Bond jävlar! spannmål,jord

Status
Ej öppen för fler svar.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Bond jävlar! :gnissla

Vem har ansvar för utspillt spannmål samt dyngan de drar upp på vägarna?

Så till alla där ute nu när det är skördetider, SE UPP!

Tycks ha fått med mig diverse trådläsare :)
Budskapet har nått ut :tummenupp

Och vem fan har ansvar för allt regnande :D trött man blir.
Nu e de slut på sommarn.

Last edited:
Jag trodde att det bara fanns en sann BOND, dvs Roger Moore.
Men nu påstår du alltså att det finns ett helt gäng, som dessutom har varit i farten och spillt ut spannmål på vägarna?

Skönt att det gick bra, men kass attityd (och sär skrivning) från din sida.
Man får vara beredd på både jordbruksfordon och hal vägbana i skördetider. Den stress det innebär att få in skörden på några få veckor, eller dagar, gör att det inte alltid finns tid att se till att alla vägbanor man använder sig av är kliniskt rena från jordbruksprodukter..

Bra varningstråd för övrigt.

//Anders.

Visst är det fruktansvärt att det finns bönder på landet, någon borde sätta upp en varningslapp! Finns det ingen myndighet som kan ta ansvar??? (IRONI):D

Jag trodde att det bara fanns en sann BOND, dvs Roger Moore.
Men nu påstår du alltså att det finns ett helt gäng, som dessutom har varit i farten och spillt ut spannmål på vägarna?

Skönt att det gick bra, men kass attityd (och sär skrivning) från din sida.
Man får vara beredd på både jordbruksfordon och hal vägbana i skördetider. Den stress det innebär att få in skörden på några få veckor, eller dagar, gör att det inte alltid finns tid att se till att alla vägbanor man använder sig av är kliniskt rena från jordbruksprodukter..

Bra varningstråd för övrigt.

//Anders.

Bond , jo kan tolkas lite fel. Ja vi skåningar pratar lite konstigt här nere :D
Bond
Bunde
Bonde
Bonna
Rabbe paugar

Japp det var mer menat som en varningstråd oxå.

Vad snäll och omtänksam jag är...he he

Last edited:
Jag tycker du skall vara tacksam att det finns folk som vill åta sig jobbet att ordna så att du kan gå till affären och köpa mat.
Den maten du köper i affären kommer till stor del just från bönderna, åkern som jorden kom ifrån har förmodligen legat där i flera hundra år, lååångt innan det fanns asfalt och motorcyklar..

PS
Visste du att köttet du köper inplastat i affären består av döda djur som bonden har fött upp för din skull?
DS

Jag tycker du skall vara tacksam att det finns folk som vill åta sig jobbet att ordna så att du kan gå till affären och köpa mat.
Den maten du köper i affären kommer till stor del just från bönderna, åkern som jorden kom ifrån har förmodligen legat där i flera hundra år, lååångt innan det fanns asfalt och motorcyklar..

PS
Visste du att köttet du köper inplastat i affären består av döda djur som bonden har fött upp för din skull?
DS

Är det bönderna som lägger döda djur på vägen också? :confused:

PS
DS

Vad spelar det för roll? Säg att jag arbetar för något viktigt företag som du använder dig av varje dag, har jag då rätt att lägga ut skit på vägen? Vad har det med deras arbete att göra? De har fortfarande spillt ut hal skit på vägen. Ditt resonemang fungerar för alla person, oavsett arbete då de flesta arbetar för att andra människor får ut något av det....

Jag tror knappast att bonden fött upp djuren för någon annans skull, utan för att han själv skulle tjäna på det...

Det är likadant här i krokarna. Några bondjävlar flera säsonger i rad fått för sig att gräva och schakta på en skittomt brevid vägen. Det enda som jag har sett dom göra där är att flytta jordhögar från punkt a till punkt b. Flytta högar och dra ut jord och skit på vägen. Det kan ju inte vara lagligt att smutsa ner vägbanorna hursomhelst?
Den temporära "utfart"s-skylten ger liksom ingenting.

Jag kom med fullt nedlägg på Bulten häromdan (naturligtvis inom laglig hastighet :D ) och befinner mig helt plötsligt i ett hav av hästskit. :näsblod
Där hade man fan inte velat dra omkull. Hellre naken hud mot asfalten :tungan

Vad spelar det för roll? Säg att jag arbetar för något viktigt företag som du använder dig av varje dag, har jag då rätt att lägga ut skit på vägen? Vad har det med deras arbete att göra? De har fortfarande spillt ut hal skit på vägen. Ditt resonemang fungerar för alla person, oavsett arbete då de flesta arbetar för att andra människor får ut något av det....

Jag tror knappast att bonden fött upp djuren för någon annans skull, utan för att han själv skulle tjäna på det...

Självklart jobbar han (eller hon) ideellt, för att vi andra skall få mat, bönder tänker bara på alla andra.

När de gör så gott arbete för andra tycker jag inte man skall kräva att de varje gång de har en full vagn måste ställa sig och tvätta av traktor och vagn innan de kör ut på vägen enbart för att det kanske kommer förbi en MC i hög fart.

Nu är jag i normala fall ingen "moraltant"...men:
Ingen som läst Teoriboken?
Där varnas om just sånt här!

Förbannar ni över gud när det är halt pga regn, eller frost eller snö också?

Man ska anpassa farten efter underlaget och sikten (bland annat).
Hade du solen i ögonen och inte hann se det du körde över, då körde du helt enkelt för fort!

/Jocce

alla är inte bönder! men bönder lassa smartare! det ska INTE ligga skit på vägen!
jävla bönder som dräller div saker på vägen.

Det är ju skithäftigt med varierande underlag. Man får mer fartupplevelse i lägre fart!

Det är förvisso Bondens ansvar om det ligger skräp på vägen. Men det är också ditt ansvar att se vägbanan framför ditt fordon och anpassa farten efter den.

Mats

Fick själv tvåhjulssläpp i en långsam skymd kurva för en massa år sedan, just p.g.a. säd över hela vägbanan. Jag lyckades hålla mig upprätt, men det var lite nervöst ett tag där.

Det skadar inte direkt om dom åtminstone sätter upp varningsskyltar om halkrisk innan dom börjar hämta in skörden.

Är du från Stockholm? Tror du att det simmar fiskpinnar i sjön?

Självklart jobbar han (eller hon) ideellt, för att vi andra skall få mat, bönder tänker bara på alla andra.

När de gör så gott arbete för andra tycker jag inte man skall kräva att de varje gång de har en full vagn måste ställa sig och tvätta av traktor och vagn innan de kör ut på vägen enbart för att det kanske kommer förbi en MC i hög fart.

Behöver ju inte ens gå snabbt, räcker att en hoj kommer i 60 på en 70 väg för att det ska gå åt helvete om det ligger skit i en kurva.

Nu är jag i normala fall ingen "moraltant"...men:
Ingen som läst Teoriboken?
Där varnas om just sånt här!

Förbannar ni över gud när det är halt pga regn, eller frost eller snö också?

Man ska anpassa farten efter underlaget och sikten (bland annat).
Hade du solen i ögonen och inte hann se det du körde över, då körde du helt enkelt för fort!

/Jocce

Det är stor skillnad. regn, löv från träd osv. är allt en slump. Inget man kan göra något åt. Men om någon spillt skit på vägen är denna person ansvarig för det, det är hans fel. Även om det finns "naturlig" skit på vägen så är det inte bättre om bönderna häller ut ännu mera skit.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP