Borgerlighetens misslyckanden

Nu väntar jag bara på att när
L väl kommit in i Riksdagen Steg 1 (!) bra med lite konservativa röster i ryggen !
så är det dags för en "Centerhabrovinkel"
Steg 2, L beslutar sig för att stödja en (s)-regering (s) erbjuder ju bättre villkor än (m) och (sd)
men det räcker ju att en, två eller tre L-ledamöter tycker att (s)-alternativet är ett bättre val. ;)

Last edited:
Nu väntar jag bara på att när
L väl kommit in i Riksdagen Steg 1 (!) bra med lite konservativa röster i ryggen !
så är det dags för en "Centerhabrovinkel"
Steg 2, L beslutar sig för att stödja en (s)-regering (s) erbjuder ju bättre villkor än (m) och (sd)
men det räcker ju att en, två eller tre L-ledamöter tycker att (s)-alternativet är ett bättre val. ;)
Ja alltså om det nu blir den mandatfördelning som det nu lutar åt så är kommande fyra år långt från över. SD kommer sabba det, likaså L. Kanske någon flyktinggömmare i KD också.

Ja alltså om det nu blir den mandatfördelning som det nu lutar åt så är kommande fyra år långt från över. SD kommer sabba det, likaså L. Kanske någon flyktinggömmare i KD också.
Precis
1663016180564.png
https://www.expressen.se/premium/po...ack--interna-sd-kritiker-stoppar-ny-regering/

Hade varit något att ta på allvar om det var Englands Henrik VIII som sagt det men nu är det Liberalernas Johan Persson så det räcker gott och väl och blir över med att vandra in I Maggans gäng för att få ett varmt och hjärtligt mottagande ! :)

Precis
View attachment 476272
https://www.expressen.se/premium/po...ack--interna-sd-kritiker-stoppar-ny-regering/

Hade varit något att ta på allvar om det var Englands Henrik VIII som sagt det men nu är det Liberalernas Johan Persson så det räcker gott och väl och blir över med att vandra in I Maggans gäng för att få ett varmt och hjärtligt mottagande ! :)

Kan vi hoppas att L ordnar så det blir ett omval där sedan både L och MP åker ut ur riksdagen.

Jag tror att M skulle få större delen av L-väljarna och C är väl närmast MP?
Men och andra sidan kanske höstens elräkningar får folk att tänka om ytterligare ett varv.
Låter väl inte heller oävet. Misstänker att många MP-väljare känner sig mer hemma i V än C, men det är bara vad jag tror så det kan ju vara helt fel.
KD kan ju gärna få gå och dö med.

Låter väl inte heller oävet. Misstänker att många MP-väljare känner sig mer hemma i V än C, men det är bara vad jag tror så det kan ju vara helt fel.
Nu gick ju MP framåt, bättre än 2018. De som backade i RödGröna röran var V och C.
Hur lågt kan C sjunka innan Annie får byta jobb ?
1663052675453.png

Hon sitter väl åtminstone veckan ut så de hinner räkna alla röster? Blir det Martin Ådahl som tar över?

Jag tycker KD har en relativt okej politik. Det där med religion verkar ju vara en väldigt liten del av partiprogrammet så man behöver väl inte hänga upp sig för mycket på det.

Inte valrelaterat, och möjligen partiskt;

Borgarna genomför friskolereformen på 90-talet. Ett av de uttalade syftena var att öka antalet "konfessionella" skolor. Genomdrivet av Kristdemokraterna givetvis. Förmodligen tänkte de inte då att det skulle bli så många islamistiska friskolor...
Hursomhelst visar det sej nu att de religiösa skolorna (både kristna och islamiska) frångår de nationella läroplanerna och tvingar in barnen i dogmativ förtryckande religion, med allehanda övergrepp.

Vem kunde anat?!

Hon sitter väl åtminstone veckan ut så de hinner räkna alla röster? Blir det Martin Ådahl som tar över?
Nu tycker till och med väljarna i Värnamo att SD har bra politiker. ( Eller inte sämre än (c)'s ? )
1663067453196.png

Last edited:
Nu gick ju MP framåt, bättre än 2018. De som backade i RödGröna röran var V och C.
Hur lågt kan C sjunka innan Annie får byta jobb ?
View attachment 476282
Annie vill ju till varje pris "jejjeja", men till slut kanske partistyrelsen ledsnar.

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

Det är bara att tuta och köra för högern, lets fucking go!

Dock hade det varit roligt med frågor om energiproduktionen (kärnkraft) och/eller ekonomifrågor bara för att se vänstern ännu mer splittrad i dessa matriser :fakta

Skärmavbild 2022-09-13 kl. 17.44.47.pngSkärmavbild 2022-09-13 kl. 17.44.57.pngSkärmavbild 2022-09-13 kl. 17.45.05.pngSkärmavbild 2022-09-13 kl. 17.45.14.png

De visar hur partiernas väljare tycker i olika frågor (y-axeln), och om de identifierar sig vänster/höger (x). De åskådliggör väljarnas förväntningar på sina partier i kommande regeringsförhandlingar. Ju mer spridning, desto jobbigare förhandlingar.

Last edited:
Och folk säger fortfarande att SD är NATO motståndare....

Ja, tittar man på den där viktningen av frågor så borde det inte finnas några problem, men sen kommer man ner till hur det ska genomföras och finansieras, det är där det kan gnissla lite...

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back