Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.
Lomax skrev:
2475072 och vad är nyheten .....Välkommen till IF´s Märkesförsäkring ..har upplevt fet höjningar i en socialdemokratisk regering oxo

Vad menar du, Triumphförsäkringen är ju tokbillig jämfört med övriga bolag, dock tycker jag att det räcker med att bet 8200:- ,höjer dom får dom ge oss
rätt att ställa av.

mp_87 skrev:
2475119 Då kan det nästan tolkas som att rika människor skulle köra bättre hoj ...

....eller så tolkar man det bara som alla SH:are brukar resonera när det gäller att betala för nån annan:
- Jag vill inte betala deras djävla bidrag! :mad:
....och det är precis det övriga trafikanter och skattebetalare gör i dagsläget för unga motorcyklister på värstinghojar..

"Vi" kör omkull - DE betalar..

Det är kul att alla här som normalt kräks galla över "bidragssverige" plötsligt blir halv-sossar när det gäller trafikförsäkringen. :D

Masen skrev:
2475127 http://www.alltommc.se/news.php?id=481&&snews=yes
Ganska kul... Moderaterna säger att det inte alls handlar om en så stor höjning och att sossarna kör skrämselpropaganda...
Synd att dom inte skrämdes mer för det hade varit sanningen:argpådato

Nej, höjningen blir inte så stor för en medelålders man med en genomsnittlig bil.

För en 25 årig grabb med en R1:a lär höjningen bli minst sagt kännbar.

Last edited:
wannagofast skrev:
2475109 Valet är över pojkar och det är bara att satsa inför nästa om ni inte är nöjda!!!!
Gråta över spilld mjölk..tsss..

Helt rätt..bättre åka sporthoj in i oktober och hålla krampaktigt i styret en rimfrostsmorgon än att grina sig till jobbet på en PUCH dakota, bara för att ha råd med en storbildsTV med HD-ready och allt vad det heter...prioritera mera men prioritera rätt.:rock

Masen skrev:
2475127 http://www.alltommc.se/news.php?id=481&&snews=yes
Ganska kul... Moderaterna säger att det inte alls handlar om en så stor höjning och att sossarna kör skrämselpropaganda...
Synd att dom inte skrämdes mer för det hade varit sanningen:argpådato

Ja.

Och sanningen kommer ju ändå alltid ikapp oss...eller hur man nu säger.
Så oavsett vad folk röstade på, så hade försäkringskostnaderna alltid varit anpassade till det faktiska uttaget.

Leta inte höger och vänsterspöken.

Lägg ner tråden.

korvgubbe skrev:
2475132 ....eller så tolkar man det bara som alla SH:are brukar resonera när det gäller att betala för nån annan:
- Jag vill inte betala deras djävla bidrag! :mad:
....och det är precis det övriga trafikanter och skattebetalare gör i dagsläget för unga motorcyklister på värstinghojar..

"Vi" kör omkull - DE betalar..

Det är kul att alla här som normalt kräks galla över "bidragssverige" plötsligt blir halv-sossar när det gäller trafikförsäkringen. :D
Jag har aldrig utnyttiat förs. Jag betalar... :rolleyes:
Men ta bort förmögenhetsskatten istället!!! Vem betalar??? :mad: :argpådato

Vilket jävla gnällande. Skärp er nu! Det är skönt att det blir förändring, något måste göras åt arbetslösheten i det här landet och sossesvinen har ju uppenbarligen inte lyckats göra något åt saken. Alla ska med? Vilket kvalificerat skitsnack!

Marcus74 skrev:
2475153 Vilket jävla gnällande. Skärp er nu! Det är skönt att det blir förändring, något måste göras åt arbetslösheten i det här landet och sossesvinen har ju uppenbarligen inte lyckats göra något åt saken. Alla ska med? Vilket kvalificerat skitsnack!
Word!!

K.L skrev:
2475011 Det där resonemanget med att man ska pröjsa för sig själv håller inte... Om det promenerar en gubbe på gatan och blir påkörd av tex en bil så kostar hans sjukvård oxå... Varför ska jag pröjsa det jag promenerar aldrig... Skulle tro att dom som är positiva till detta har rätt mkt pengar över varje månad och stör sig på att det kommer ungdomar med finare hojar å blåser förbi eller nåt i den stilen...

Det handlar väl om att vara solidarisk och betala för det mest nödvändiga som skola, vård och omsorg.
Som det är nu är vård och omsorg på fallrepet ekonomiskt sett, att lätta på belastningen för de två områdena genom att låta trafikrelaterade olyckor vara mer självbärande ser jag inte som ett större problem i förhållande till vad som skall förbättras.
Pengarna räcker inte till, vad tycker du själv det ska dras in på eller skattas hårdare? Jag har svårt att se motorcykelägandet som en mänsklig rättighet eller en del av ett välfärdssamhälle.

Good going, majoriteten av sporthoj.com!

En härlig bieffekt lär bli begagnatpriserna på hojar om det här går igenom.
Blir väl till att avregga och ha som banhoj. :rolleyes:

Marcus74 skrev:
2475153 Vilket jävla gnällande. Skärp er nu! Det är skönt att det blir förändring, något måste göras åt arbetslösheten i det här landet och sossesvinen har ju uppenbarligen inte lyckats göra något åt saken. Alla ska med? Vilket kvalificerat skitsnack!

:hihi ja SÅ kan man oxå formulera det jag just sa... haha. Bra talat.
Det är ju förändringen i sig som är välkommen!

Masen skrev:
2475152 Jag har aldrig utnyttjat förs. Jag betalar... :rolleyes:
Men ta bort förmögenhetsskatten istället!!! Vem betalar??? :mad: :argpådato

Jag jag jag jag?!

VAd synd att de inte kan skapa unika skattesystem efter varje enskilld medborgare..

Jag har aldrig krockat
jag har aldrig begått ett brott(inget stort brott iaf :tungan )
jag behöver inte utnyttja nått högkostnadsskydd inom sjukvården
jag behöver inte färdtjänst
jag åker aldrig kommunalt
jag utnyttjar ytterst få idrottsanläggningar
....fan.. jag borde djävlar i mig ha pengar tillbaka!!:mad:

De vill ju ta bort förmögenhetsskatten?!

..eller menade du att du ville behålla den så att rika med förmögenhet skattemässigt ska subventionera de kostnader "vår" hojåkning orsakar?

xyx skrev:
2475163 Good going, majoriteten av sporthoj.com!

En härlig bieffekt lär bli begagnatpriserna på hojar om det här går igenom.
Blir väl till att avregga och ha som banhoj. :rolleyes:

Vilket tryck det kommer bli på banorna.. Ett uppsving för svensk RR! :tummenupp

vad tror ni kommer hända med licenspremien då.. där ingår väl också en försäkring.. härlig premie om den försäkringen skall vara självbärande.. fast det är väl ingen som klotar.. hehe

Marcus74 skrev:
2475168 Vilket tryck det kommer bli på banorna.. Ett uppsving för svensk RR! :tummenupp

Tänkte prexis samma sak :D :tummenupp

BLoNKEN skrev:
2475172 vad tror ni kommer hända med licenspremien då.. där ingår väl också en försäkring.. härlig premie om den försäkringen skall vara självbärande.. fast det är väl ingen som klotar.. hehe

Rom byggdes inte på en dag.

Last edited:
Idén med att dom skador som trafiken orsakar, skall betalas med den försäkringen som skall täcka dom skadorna. Är inte konstigt. Dom som säger annat har nog lite otur när dom tänkte igenom det här. Och gjorde ett inlägg på sporthoj.

