Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Gamlestan/Bellevue är schysst. Bodde i Haga (mitt i stan, anses "fint") innan och där blev jag fan av med precis allt jag ägde. Här har dom varken gett sig på bil, hoj, cykel eller lägenhet. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jessan skrev:2566680Tog ungefär 1,5 månad för mig innan jag fick lght på boplats. Har hört att det är lättare om man kommer utifrån och självklart ett + när du har jobb här![]()
Fick en 3:a vid Vågmästareplatsen på Hisingen. 5-6 min med spårvagn till Nordstan och det går en massa bussar o spårvagnar. Eftersom jag jobbar i Torslanda så är det även på rätt sida älven
Ganska lugnt område. Bara nån skottlossning, nerbränd butik och en bilbomb (men det smällde aldrig så det var nog inget). Ligger några föreningar i närheten, Finska, Islamska... de flesta nationaliteter ifall det är något av intresse. Bor ca 5 min från Kvilletorget, där kan man hitta det mesta. Är det något du inte hittar där finns det antagligen på något café i krokarna.
Har bott är sedan i februari och trivs riktigt bra![]()
Don Quixote skrev:2566826Gamlestan/Bellevue är schysst. Bodde i Haga (mitt i stan, anses "fint") innan och där blev jag fan av med precis allt jag ägde. Här har dom varken gett sig på bil, hoj, cykel eller lägenhet.![]()
Jessan skrev:2566680Tog ungefär 1,5 månad för mig innan jag fick lght på boplats. Har hört att det är lättare om man kommer utifrån och självklart ett + när du har jobb här![]()
Fick en 3:a vid Vågmästareplatsen på Hisingen. 5-6 min med spårvagn till Nordstan och det går en massa bussar o spårvagnar. Eftersom jag jobbar i Torslanda så är det även på rätt sida älven
Ganska lugnt område. Bara nån skottlossning, nerbränd butik och en bilbomb (men det smällde aldrig så det var nog inget). Ligger några föreningar i närheten, Finska, Islamska... de flesta nationaliteter ifall det är något av intresse. Bor ca 5 min från Kvilletorget, där kan man hitta det mesta. Är det något du inte hittar där finns det antagligen på något café i krokarna.
Har bott är sedan i februari och trivs riktigt bra![]()
Gottis skrev:2566917Bo plats är ett konstigt fenomen syrran har jobb,kommer utifrån och har sökt alla lgh i snart 1,5 år och inte fått nått utan bott,hos mej och polare fram till i sommras när hon fick ett andrahands kontarkt som hon blev vräkt från bara för att tjejen som hyrde ut den inte trivdes med sin killeoch skaffade sig en tre:a i Kortedala iställe och till syrran säger dom att det inte ens är någon idé att hon söker på den lgh där hon nu bor för att folk som redan har ettor ska få tvåor ...
Stortryne skrev:2566524Gamlestan är inte så farligt som det ryktas. Har bott här i ca 2,5 år nu och bara haft ett bilinbrott, och det var väl sisådär snart ett år sedan de sköt någon sist, och det vara bara i benet...![]()
Backblade skrev:2567043När jag kom hem en kväll för några veckor sen låg det en kille mitt på gatan med en massa beväpnade poliser runtomkring, sen kom ambulansen. Därefter blev personen under oss drabbad av inbrott för 2a gången. Nästa dag stals min cykel. Sen kom 2 lodisar på gården fram till mig och bad om cigg, när jag inte hade några så ville de ge mig stryk.
Gamlestaden! You gotta love it!![]()
Backblade skrev:2567043När jag kom hem en kväll för några veckor sen låg det en kille mitt på gatan med en massa beväpnade poliser runtomkring, sen kom ambulansen. Därefter blev personen under oss drabbad av inbrott för 2a gången. Nästa dag stals min cykel. Sen kom 2 lodisar på gården fram till mig och bad om cigg, när jag inte hade några så ville de ge mig stryk.
Alming skrev:2566421Hisingen över lag är ju ganska billigt, dock dyrare i de "finare villa områdena" ut mot torslanda, björlanda.
Tuve är lugnt, bott där 3/4 år nu, trisvs bra, haft allt ifred.
repan skrev:2566122Har fått jobb i götet och är i behov av bostad from 1 dec. Vilken statsdel bör man bo i om man vill ha sakerna för sig själva?
Dropdead skrev:2567443
Här i kortedala har jag hittills bara träffat på en uteliggare i källaren och en granne var lite psykiskt instabil och satte eld på sin egen lägenhet. Men i sådana lägen är det tur med en brandstation i närheten!![]()
General E skrev:2567446![]()
Stackars Repan kommer att komme till Götet med glock och pepparspray efter att ha läst den här tråden.![]()
Ska jag vara lite alvarlig så trivs jag faktiskt jäkligt braBackblade skrev:2567043När jag kom hem en kväll för några veckor sen låg det en kille mitt på gatan med en massa beväpnade poliser runtomkring, sen kom ambulansen. Därefter blev personen under oss drabbad av inbrott för 2a gången. Nästa dag stals min cykel. Sen kom 2 lodisar på gården fram till mig och bad om cigg, när jag inte hade några så ville de ge mig stryk.
Don Quixote skrev:2566826Gamlestan/Bellevue är schysst. Bodde i Haga (mitt i stan, anses "fint") innan och där blev jag fan av med precis allt jag ägde. Här har dom varken gett sig på bil, hoj, cykel eller lägenhet.![]()
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |