Bo i Götet?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Har fått jobb i götet och är i behov av bostad from 1 dec. Vilken statsdel bör man bo i om man vill ha sakerna för sig själva?

repan skrev:
2566122 Har fått jobb i götet och är i behov av bostad from 1 dec. Vilken statsdel bör man bo i om man vill ha sakerna för sig själva?
Börja du med att hitta dig en bostad.

Var ska du jobba?

Ska du köpa eller hyra bostad?

repan skrev:
2566122 Har fått jobb i götet och är i behov av bostad from 1 dec. Vilken statsdel bör man bo i om man vill ha sakerna för sig själva?

Undvik typ.. ta det med en nypa salt. Finns fina områden i nedanstående med..
Biskopsgården
Angered
Hammarkullen
Hjällbo
Frölunda
Backa

Fabbe skrev:
2566178 Undvik typ.. ta det med en nypa salt. Finns fina områden i nedanstående med..
Biskopsgården
Angered
Hammarkullen
Hjällbo
Frölunda
Backa

jahaa..är det ngt fel på "golanhöjderna" eller.....

Torslanda :yoparty Långt bort, hakkors på gatorna & inge action.
Edit: 3 skäl för att inte bo här.

Finns nog inget ställe som är helt förskonat kolla bara på Rasor han bor ju i Gunsmoke city och blev av med sin, nä tacka vet jag Härryda här har alla ett laddat hagel vapen innanför dörren:D

Börja med att hitta en bostad, vilket inte alltid är det lättaste.

Snackade med boplats förra veckan, då jag själv sökt lägenhet aktivt i 2,5år!! och enligt henne, så skulle det finns bostadsköer till lägenheterna runt centrum, så är kön ungefär 23år nu.

Öster finns en del lägenheter, men ska du vara säker att få lägenhet så är det nog tyvärr bostadsrätt som gäller idag. Det eller bergsjön.

Man kan alltid bo i Partille Kommun, med fördel i Jonsered för här är vi fredliga och mysiga och busar inte, 10 minuter kollektiv resväg in till centrum. Skitnajs.

F.ö vad är Gunsmoke City, har försökt klura ut skiten men jag fattar inte...

Bus-Bo skrev:
2566266 Man kan alltid bo i Partille Kommun, med fördel i Jonsered för här är vi fredliga och mysiga och busar inte, 10 minuter kollektiv resväg in till centrum. Skitnajs.

F.ö vad är Gunsmoke City, har försökt klura ut skiten men jag fattar inte...

Inget som har anknytning till själva namnet, men eftersom jag blev bestulen i våras så skriver jag inte ut vilken ort...:näsblod

Hisingen över lag är ju ganska billigt, dock dyrare i de "finare villa områdena" ut mot torslanda, björlanda.

Tuve är lugnt, bott där 3/4 år nu, trisvs bra, haft allt ifred.

Annars finns det mycket fina områden söder om stan, omkring mölndal, men det är ganska höga priser där på iaf bostadsrätter, hyresrätter vet jag inte. Även hus börjar gå i taket där.

Men mölndals kommun är bra.

mmm börja hitta lgh te att börja med...själv så va jag tvungen att söka tre lgh på boplats och efter en vecka senare första kontrakt och klippt navelsträngen.. mmmooohhhaaaaaaaa kontakter säger jag bara

frölunda forever

Lägenheter är grymmt svårt att få i Göteborg överhuvudtaget... finns iprincip bara lägenheter där man inte vill bo (som nån redan talat var)... Är grymmt svårt med förstahand om man inte har några som helst kontakter...

Gamlestan är inte så farligt som det ryktas. Har bott här i ca 2,5 år nu och bara haft ett bilinbrott, och det var väl sisådär snart ett år sedan de sköt någon sist, och det vara bara i benet... :tummenupp

Tog en månad för mig att hitta förstahand via boplatsgbg. Utan några kontakter. Men då var jag inne på sidan varje halvtimme och sökte allt nytt som kom in.
Lycka till, Göteborg är faktist trevligare än Skåne.

Tog ungefär 1,5 månad för mig innan jag fick lght på boplats. Har hört att det är lättare om man kommer utifrån och självklart ett + när du har jobb här :tummenupp
Fick en 3:a vid Vågmästareplatsen på Hisingen. 5-6 min med spårvagn till Nordstan och det går en massa bussar o spårvagnar. Eftersom jag jobbar i Torslanda så är det även på rätt sida älven :)

Ganska lugnt område. Bara nån skottlossning, nerbränd butik och en bilbomb (men det smällde aldrig så det var nog inget). Ligger några föreningar i närheten, Finska, Islamska... de flesta nationaliteter ifall det är något av intresse. Bor ca 5 min från Kvilletorget, där kan man hitta det mesta. Är det något du inte hittar där finns det antagligen på något café i krokarna.

Har bott är sedan i februari och trivs riktigt bra :yoparty

Nyheter
Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...