Varför skall någoan annan betala mera i skatt bara för att jag väljer att köra en snabb och olycksdrabbad motorcykel?????? :va :va :va

Om någon tar fram ett litet flygplan som krashar hela tiden och kostar massor med pengar för svenska folket i form av matrialskador och sjukhuskostnader. Vill ni vara med och betala för dom kostnaderna då? Genom att betala högre skatt på er lön :va :va :va

Ta och tänk lite för fan :mad: :mad: :mad:

Om detta förslag genomförs och även andra trafikrelaterade kostnader skall täckas av dom intäckter som genereras av trafikanter, kommer vi gå tokplus.
Har inte exakta siffran, men runt 20% av vägskatten (dvs massor av bensinpriset) går till trafikrelaterade kostnader. Skulle 100% göra det så e det nog inte omöjligt med fina vägar, bra parkeringar, lägre trafikskadeförsäkring mm. Och då är vi hoj och bil-åkare vinnare.

korvgubbe skrev:
2475166 Jag jag jag jag?!

VAd synd att de inte kan skapa unika skattesystem efter varje enskilld medborgare..

Jag har aldrig krockat
jag har aldrig begått ett brott(inget stort brott iaf :tungan )
jag behöver inte utnyttja nått högkostnadsskydd inom sjukvården
jag behöver inte färdtjänst
jag åker aldrig kommunalt
jag utnyttjar ytterst få idrottsanläggningar
....fan.. jag borde djävlar i mig ha pengar tillbaka!!:mad:

De vill ju ta bort förmögenhetsskatten?!

..eller menade du att du ville behålla den så att rika med förmögenhet skattemässigt ska subventionera de kostnader "vår" hojåkning orsakar?
Eller så menade jag att valfriheten som Alliansen har som valord i allt bara gäller de som har!!! Eller :va
Pratar om att alla folk gnäller???
Alla var så gnälliga nu under valet och tyckte det gick så dåligt...
VA???
Det går bättre nu än på många många år!!!

BLoNKEN skrev:
2475172 vad tror ni kommer hända med licenspremien då.. där ingår väl också en försäkring.. härlig premie om den försäkringen skall vara självbärande.. fast det är väl ingen som klotar.. hehe

Nu är jag inte så insatt i RR men kostar olyckorna där så väldigt mycket utslaget på alla utövare?!

Sannolikheten för ett liv med Rehab är ju rätt mycket större om man bränner ut i miljön bland stenar och träd än om man glider ut bland leca-kulorna?!

...alltså bara en ren fundring?! HUr mycket allvarliga olyckor sker på banorna varje år?

granath_ skrev:
2474982 för mig är det värt detta, trots att jag är 19år & ny i arbetslivet. säga vad ni vill om att jag inte vet bättre m.m. men jag står iaf för att jag är överlycklig att vi fick en blå seger.

om ni tycker det är så jävla hemskt att betala för att köra hoj så får ni väl, byta ner er eller ta den dyrare trafikförsäkringen & köra som folk så ni inte klotar ?

hur som helst :tummenupp för ny regering.

Den här pojken kommer att skita byxa full när de nya (stärkta ) arbetsgivarna förklarar för honom att hans anställning är över för att de behöver pengarna till en golf resa / större båt etc .Och då skulle man vara där för att förklara för honom att det är faktiskt hans eget fel för han ville ha en borgar regering som lukrade upp hans anställnings skydd och tog bort hans a-kassa höjde hans trafikförsäkring gav honom två karensdagar (feber har man inte förän 40grader)och slutligen så öppnade de för honom att kunna städa åt någon rik östermalmare för 60 kr /före skatt .
Ha ett fint liv nu, du upplyste 19 åring :tummenupp

Så jävla gott att Aliansen vann. Nu slipper jag alla er jävla fånar från pöbeln ute på gator och torg på era gamla jävla skithojar. Hoppas ni inte har råd att köra bil heller så jag kan köra M3:an fortare från hemmet till överklassfiket - Tack gode gud för biltullar. Hoppas de höjar priset till 500:- per passage. Och glöm inte att klä er i grått när ni går till gruvan för att tjäna era fåniga slantar medans vi kostymnissar äter flådig lunch på Stureplan, så vi slipper störas av era jävla Reclaim the street eller va faan ni nu är med i era röda jävlar, för jag mår illa när jag ser er. Ni skall jobba, inte synas, när skall ni lära er det?

/Freppa - Oldschool-Moderat såklart

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...