Bo utanför stockholm? Mellan Eskilstuna och centrum??

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Jag och cheyen funderar på att flytta österut :)

Hon ska söka jobb på sjukhuset i Eskilstuna och jag i Stockholm centrum.
Men var ska man bo?
:va

Du kan ju bo centralt i E-tuna för det är riktigt bra förbindelser med tokholm. Kan du pendla med tåg eller är det bar bil som gäller? Är bil ett måste så kanske Strängnäs-området kan funka? Fast det är långt att pendla det med. Hon kanske kan pendla från Södertälje till E-tuna?

Du kan ju bo centralt i E-tuna för det är riktigt bra förbindelser med tokholm. Kan du pendla med tåg eller är det bar bil som gäller? Är bil ett måste så kanske Strängnäs-området kan funka? Fast det är långt att pendla det med. Hon kanske kan pendla från Södertälje till E-tuna?

Det tog en timme ungefär mellan E-tuna och centrum med tåg. Tydligen ska tågen gå på rätt tider också.

Pendla med bil verkar segt, iaf om det är längre sträckor. Antar att det är lång kö in på morgnarna? På somrarna blir det däremot moppe isf! :D :yoparty

Strängnäs gav bara tio minuter kortare restid med tåget :(

--------Men den stora frågan är, hur är det att bo i södertälje?------

Ronna ska inte vara någon hit har jag hört...

Det tog en timme ungefär mellan E-tuna och centrum med tåg. Tydligen ska tågen gå på rätt tider också.

Pendla med bil verkar segt, iaf om det är längre sträckor. Antar att det är lång kö in på morgnarna? På somrarna blir det däremot moppe isf! :D :yoparty

Strängnäs gav bara tio minuter kortare restid med tåget :(

--------Men den stora frågan är, hur är det att bo i södertälje?------

Ronna ska inte vara någon hit har jag hört...

Född och uppvuxen i Slöddertälje....flyttade därifrån för att Aldrig flytta tillbaka! Åker dit endast då jag hälsar på mamma, pappa, bror och en kompis. De jag känner som bor där flyttar alla en efter en. Särskilt då de skaffar ungar. Södertälje är i mina ögon inget ställe man väljer att bo i om man inte måste. Men smaken är som baken! Finns nog många som tycker så om E-tuna med, men jag trivs utmärkt här, fast då bor vi ju inte inne i stan. Gubben min har pendlat med tåg till Sthlm från E-tuna, smidigt och fina tåg! Lycka till!

Finns ju områden runt omkring Södertälje som är ok! Pershagen, Enhörna osv

Last edited:
Född och uppvuxen i Slöddertälje....flyttade därifrån för att Aldrig flytta tillbaka! Åker dit endast då jag hälsar på mamma, pappa, bror och en kompis. De jag känner som bor där flyttar alla en efter en. Särskilt då de skaffar ungar. Södertälje är i mina ögon inget ställe man väljer att bo i om man inte måste. Men smaken är som baken! Finns nog många som tycker så om E-tuna med, men jag trivs utmärkt här, fast då bor vi ju inte inne i stan. Gubben min har pendlat med tåg till Sthlm från E-tuna, smidigt och fina tåg! Lycka till!

Finns ju områden runt omkring Södertälje som är ok! Pershagen, Enhörna osv

Ojdå är det så illa... tänkte/hoppades att det kunnde finnas bra områden i södertälje också.

"Pershagen, Enhörna osv" -Bra! Så ska det låta!

-------------------

Kan tänka mig att bo i en byhåla mellan E-tuna och sthlm, bara det finns en tågstation där.
Vad finns det för alternativ?

Har bara gott att säga om nykvarn, trevligt ställe. :)
Lustigt hur åsikter skiljer sig :tummenupp

Inavlad sportstad är min uppfattning. Om man råkar vinna över deras fotbollslag blir varenda satan där dryg som sirap samtidigt som folk springer runt och repar motståndarlagets bilar. Väx till er lite och kom ut i verkligheten är mitt hjärtliga tips!

