En stor skillnad som jag finner mellan högerblocket och vänsterblocket är att högern oftare spelar med öppna kort. Hos vänsteralliansen mörkar man gärna detta. Hur mycket talade S/V/Mp om att de INTE skulle genomföra denna förändring om de fick makten? Även när det är förslag som inte är helt populära hos allmänheten så tycker jag det är ärligt att köra med öppna kort.
Till exempel har vi ÄFS som (S) drev igenom, hur mycket hörde vi talas om detta innan det genomfördes?
(Om du fortfarande inte vet vad detta är, ta då genast reda på det).
Vp:s Lars Ohly är höginkomsttagare, bor i Sthlm City i Bostadsrätt. Hans dotter (som han hävdar att han inte har någon bestämmanderätt över. dock vill han bestämma över resten av Svenskarna) går i Friskola. Han motionerar för att rika skall flyttas över till segregerade områden för att minska invandringens effekter.
Då frågar jag mig; varför går han inte själv först och visar på gott exempel genom att leva som han lär? Vänstern är riktiga hycklare, men utåt sätt säger de sig företräda solidaritet och rättvisa.
Rösta rött, lev blått och jobba Svart, det är tydligen devisen i det solidariska Sverige.
Smakar det så kostar det och allt är inte en mänsklig rättighet att bara för att grannen har det så ska jag ha det. Rätta munnen efter matsäcken och om du anser att matsäcken är för liten gör då något åt saken (om du inte är oförmögen att arbeta, då skall du självklart få den hjälp du behöver). Annars får man acceptera att läget är som det är.
Sedan måste jag bara få skriva något om denna skräckpropaganda angående 60krs-löner. Här på Irland har vi en lagstadgad minimilön på €7,80 (ca 72kr), det är dock väldigt få som jobbar för denna lön, mestadels Polacker som jublar över den. Istället är företagen mycket måna om sina anställda därför att om jobbet inte passar så är det bara att gå över gatan till nästa arbetsgivare. Trivs personalen så gör de ett bra jobb, och lönen är en del av trivseln på jobbet.
Om högern nu kan få ner arbetslösheten så kommer möjligheten till lönedumpning att minska i och med att antalet arbetslösa som slåss om samma jobb minskar.
/Utlandssvensk