Bo i Götet?

Gamlestan/Bellevue är schysst. Bodde i Haga (mitt i stan, anses "fint") innan och där blev jag fan av med precis allt jag ägde. Här har dom varken gett sig på bil, hoj, cykel eller lägenhet. :)

Jessan skrev:
2566680 Tog ungefär 1,5 månad för mig innan jag fick lght på boplats. Har hört att det är lättare om man kommer utifrån och självklart ett + när du har jobb här :tummenupp
Fick en 3:a vid Vågmästareplatsen på Hisingen. 5-6 min med spårvagn till Nordstan och det går en massa bussar o spårvagnar. Eftersom jag jobbar i Torslanda så är det även på rätt sida älven :)

Ganska lugnt område. Bara nån skottlossning, nerbränd butik och en bilbomb (men det smällde aldrig så det var nog inget). Ligger några föreningar i närheten, Finska, Islamska... de flesta nationaliteter ifall det är något av intresse. Bor ca 5 min från Kvilletorget, där kan man hitta det mesta. Är det något du inte hittar där finns det antagligen på något café i krokarna.

Har bott är sedan i februari och trivs riktigt bra :yoparty

hahaha det är kul med lite action i sitt bostadsområde :hihi

Don Quixote skrev:
2566826 Gamlestan/Bellevue är schysst. Bodde i Haga (mitt i stan, anses "fint") innan och där blev jag fan av med precis allt jag ägde. Här har dom varken gett sig på bil, hoj, cykel eller lägenhet. :)

Bor du där nu? Tyckte jag såg dig kliva in i affären på larskaggsgatan för ett tag sedan?

Last edited:
Jessan skrev:
2566680 Tog ungefär 1,5 månad för mig innan jag fick lght på boplats. Har hört att det är lättare om man kommer utifrån och självklart ett + när du har jobb här :tummenupp
Fick en 3:a vid Vågmästareplatsen på Hisingen. 5-6 min med spårvagn till Nordstan och det går en massa bussar o spårvagnar. Eftersom jag jobbar i Torslanda så är det även på rätt sida älven :)

Ganska lugnt område. Bara nån skottlossning, nerbränd butik och en bilbomb (men det smällde aldrig så det var nog inget). Ligger några föreningar i närheten, Finska, Islamska... de flesta nationaliteter ifall det är något av intresse. Bor ca 5 min från Kvilletorget, där kan man hitta det mesta. Är det något du inte hittar där finns det antagligen på något café i krokarna.

Har bott är sedan i februari och trivs riktigt bra :yoparty

Bo plats är ett konstigt fenomen syrran har jobb,kommer utifrån och har sökt alla lgh i snart 1,5 år och inte fått nått utan bott,hos mej och polare fram till i sommras när hon fick ett andrahands kontarkt som hon blev vräkt från bara för att tjejen som hyrde ut den inte trivdes med sin kille :huvet och skaffade sig en tre:a i Kortedala iställe och till syrran säger dom att det inte ens är någon idé att hon söker på den lgh där hon nu bor för att folk som redan har ettor ska få tvåor ...

Gottis skrev:
2566917 Bo plats är ett konstigt fenomen syrran har jobb,kommer utifrån och har sökt alla lgh i snart 1,5 år och inte fått nått utan bott,hos mej och polare fram till i sommras när hon fick ett andrahands kontarkt som hon blev vräkt från bara för att tjejen som hyrde ut den inte trivdes med sin kille :huvet och skaffade sig en tre:a i Kortedala iställe och till syrran säger dom att det inte ens är någon idé att hon söker på den lgh där hon nu bor för att folk som redan har ettor ska få tvåor ...

Ja, antar att det mest av allt handlar om ren tur.
Så det är bara att önska lycka till!

Stortryne skrev:
2566524 Gamlestan är inte så farligt som det ryktas. Har bott här i ca 2,5 år nu och bara haft ett bilinbrott, och det var väl sisådär snart ett år sedan de sköt någon sist, och det vara bara i benet... :tummenupp

När jag kom hem en kväll för några veckor sen låg det en kille mitt på gatan med en massa beväpnade poliser runtomkring, sen kom ambulansen. Därefter blev personen under oss drabbad av inbrott för 2a gången. Nästa dag stals min cykel. Sen kom 2 lodisar på gården fram till mig och bad om cigg, när jag inte hade några så ville de ge mig stryk.

