 2mm borr.. Funkar prima.. Lyckades faktiskt pricka rätt på första försöket.. med rätt storlek på borr dvs.. :)
 
Lite gammal tråd, men jag kände mig tvungen att svara! :näsblod

Du har ju en Honda, honda har vanligtvis Keihin förgasare ( det hondor jag har träffat i all fall.)

Kolla på www.lellesmc.se, där står det klart och tydligt.

Keihin runda......för honda.....65/70/75 o.s.v till 160...... 18kr/st

Så varför borra och riskera att paja original prylarna när du lätt kan köpa ett par att prova med, har du börjat med att kolla stiftet mm innan du ombestyckar??

/Henke
 
Henkka skrev:
Lite gammal tråd, men jag kände mig tvungen att svara! :näsblod

Du har ju en Honda, honda har vanligtvis Keihin förgasare ( det hondor jag har träffat i all fall.)

Kolla på www.lellesmc.se, där står det klart och tydligt.

Keihin runda......för honda.....65/70/75 o.s.v till 160...... 18kr/st

Så varför borra och riskera att paja original prylarna när du lätt kan köpa ett par att prova med, har du börjat med att kolla stiftet mm innan du ombestyckar??

/Henke

mm tack för tipset.
Jag hade inte tänkt att borra i orginal munstycket faktiskt så, så pass långt har jag tänkt allafall ;-)! hehe.Har köpt 4 orginal och ska lämna in dom på borrning hos en klock kille.

men som sagt jag är inte säker på att förgasaren hette så, men det va allafall nått liknande. Jag ska ta och kolla det i veckan.
Jag har inte satt på ljuddämparen än, ska korta av den så man får högre varvtal. Sen ska jag bestycka om. Men det är ju vaccumförgasare på den är känslig som fan.
//k
 
Men jag förstår fortfarande inte varför du borrar istället för att köpa fasta "dimensioner"?? Om du ändå har/skulle köpt/a munstycken alltså! :va

Hur menar du med att den skulle få "högre varvtal" om man kapar på pipan?
 
kalle_a skrev:
mm tack för tipset.
Jag hade inte tänkt att borra i orginal munstycket faktiskt så, så pass långt har jag tänkt allafall ;-)! hehe.Har köpt 4 orginal och ska lämna in dom på borrning hos en klock kille.

men som sagt jag är inte säker på att förgasaren hette så, men det va allafall nått liknande. Jag ska ta och kolla det i veckan.
Jag har inte satt på ljuddämparen än, ska korta av den så man får högre varvtal. Sen ska jag bestycka om. Men det är ju vaccumförgasare på den är känslig som fan.
//k
Ta och snacka med vrm roffe här på SH. han har mer än full koll på 2-takt, innan du börjar med något som du inte vet vart det slutar...
 
tassen skrev:
Ta och snacka med vrm roffe här på SH. han har mer än full koll på 2-takt, innan du börjar med något som du inte vet vart det slutar...

*host* fyrtaktare *host*
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top