Bojkotta Bulgarien!!!

Djurplågeri finns i alla länder, bojkotta världen/jorden? Köp endast månproducerade produkter...

Varje dag dör tiotusentals människor i världen av svält, i Zambia löper en tonåring 60 procents risk att smittas av HIV. I Kina sitter hundratusentals politiska fångar inspärrade. Ungefär en miljard människor i världen saknar tillgång till rent vatten.

Fast sådant är ju inget att bry sig om... men jävlar de som plågar ett djur. Sånt får inte förekomma. NÅGON MÅSTE AGERA!!

Kalla mig cynisk, men finns det inte värre problem i världen än det där? Jädra Bambi-mentalitet....

GibsonSG skrev:
Varje dag dör tiotusentals människor i världen av svält, i Zambia löper en tonåring 60 procents risk att smittas av HIV. I Kina sitter hundratusentals politiska fångar inspärrade. Ungefär en miljard människor i världen saknar tillgång till rent vatten.

Fast sådant är ju inget att bry sig om... men jävlar de som plågar ett djur. Sånt får inte förekomma. NÅGON MÅSTE AGERA!!

Kalla mig cynisk, men finns det inte värre problem i världen än det där? Jädra Bambi-mentalitet....

Så jävla RÄTT! :gnissla

GibsonSG skrev:

Det finns värre problem än fabriksnedläggningar i stockholmsförorten Nynäshamn också... Man kan ju inte bortse från en massa hemskheter bara för att det finns ännu värre hemskheter någon annanstans, i så fall måste man ju börja med att ranka ohyggligheterna och sedan fokusera på No1 endast. Så, då är min fråga till dig, vilket är världens allra hemskigaste och dummigaste problem?

GibsonSG skrev:

Kan bara hålla med!

Markus skrev:
Så, då är min fråga till dig, vilket är världens allra hemskigaste och dummigaste problem?

Försäkringspremierna på klass 7 förståss!!

Jo, du har väl rätt i ditt resonemang. Jag är bara lite förvånad över vad vissa väljer att rikta sin energi mot. För vi kan väl vara överrens om att hundplågeri i bulgarien iaf. inte är världens "hemskigaste och dummigaste problem?".

GibsonSG skrev:
Försäkringspremierna på klass 7 förståss!!

Jo, du har väl rätt i ditt resonemang. Jag är bara lite förvånad över vad vissa väljer att rikta sin energi mot. För vi kan väl vara överrens om att hundplågeri i bulgarien iaf. inte är världens "hemskigaste och dummigaste problem?".

Ja, det är vi överens om. :tummenupp Likväl tycker jag det är barbariskt och u-landsaktigt, om någon väljer att engagera sig i detta och någon annan i cancerfonden och en tredje i kondomtillverkning till tredje världen så värderar jag inte deras insatser.

Försäkringspremierna har ju gått ner markant i år, det kan vi fira istället. :banana (Nåja, för mig blir det billigare med min gamla häck-hoj i alla fall).

Markus skrev:
Det finns värre problem än fabriksnedläggningar i stockholmsförorten Nynäshamn också... Man kan ju inte bortse från en massa hemskheter bara för att det finns ännu värre hemskheter någon annanstans, i så fall måste man ju börja med att ranka ohyggligheterna och sedan fokusera på No1 endast. Så, då är min fråga till dig, vilket är världens allra hemskigaste och dummigaste problem?

Man behöver inte bara fokusera på ett (det mest hemska) problemet, men djurplågeri i detta sammanhang känns lite B.

Vi plågar grisar, kycklingar m.m. m.m. minst lika illa varje dag i Sverige. Det är ju mycket allvarligare isf väl?

Det tråkiga är att pressen (inte bara svensk då) inte fokuserar på tråkiga uttjatade problem som politiska fångar och aids m.m. m.m. Liksom inget nyhetsvärde..

Som ex kan tas flodvågskatastrofen där ca 100.000-200.000 människor dog. Hemskt? Ja. Men det dör 100.000 människor i aids varje dag. Idag. Im. Ser du ngt om detta i media? Nope. Inget nyhetsvärde.. och just det, glömde nästan... inga svenskar drabbas ju direkt av detta. Då är ju nyhetsvärdet = 0 typ..

Vem fan bryr sig om bajsande hundar i bulgarien, relativt sett alltså.. :kocko

Zee skrev:
Man behöver inte bara fokusera på ett (det mest hemska) problemet, men djurplågeri i detta sammanhang känns lite B.

Vi plågar grisar, kycklingar m.m. m.m. minst lika illa varje dag i Sverige. Det är ju mycket allvarligare isf väl?

Det tråkiga är att pressen (inte bara svensk då) inte fokuserar på tråkiga uttjatade problem som politiska fångar och aids m.m. m.m. Liksom inget nyhetsvärde..

Som ex kan tas flodvågskatastrofen där ca 100.000-200.000 människor dog. Hemskt? Ja. Men det dör 100.000 människor i aids varje dag. Idag. Im. Ser du ngt om detta i media? Nope. Inget nyhetsvärde.. och just det, glömde nästan... inga svenskar drabbas ju direkt av detta. Då är ju nyhetsvärdet = 0 typ..

Vem fan bryr sig om bajsande hundar i bulgarien, relativt sett alltså.. :kocko

Det där håller tyvärr inte, om du nedvärderar nyhets-/sympativärdet i Tsunamikatastrofen så får du fimpa AIDS-problematiken också. Jag menar, vad är den jämfört med svälten i en diktatur? Relativt sett så är det väl inget problem att folk knullar runt, jämfört med att en del ledare förvägrar folket mat?

Och att det skulle dö 100.000/dag tror jag är helt fel siffra för övrigt.

AIDS-problemet har lågt nyhetsvärdet för det är helt enkelt ingen nyhet, vi vet det nu. Inget att sätta på löpsedlar direkt. Att det kom en våg och dödade 250.000 människor på några minuter, det är ju helt klart en nyhet.

Och beträffande plågerier av svenska dju så stör det mig, däremot så görs det ju av ett konkret skäl - vilket hundbajsandet inte verkar vara för en civiliserad människa som dig eller mig. Om någon i Örkelljunga kom på att om man börjar äta kor levande så ökar det potensen så kan jag lova dig att det fått ett oerhört genomslag i media.

"Om någon i Örkelljunga kom på att om man börjar äta kor levande så ökar det potensen så kan jag lova dig att det fått ett oerhört genomslag i media.
"

:D

Markus skrev:
Det där håller tyvärr inte, om du nedvärderar nyhets-/sympativärdet i Tsunamikatastrofen så får du fimpa AIDS-problematiken också. Jag menar, vad är den jämfört med svälten i en diktatur? Relativt sett så är det väl inget problem att folk knullar runt, jämfört med att en del ledare förvägrar folket mat?

Och att det skulle dö 100.000/dag tror jag är helt fel siffra för övrigt.

AIDS-problemet har lågt nyhetsvärdet för det är helt enkelt ingen nyhet, vi vet det nu. Inget att sätta på löpsedlar direkt. Att det kom en våg och dödade 250.000 människor på några minuter, det är ju helt klart en nyhet.

Och beträffande plågerier av svenska dju så stör det mig, däremot så görs det ju av ett konkret skäl - vilket hundbajsandet inte verkar vara för en civiliserad människa som dig eller mig. Om någon i Örkelljunga kom på att om man börjar äta kor levande så ökar det potensen så kan jag lova dig att det fått ett oerhört genomslag i media.

Nu börjar det likna ngt! :)

Det gäller ju att fokusera på de stora problemen här i världen, så att makthavarna gör ngt åt det. Ang. aids-problemet är ju inte själva knullandet ett problem i sig (jo indirekt kanske) utan sjukdomen och dess konsekvenser.. Vad jag menar är att pressen har makt att fokusera på vad politiker och andra makthavare ska jobba på, det finns säkert många nyheter inom aids ute i världen som borde täckas och ges uppmärksamhet, men det är.. lågt nyhetsvärde på sånt.

Bajsande hundar i Bulgarien känns liksom som en piss i havet på ngt sätt.. ..who gives a fuck..

Det är lika intressant som när Big Brother Linda (eller vad hon nu heter..) har sömnsvårigheter pga av sina stora mjölkmaskiner, och aftonblaskan bestämmer sig att skriva det på sina löpsedlar framför riktiga nyheter.

Fast det är klart, riktiga nyheter har ju inget sensationsvärde kanske..

Last edited:
Zee skrev:
Nu börjar det likna ngt! :)

Det gäller ju att fokusera på de stora problemen här i världen, så att makthavarna gör ngt åt det. Ang. aids-problemet är ju inte själva knullandet ett problem i sig (jo indirekt kanske) utan sjukdomen och dess konsekvenser.. Vad jag menar är att pressen har makt att fokusera på vad politiker och andra makthavare ska jobba på, det finns säkert många nyheter inom aids ute i världen som borde täckas och ges uppmärksamhet, men det är.. lågt nyhetsvärde på sånt.

Bajsande hundar i Bulgarien känns liksom som en piss i havet på ngt sätt.. ..who gives a fuck..

Jag förstår ändå inte det där resonemanget att eftersom det finns något värre problem så skiter vi i alla andra problem. Vad är Srebrenica massakern jämfört med den i Birkenau? Båda är ju historia nu, skit i det - eller? Och visst kan man skita i de massakrerna, eller i bajshundarna men då måste man ju erkänna att "det där är inga problem för mig". För mig är det ett problem att folk snurrar hund, tror du de människorna är trevliga att ha som grannar? Rätt vad det är har du en hundsnurrare i porten som pysslar med andra trick t.ex. stenkastning i trapphus, brinnande bil-rally, unge-på-spisen-turnering och en hel rad andra skumma företeelser som man varken vill ska förekomma eller minst av allt äga rum i ens närhet.

Om du inte tycker det är ett problem med hund-snurrning vore ju det logiska att du skriver det, istället för att skriva att det inte är ett särskilt stort problem och samtidigt räkna upp andra problem.

Jag kan säga angående knullandet att det är väl det faktiskt största problemet, om de lät bli att knulla lite här och knulla lite där så skulle det inte bli så mycket mer HIV då injicering med hiv-infekterad spruta torde vara mindre vanligt i de flesta afrikanska länder, med undantag av Sydafrika.

GibsonSG skrev:

Jag kallar dig inte cynisk jag kallar dig för idiot

edit: kom på att jag kanske skulle förklara mig lite. Enligt dig så får man inte klaga på nånting om det inte är det värsta som finns i hela världen och göra allting för att rätta till det problemet. Ska vi vara helt obrydda om resten av grejerna då eller? Om vi säger att svält är det som dödar mest människor, ska vi skita i barnporr, kvinnomisshandel, krig och djurplågeri då eller? Att plåga djur gör mig väldigt arg för att det är försvarslöst och kan känna smärta lika väl som oss.

Last edited:
Markus skrev:
Jag förstår ändå inte det där resonemanget att eftersom det finns något värre problem så skiter vi i alla andra problem. Vad är Srebrenica massakern jämfört med den i Birkenau? Båda är ju historia nu, skit i det - eller? Och visst kan man skita i de massakrerna, eller i bajshundarna men då måste man ju erkänna att "det där är inga problem för mig". För mig är det ett problem att folk snurrar hund, tror du de människorna är trevliga att ha som grannar? Rätt vad det är har du en hundsnurrare i porten som pysslar med andra trick t.ex. stenkastning i trapphus, brinnande bil-rally, unge-på-spisen-turnering och en hel rad andra skumma företeelser som man varken vill ska förekomma eller minst av allt äga rum i ens närhet.

Om du inte tycker det är ett problem med hund-snurrning vore ju det logiska att du skriver det, istället för att skriva att det inte är ett särskilt stort problem och samtidigt räkna upp andra problem.

Jag kan säga angående knullandet att det är väl det faktiskt största problemet, om de lät bli att knulla lite här och knulla lite där så skulle det inte bli så mycket mer HIV då injicering med hiv-infekterad spruta torde vara mindre vanligt i de flesta afrikanska länder, med undantag av Sydafrika.

:lol Nu får du ju släppa hörnflaggan o komma in i matchen va? vad har historiska massakrar med nyheter att göra?!?! Vi snackar väl om nutida händelser, eller? Om du nu får en hundsnurrare till granne så är det väl hans problem (eller skyldighet) att följa lagarna i vårt land. Inte ditt problem. Vad är det du argumenterar för egentligen?!

Dessutom är väl inte meningen med artikeln (nyheten) att läxa upp hundsnurrarna eller? De skiter väl i oss... Det jag tycker är löjligt är att bojkotta hela Bulgarien för att de har en sjuk traditionen på ett ställe i bulgarien.

Och om du nu tror att knullandet är det största problemet med aids så kan du ju inte ha alla indianer i kanoten. De knullar väl inte mer än andra de som sprider sjukdomar? De kanske inte ens vet om att de är sjuka. De finns ju massor med andra problem som är viktiga att fokusera på i aids-debatten, förutom användning av kondom.

Du behöver inte göra dig mer dum än vad du är..
Markus skrev:
..om de lät bli att knulla lite här och knulla lite där så skulle det inte bli så mycket mer HIV ...

Briljant! Är du raketforskare eller? :hihi

Last edited:
Zee skrev:
Vi snackar väl om nutida händelser, eller?
Jag trodde vi pratade om mediebevakning, men jag har tydligen missförstått dig jätte, jättemycket.

Zee skrev:
Vad är det du argumenterar för egentligen?!

Att det visst är ett problem med djurplågeri, men det kanske inte var tydligt nog. Nästa gång spelar jag in en ljudfil så du kan lyssna i lugn och ro. :tummenupp

Zee skrev:
Dessutom är väl inte meningen med artikeln (nyheten) att läxa upp hundsnurrarna eller?

Har du sett mig skriva att det var syftet med artikeln? Jag vet exakt vad som var syftet, samma syfte som resten av socialgrupp 3 nyheterna - att sälja jättemycket dåliga tidningar.

Zee skrev:
Och om du nu tror att knullandet är det största problemet med aids så kan du ju inte ha alla indianer i kanoten.

Var du med på biologin över huvudtaget? :confused: Vet du vad innebörden av en sexuellt överförbar sjukdom är?

Zee skrev:
De knullar väl inte mer än andra de som sprider sjukdomar?

UMFI (Undermålig Meningsbyggnad, Förstår Inte)

Zee skrev:
Briljant! Är du raketforskare eller?

Nej, jag är finnig studentslyngel från södra Sverige. :rofl

:hej

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8