Bombad R6

kQx skrev:
FY satan så dum fråga, tror du hans morsa blev sur för att han nästan slagit ihjäl sig? idioti.

Och ja, han började wobbla i 100 km/h..

Frågade mest pg.a att nån skrev att det var mamman som ägde hojen.
Vidare är det ju självklart bra att han klarade sig.

twinner skrev:
Frågade mest pg.a att nån skrev att det var mamman som ägde hojen.
Vidare är det ju självklart bra att han klarade sig.

Så om du skulle låna din morsas bil tex, så kör du av vägen och hamnar på sjukan med diverse skador.. Tror du att din mamma kommer och skäller ut dig då?

"vad i helvete har du gjort ungjävel?"

kQx skrev:
Så om du skulle låna din morsas bil tex, så kör du av vägen och hamnar på sjukan med diverse skador.. Tror du att din mamma kommer och skäller ut dig då?

pojkar pojkar han menade nog inge illa!
krya på dig wobbelmannen!

Än en gång,synd att han ska behöva tillbringa en massa tid på sjukan men bra att han klarade sig.

//Off

Skönt att han klarade sig ganska bra ändå.
Jävligt synd på en så fin hoj :(

kQx skrev:

Nä det tror han inte. Hans inlägg syftar till skenförsäkringen.

twinner skrev:
Blev hans morsa sur?
hehe ja, man kan ju undra vad hon sa när hennes R6 var mos:lol
skämtåsido, vobbel i 100 knyck så man vurpar, låter ju extremt, är vägen extremt ojämn där?

Webspy skrev:
Körde om en motard, kom in med för hög hastighet - bromsade omkull... trist.

Jag körde motarden, jag slog av strax efter jag kommit ut på "fältet" brukar ta det lungt sista böjarna (vet flera som åkt av i sista kurvan och hur kul är det, åka av i sista kurvan) han gjorde en vettig omkörning, bra sikt inga bilar, inte gick det så fort eller, men av körde han!

Tur att det gick bra!

/fredde

Nilles skrev:
Det va ju rätt så nära dig det hände, lutar man lite över skarvarna som är precis vid vattnet och backen upp så brukar styret bli lite oroligt.

/Johan

Jag skall kolla skarvarna noggrannare nästa gång.
Själv kör jag inte särskilt fort just där, eftersom motorn inte har fått upp värmen ännu när jag kommit dit. (Det tar mig ung 45sek att komma dit).
Däremot brukar jag gasa lite mer när jag kommer upp på krönet och man ser rakan bort mot vänstern som går lite uppåt. Då har tempen infunnit sig och hastigheten är betydligt högre. (Sen ÄLSKAR jag just den vänstersvängen i hög fart). Dock ALDRIG högre hastighet än lagstadgade 90 km/h som råder på just den vägen.
Hur är R6 i styret ang vobbel. Jag har varken provat R1 el R6. Dock har jag ju läst om att R1 är lite nervös och gärna behöver styrdämp. Är det likadant på 6:an?

jo de är nervösa, men bara om hjulet lättar fram eller vägen är dålig, du får inte vobbel i 100 knyck och normal körning direkt(om hojen är ok vill säga).
Många gör dessutom misstaget att de håller stenhårt i styret, det blir bara värre.

Poacher skrev:
jo de är nervösa, men bara om hjulet lättar fram eller vägen är dålig, du får inte vobbel i 100 knyck och normal körning direkt(om hojen är ok vill säga).
Många gör dessutom misstaget att de håller stenhårt i styret, det blir bara värre.
Jag hade vobbel på min thundercat förrförra hösten. Det är säkert några här inne som minns just den grejen. Men det var ju mitt eget fel då jag åkte på bakhjulet och närmade mig vägens kant. Jag förutsätter att jag redan hade börjat styra innan jag satte ner framhjulet i 140km/h. Då slog styret från vänster till höger hela vägen till styrstoppet ca:5ggr, och sedan redde det ut sig själv. Jag hann inte ens reagera, men jag hade jäkligt ont i armarna kommande dagarna. Dock så hade den hojen aldrig några tendenser till att vobbla, oavsett hastighet eller gupp i vägen.

Daddy skrev:
Jag hade vobbel på min thundercat förrförra hösten. Det är säkert några här inne som minns just den grejen. Men det var ju mitt eget fel då jag åkte på bakhjulet och närmade mig vägens kant. Jag förutsätter att jag redan hade börjat styra innan jag satte ner framhjulet i 140km/h. Då slog styret från vänster till höger hela vägen till styrstoppet ca:5ggr, och sedan redde det ut sig själv. Jag hann inte ens reagera, men jag hade jäkligt ont i armarna kommande dagarna. Dock så hade den hojen aldrig några tendenser till att vobbla, oavsett hastighet eller gupp i vägen.
jo jag har varit med om liknade och klarat mig med blotta förskräckelsen, det är inte direkt så man garvar när styret slår fulla utslag, jag tappade dessutom taget om styret, fattar inte att jag klarade mig.
På vägen såg det ut som zickzackmönster av framhjulet, usch.

jag inledde säsongen med att vurpa på tullinge, satte ner efter att kört bakhjul halva flygfältet.. tror det kom en kastvind eller nåt så jag satte ner snett..

Jag antar att jag gjorde fel, men jag gav fullt för att försöka reda ut det, men då vart mest bara värre, tror jag va rätt dömd från början.. hehe :huvet

la den å gled bara med..

Styrvobbel är nåt jag INTE vill ha igen, har respekt för att släppa ner i för höga farter samt köra över gupp med mera när man ligger å lutar mycket..

men men, KRYA PÅ DIG! :tummenupp

Vobbla i 100km/h?? "eller hur" - inte ens en gammal XJ900 med fellastad packväska och slitna däck vobblar i den farten...

En fördel med att inte skenförsäkra är att morsan inte behöver få veta vad man råkat ut för - det dom inte vet lider dom inte av...

Min morsa ringde min mobil medans jag låg på akuten: "hej... ja... näe.... du jag är lite upptagen just nu kan jag ringa dej lite senare?"...

UltraMarine skrev:
Vobbla i 100km/h?? "eller hur" - inte ens en gammal XJ900 med fellastad packväska och slitna däck vobblar i den farten...

En fördel med att inte skenförsäkra är att morsan inte behöver få veta vad man råkat ut för - det dom inte vet lider dom inte av...

Min morsa ringde min mobil medans jag låg på akuten: "hej... ja... näe.... du jag är lite upptagen just nu kan jag ringa dej lite senare?"...

Det är nog rätt svårt att hon inte skulle få veta något då dem ringde från polisen och berättade. Han som körde va medvetslös osv.

hade oxå woblat i drygt 100 i höstas på en monster.. tycks fortfarande utan anledning.. men men det var inte så skönt klarade mig bättre iof men jag hadde ingen räcket att brottas med. fy fan vilket satyg de där räcken är.

hoppas han är på benen igen och ut på vägen!!!!

jag körde ingenting efter vurpan men nu bytte jag cykel (det var lite mentalt kvar) och då fungerar igen att åka.

Såg märket i räcket dagen efter och det är skönt att han klarade sig som han gjorde!
Nåväl, jag har nog inte kört under 200 där sedan jag hade 900:an, så min teori är att kör du bara tillräckligt fort så går eventuella problem över innan du hinner märka dom... :rolleyes:

Fredrik :tomten

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...