Då värmer vi upp tråden, lär snart behövas igen. Närmast vid regeringsbildandet.
Ja, Sossarna bildar ju alltid regering direkt, på första försöket...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då värmer vi upp tråden, lär snart behövas igen. Närmast vid regeringsbildandet.
Kör på du, har du någon åsikt också?Då värmer vi upp tråden, lär snart behövas igen. Närmast vid regeringsbildandet.
Ja alltså om det nu blir den mandatfördelning som det nu lutar åt så är kommande fyra år långt från över. SD kommer sabba det, likaså L. Kanske någon flyktinggömmare i KD också.Nu väntar jag bara på att när
L väl kommit in i Riksdagen Steg 1 (!) bra med lite konservativa röster i ryggen !
så är det dags för en "Centerhabrovinkel"
Steg 2, L beslutar sig för att stödja en (s)-regering (s) erbjuder ju bättre villkor än (m) och (sd)
men det räcker ju att en, två eller tre L-ledamöter tycker att (s)-alternativet är ett bättre val.![]()
PrecisJa alltså om det nu blir den mandatfördelning som det nu lutar åt så är kommande fyra år långt från över. SD kommer sabba det, likaså L. Kanske någon flyktinggömmare i KD också.

Precis
View attachment 476272
https://www.expressen.se/premium/po...ack--interna-sd-kritiker-stoppar-ny-regering/
Hade varit något att ta på allvar om det var Englands Henrik VIII som sagt det men nu är det Liberalernas Johan Persson så det räcker gott och väl och blir över med att vandra in I Maggans gäng för att få ett varmt och hjärtligt mottagande !![]()
Om det händer tror jag att SD skulle få en stor del av rösterna från L. MP skulle nog gå till V.Kan vi hoppas att L ordnar så det blir ett omval där sedan både L och MP åker ut ur riksdagen.
Om det händer tror jag att SD skulle få en stor del av rösterna från L. MP skulle nog gå till V.
Låter väl inte heller oävet. Misstänker att många MP-väljare känner sig mer hemma i V än C, men det är bara vad jag tror så det kan ju vara helt fel.Jag tror att M skulle få större delen av L-väljarna och C är väl närmast MP?
Men och andra sidan kanske höstens elräkningar får folk att tänka om ytterligare ett varv.
Nu gick ju MP framåt, bättre än 2018. De som backade i RödGröna röran var V och C.Låter väl inte heller oävet. Misstänker att många MP-väljare känner sig mer hemma i V än C, men det är bara vad jag tror så det kan ju vara helt fel.
KD kan ju gärna få gå och dö med.

Låter väl inte heller oävet. Misstänker att många MP-väljare känner sig mer hemma i V än C, men det är bara vad jag tror så det kan ju vara helt fel.
KD kan ju gärna få gå och dö med.

Nu tycker till och med väljarna i Värnamo att SD har bra politiker. ( Eller inte sämre än (c)'s ? )Hon sitter väl åtminstone veckan ut så de hinner räkna alla röster? Blir det Martin Ådahl som tar över?

Annie vill ju till varje pris "jejjeja", men till slut kanske partistyrelsen ledsnar.Nu gick ju MP framåt, bättre än 2018. De som backade i RödGröna röran var V och C.
Hur lågt kan C sjunka innan Annie får byta jobb ?
View attachment 476282
![]()
LINDA JERNECK: Hur länge kan Annie Lööf sitta kvar?
Centerpartiet blev valets stora förlorare. Hur länge kan Annie Lööf sitta kvar på sin post?www.expressen.se

Hoppas, då fortsätter deras resa söderut.Hon sitter väl åtminstone veckan ut så de hinner räkna alla röster? Blir det Martin Ådahl som tar över?
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |