Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.
Masen skrev:
2475254 :confused:
Japp! Vilken valfrihet!!!
En sann Moderat!
Alla har ju samma förrutsättningar!!!:confused: ÖHHHHH!!! NEJ!!!
Vad blåögda ni är!!!
Jag har skrivit detta och känns som jag kommer få lov att skriva detta typ 100 ggr till. Valfrihet för de som redan har!!!!!!!!!!!!!!!!:mad: :mad: :argpådato

ska bli jävligt spännande att se vad dom kommer att göra med vårat land :rolleyes:

Det har pratats mycket om detta och jag kan säga att genomför dom förslaget så kommer dom bara sitta dessa fyra åren. Det är inget långsiktigt tänkade, vi svenskar är själviska and thats it.

gabor2 skrev:
2475188 Den här pojken kommer att skita byxa full när de nya (stärkta ) arbetsgivarna förklarar för honom att hans anställning är över för att de behöver pengarna till en golf resa / större båt etc .Och då skulle man vara där för att förklara för honom att det är faktiskt hans eget fel för han ville ha en borgar regering som lukrade upp hans anställnings skydd och tog bort hans a-kassa höjde hans trafikförsäkring gav honom två karensdagar (feber har man inte förän 40grader)och slutligen så öppnade de för honom att kunna städa åt någon rik östermalmare för 60 kr /före skatt .
Ha ett fint liv nu, du upplyste 19 åring :tummenupp

doh. även fast man skrev att ni inte behöva lägga ner tid på att klaga på åldern så slipper man det inte, vart är detta forum på väg.
ni kan gärna framföra era åsikter utan att vara spydiga..
om det nu så är att det är helt fel med en borgeligregering tror ni då att dom skulle sitta med makten ?

att dom sänker a-kassa stödjer jag fullt, enligt deras "vallöften" (som man aldrig ska lita på iofs) så säger dom även att dom ska sänka anställningsavgiften (finns säkert nå finare ord för det) som är just det problemet till att jag är anställd på timme nu.
att som sänker a-kassan tror jag är ett sätt att få ut folk i jobb, inte bara sitta hemma & runka balle & titta på dokusåpor.. ni förstår nog vad jag menar. idag kan du leva hemma utan att arbeta, jag & många fler är nog relativt trött på att betala andras "löner"..

om jag som du säger skulle bli arbetslös, då skulle iaf inte jag bara sitta hemma & vänta på att den "idag mkt väl fungerande" a-kassan skulle lyckas pillra fram något jobb.. det gäller väl för fan att ligga i lite själv & söka jobb..

jaja, jag vet att det kommer nu snart att jag bara är 19, oallmänbildad, dum, pantad, idiot mm.
du som skriver det då, förvänta dig inget svar så länge du inte skriver något vettigt. :pannkyss

Den starkes rätt.
Det låter jättebra...

Det finns redan nu länder där den privata sjukförsäkringen styr det mesta över vilken rätt till vård individen har.
Miljoner människor står utan sjukförsäkring, personligen tycker jag det låter sådär lagom lockande.

Nej, klart vi ska hjälpas åt så mycket vi kan här i detta samhälle, mao inte sponsra lyxbåtar med höjd hojförsäkring.

Enade vi stå, söndrade vi falla :tummenupp

Blip skrev:
2475281 Jag är för förslaget. Låt högriskgrupper stå för sina egna kostnader mha försäkringar (jo jag ingår faktiskt själv i den gruppen, dock ej genom hojåkande).

Jag har för övrigt svårt att se problemet. Får ni 1000:- i skattesänkning så kan ni väl lägga undan den och lägga 12000:- extra på försäkringen då.
Mmm... Fast se sida ett. Det var 375 kr

granath_ skrev:
2475300 doh. även fast man skrev att ni inte behöva lägga ner tid på att klaga på åldern så slipper man det inte, vart är detta forum på väg.
ni kan gärna framföra era åsikter utan att vara spydiga..
om det nu så är att det är helt fel med en borgeligregering tror ni då att dom skulle sitta med makten ?

att dom sänker a-kassa stödjer jag fullt, enligt deras "vallöften" (som man aldrig ska lita på iofs) så säger dom även att dom ska sänka anställningsavgiften (finns säkert nå finare ord för det) som är just det problemet till att jag är anställd på timme nu.
att som sänker a-kassan tror jag är ett sätt att få ut folk i jobb, inte bara sitta hemma & runka balle & titta på dokusåpor.. ni förstår nog vad jag menar. idag kan du leva hemma utan att arbeta, jag & många fler är nog relativt trött på att betala andras "löner"..

om jag som du säger skulle bli arbetslös, då skulle iaf inte jag bara sitta hemma & vänta på att den "idag mkt väl fungerande" a-kassan skulle lyckas pillra fram något jobb.. det gäller väl för fan att ligga i lite själv & söka jobb..

jaja, jag vet att det kommer nu snart att jag bara är 19, oallmänbildad, dum, pantad, idiot mm.
du som skriver det då, förvänta dig inget svar så länge du inte skriver något vettigt. :pannkyss
Gött!
Tim pengen sjunker till 60 kr sen när arbetsskyddet tas bort!!!
Sen om du blir påkörd sjuk eller annat... 4 karensdagar.
Om du blir av med jobbet pga skada så mja. Du kanske tänker annorlunda då...?
Har ingenting med din ålder och göra...

Nu går jag och lägger mig (ska jobba imorgon...)
Gött att få så många reaktioner!!!
Jorden är nog kvar imorgon också.
Kör fort men säkert för eran och allas skull :tummenupp
Hoppas alla sparar ihop lite pengar under vintern så vi har råd att åka i sommar.
Det är stort att erkänna sina misstag! Alliansens är uppenbart
:yoparty :tungan

Last edited:
Masen skrev:
2474829 Gött alla ni som röstade på alliansen.
Nu kommer premierna höjas dryga 2000 kr på en sporthoj:mad: . Börjar ångra sig???:confused: :va

Det är ett litet pris att betala (trots att man bara har csn) för att slippa vänster regimen vi har haft alldeles för länge ..

StephanD skrev:
2475124 Vad menar du, Triumphförsäkringen är ju tokbillig jämfört med övriga bolag, dock tycker jag att det räcker med att bet 8200:- ,höjer dom får dom ge oss
rätt att ställa av.

fick en höjning i år med 4000 kr !!!

Kommer du i håg vad man gjorde för några år sen med 955 :an ...

Masen skrev:
2475326Tim pengen sjunker till 60 kr sen när arbetsskyddet tas bort!!!
Sen om du blir påkörd sjuk eller annat... 4 karensdagar.
Om du blir av med jobbet pga skada så mja. Du kanske tänker annorlunda då...?
Har ingenting med din ålder och göra...

klart att det finns nackdelar, det finns det med alla partier.
visst, du kan inte rå för att man blir sjuk, påkörd eller annat, men man kan ju styra sitt liv när det väl händer.

men om någon här inne kan komma med rena fakta att om jag bli förskyld (40grader) i en vecka så blir jag av med jobbet ? :va

edit: har du kompetens till ett visst jobb tvivlar jag starkt på att du bara får 60kr timmen, gör du ett bra jobb så ger förmodligen arbetsgivaren dig en vettig lön.

om det är intressant för er så kan jag berätta att jag inte röstade på något parti i den borgligaalliansen, vad däremot det kan ni få klura på.

det är sånna här svar jag mer än gärna svarar på då jag ser detta som en disskution & inte pajkasstning :)

Last edited:
Lomax skrev:
2475411 fick en höjning i år med 4000 kr !!!

Kommer du i håg vad man gjorde för några år sen med 955 :an ...

Nix. åkte Yamaha då, men låt mig gissa. -den är inte med i märkesförsäkringen vad jag kan se.

En sak kan vi vara helt säkra på om detta förslag skulle bli verklighet, jag säger om för jag tror och hoppas att Aliansen begår politisktsjälvmord om detta förslag sätts i kraft så som det nu är utformat.

Skenförsäkringar kommer att jags med blåslampa och garanterat kommer äldre få skriva på att de ej lånar ut fordonet till någon med lägre ålder, nu gäller det trafikdelen och om hojen körs av någon yngre en brukaren så finns kanske risk att FBn kommer ställa skadeståndsanspråk, en fundering jag har.

Last edited:
njelger skrev:
2475437 Klart man bara ska ta hänsyn till 1 fråga när man väljer parti ? :va

Att gilla eller ogilla ett förslag styr nog inte det politiska valet

Tycker vi borde släppa vem eller vilka, och istället fokusera på förslaget i sig.

Hmm...kikar på nyheterna nu. Som jag förstår det kan höjningen bli riktigt dyr. Försäkringsbolagen kommer lägga på en kostnad för att täcka upp för "de åtaganden som löper över åren för gamla skador".

"Trafikförsäkringen ska höjas med drygt 1000 kronor per år, enligt ett förslag från den borgerliga alliansen. Men i själva verket blir det höjningar på mellan 1 700 och 2 500 kronor i snitt, menar försäkringsbolagen. För vissa kan det blir permiehöjningar på över 10 000 kronor per år."

http://tv4.se/nyheter/490776.html

Kanske man ska köpa en moped...

Jag betalar gärna en högre premie för min hobby om det anses att den belastar samhället vilket den troligvis gör. Jag förväntar mig att jag i gengäld ska slippa betala för dom som hellre fiskar, jagar och åker skoter än att ta ett jobb och dessutom sitter i sina hus och har lägre elskatt för dom bor i glesbygd. Och jag förväntar mig att slippa betala för slapphögar som ligger i sina soffor i förorterna och gnäller att dom inte får nåt jobb när det mest ansträngade dom gjort i sitt liv är att ta sig ner till den kommunala inrättningen för att få stålar till sitt uppehälle.

Freedom skrev:
2475613 Jag betalar gärna en högre premie för min hobby om det anses att den belastar samhället vilket den troligvis gör. Jag förväntar mig att jag i gengäld ska slippa betala för dom som hellre fiskar, jagar och åker skoter än att ta ett jobb och dessutom sitter i sina hus och har lägre elskatt för dom bor i glesbygd. Och jag förväntar mig att slippa betala för slapphögar som ligger i sina soffor i förorterna och gnäller att dom inte får nåt jobb när det mest ansträngade dom gjort i sitt liv är att ta sig ner till den kommunala inrättningen för att få stålar till sitt uppehälle.

Precis samma som att vi här i "glesbyggden" ska slippa betala storstädernas fastighets skatt

Ang Trafikförsäkringen anser jag faktiskt att det är rätt.
Visst finns det många mc maskiner på över 50hp som aldrig har haft med försäkringsbolagen att göra, men hur är det med dom andra som har haft det. och vad har det kostat?

/Adam
(Gs500an räcker långt)

Fudpucker skrev:
Försäkringsbolagen kommer lägga på en kostnad för att täcka upp för "de åtaganden som löper över åren för gamla skador".

va fint "nu när dom ändå fixat en höjning så lägger vi på lite när vi ändå är i farten"

försäkring vad är det för något? på akuten

"vad har du gjort för något?"

"jag klättrade i en lyktstolpe på fyllan och ramlade ner"

dags införa försäkring på knivar och vapen ifall någon skulle bli skadad :rolleyes:

Last edited:
AdamGS500 skrev:
2475643 Precis samma som att vi här i "glesbyggden" ska slippa betala storstädernas fastighets skatt

Ang Trafikförsäkringen anser jag faktiskt att det är rätt.
Visst finns det många mc maskiner på över 50hp som aldrig har haft med försäkringsbolagen att göra, men hur är det med dom andra som har haft det. och vad har det kostat?

/Adam
(Gs500an räcker långt)

Och hur är det med alla som går omkull utan att ha korrekt skyddskläder då man åker hoj? Hade alla haft det så hade sjukvårdskostnaderna vart lägre. Definitivt. Se bara på din egna "avatar" (om det nu är du?) där du stoltserar på hojen utan skyddshandskar. Så vitt jag kan se är det varken skinnställ eller all-väderställ heller. (Men jag kan ha fel). Vet inte hur många hojåkare jag mött i sommar utan just handskar, men det har vart riktigt många, de flesta på glidarhojar. Beror det på att de tror att det är säkrare på en glidare?

Kontentan av de höjda premierna blir antagligen att folk som kraschar kommer att stöldanmäla hojen i stället eller elda upp fanstyget för att få ut ersättning på halvförsäkring.

Last edited:
Jag läste någonstans att även sossarna hade funderat på en liknande lösning, motivet var den skenande kostnaden för trafikskador. Jag tror inte att det hade gjort någon skillnad vem som vunnit valet, borgarna iscensätter det hela bara lite snabbare nu när dom har vind i sina segel...

Status
Ej öppen för fler svar.
Back