En gång, aldrig mer. :arsele

Mvh

jag och cheyen har samma sits, hon jobbar i eskilstuna och jag i sthlm, vi ska flytta efter sommaren till e-tuna, köpt hus mitt i centrum, 7 min gångavstånd till centralstationen, hon kan promenera till jobbet i centrum...jag har vuxit upp i e-tuna och pendlat innan, det går rätt fort, kan även jobba på tåget...på morgonen går oftast ett direkttåg som inte stannar på vägen utan blåser raka spåret till sthlm på typ 45-50 minuter...nice!

de bygger bostadsrätter och villor i centrum nu, men de går nog åt i rätt rask takt...kolla in sidan, här har vi köpt hus...www.snalltorpet.se de bygger även lägenheter precis i samma område, men jag tror du får gå via peab då...

det blir nog rätt dyrt om båda ska pendla, generellt blir det nog billigare om bara den ena behöver pendla...men jag kan ha fel...

Lustigt hur åsikter skiljer sig :tummenupp

Inavlad sportstad är min uppfattning. Om man råkar vinna över deras fotbollslag blir varenda satan där dryg som sirap samtidigt som folk springer runt och repar motståndarlagets bilar. Väx till er lite och kom ut i verkligheten är mitt hjärtliga tips!

En gång, aldrig mer. :arsele

Mvh

Menar du att hela nykvarn har byhåla-mentalitet eller var det bara du som inte kom överrens med dom pga en fotbollsmatch?

jag och cheyen har samma sits, hon jobbar i eskilstuna och jag i sthlm, vi ska flytta efter sommaren till e-tuna, köpt hus mitt i centrum, 7 min gångavstånd till centralstationen, hon kan promenera till jobbet i centrum...jag har vuxit upp i e-tuna och pendlat innan, det går rätt fort, kan även jobba på tåget...på morgonen går oftast ett direkttåg som inte stannar på vägen utan blåser raka spåret till sthlm på typ 45-50 minuter...nice!

de bygger bostadsrätter och villor i centrum nu, men de går nog åt i rätt rask takt...kolla in sidan, här har vi köpt hus...www.snalltorpet.se de bygger även lägenheter precis i samma område, men jag tror du får gå via peab då...

det blir nog rätt dyrt om båda ska pendla, generellt blir det nog billigare om bara den ena behöver pendla...men jag kan ha fel...

Det verkar vara mycket byggande i E-tuna, bra!
Ser ut att bli ett idylliskt villaområde :)

-------------------

Tack för alla bra tips! Vi ska iväg imorgon och bila igenom de aktuella ställen och se vad som lockar.

Menar du att hela nykvarn har byhåla-mentalitet eller var det bara du som inte kom överrens med dom pga en fotbollsmatch?

Det verkar vara mycket byggande i E-tuna, bra!
Ser ut att bli ett idylliskt villaområde :)

-------------------

Tack för alla bra tips! Vi ska iväg imorgon och bila igenom de aktuella ställen och se vad som lockar.

Lycka till, vi ska själva till etuna imorgon och kolla in att huset byggs i rätt takt! = )

Jag tror på e-tuna som stad, den ligger bra till gentemot sthlm, pm:a om du undrar något eller vill ha några tips på områden osv...

Hela stan verkar mer eller mindre besatt av idrottsaktiviteter. Nu har jag ingen aning om hur stor eller pass välbefolkad orten är utan kan endast svara för vad jag såg, allt annat vore ju lite lustigt. Nästan straffbart tidigt på en lördagsmorgon stod det hundratals människor vid arenan för dagen, som förövrigt var väldigt fin, och tittade på när drygt tjugo spelare värmde upp. Grävlingströtta stapplade vi in dit och rörde oss mot en plats för lite samling men i samma ögonblick börjar det ösa hejaramsor mot oss där vuxna människor förklarade hur mycket stryk vi skulle få idag :tummenupp :arsele

När det sedan uppdagades att vårt lag hade chans att vinna matchen eftersom deras spelare var utpumpade började ett flertal fotbollspappor sparka bort bollar för att förhala spelet och få en enpoängare. Mer glåpord. Mer barnsligt beteende. :tuttar

När det var någon minut kvar slår vi in den vinnande bollen och det väller ut pappor, mammor och tränare på planen som klagar på offside, fult spel, slut på tid och allt de kan komma på. :tummenupp

När vi kommer ut från omklädningsrummen har någon dragit en nyckel längs två av våra bilar :pannkyss

Mitt intryck är (kanske inte helt omotiverat?) därför väldigt.. Omvälvande. Däremot finns det givetvis idioter överallt, inte bara i Nykvarn :tummenupp

Mvh

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back