Gamlestaden! You gotta love it! :yoparty

Last edited:
Backblade skrev:
2567043 När jag kom hem en kväll för några veckor sen låg det en kille mitt på gatan med en massa beväpnade poliser runtomkring, sen kom ambulansen. Därefter blev personen under oss drabbad av inbrott för 2a gången. Nästa dag stals min cykel. Sen kom 2 lodisar på gården fram till mig och bad om cigg, när jag inte hade några så ville de ge mig stryk.

Ja va fan har du inga cig så blir man ju förbannad :mad:

Backblade skrev:
2567043 När jag kom hem en kväll för några veckor sen låg det en kille mitt på gatan med en massa beväpnade poliser runtomkring, sen kom ambulansen. Därefter blev personen under oss drabbad av inbrott för 2a gången. Nästa dag stals min cykel. Sen kom 2 lodisar på gården fram till mig och bad om cigg, när jag inte hade några så ville de ge mig stryk.

Du menade väl:
"Gamlestaden! You ghetto love it :yoparty"
:rolleyes:

Många åsikter om var man inte bör bo. Spännande.

Välkommen till Kått-e-dala. Här är det trevligt som fan.

Mest pensionärer och en å annan finne...

Alming skrev:
2566421 Hisingen över lag är ju ganska billigt, dock dyrare i de "finare villa områdena" ut mot torslanda, björlanda.

Tuve är lugnt, bott där 3/4 år nu, trisvs bra, haft allt ifred.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=303476

Kunde inte låta bli:arsele Hehe
Får väl slå ett slag för Backa... Bor uppe på min lugna plätt, men visst finns det bättre och sämre delar av varje stadsdel. Jag har bott här i 23 år (hela mitt liv) och aldrig råkat ut för något, inget stulet heller... Men som sagt, det beror lite på var i stadsdelen man bor säkert...

EDIT: Får väl tilläga att jag har bott på 3 olika ställen i Backa :)

Last edited:
Bellevue rockar! :yoparty

Jag har bott i Bellevue hela 23 år av mitt 25-åriga liv. Känner mig lika hemma i gamlestan och det är schyssta områden, även om det har sina knarkkvartar, inbrott, äktenskapsbråk och inbördeskrig emellanåt.

Men jag måste nog säga att det fan är lite lugnare här i södra kortedala ändå. När jag bodde i bellevue hörde jag alltid folk på gatorna om nätterna, och jag vet inte hur många gånger jag kom på inbrottstjuvar som försökte ta sig in i källaren (fast de försökte få upp soprummet, så det hade inte gjort så mycket om de hade kommit in - de hade bara blivit snopna. :tungan ).

Här i kortedala har jag hittills bara träffat på en uteliggare i källaren och en granne var lite psykiskt instabil och satte eld på sin egen lägenhet. Men i sådana lägen är det tur med en brandstation i närheten! :tummenupp
Har iofs träffat på ett otäckt killgäng på hållplatsen en sen natt, men sånt kan man ju undvika med taxi eller egen bil. :)

Ärligt talat. Jag älskar verkligen den här staden. :kär

Lycka till med att hitta något!

Dropdead skrev:
2567443
Här i kortedala har jag hittills bara träffat på en uteliggare i källaren och en granne var lite psykiskt instabil och satte eld på sin egen lägenhet. Men i sådana lägen är det tur med en brandstation i närheten! :tummenupp

:tummenupp
Stackars Repan kommer att komme till Götet med glock och pepparspray efter att ha läst den här tråden. :näsblod

General E skrev:
2567446 :tummenupp
Stackars Repan kommer att komme till Götet med glock och pepparspray efter att ha läst den här tråden. :näsblod

:D

Fast det är ju inte så jävla farligt. Hallå eller, det är 2006. Vill man skydda sig från skumma människor och annat patrask så ska man nog inte bo i storstan... :)

Backblade skrev:

Ska jag vara lite alvarlig så trivs jag faktiskt jäkligt bra :)
Visst händer det saker ibland, men inte så ofta, och det dåliga ryktet är mestadels historiskt betingat. Gamlesta'n är definitivt på väg åt rätt håll. Ska bli spännande att se hur det blir när de har rustat upp runt gamlestadstorget.

178 sökta lägenheter på boplats, nada napp så här långt på den över 2 år tid jag sökt. Fast å andra sådan så söker jag bara i centrum centrum och jag har ett första hand redan i centrum. Så står ju inte direkt överst på sökkriterierna för att få nytt kontrakt. Suger...

Don Quixote skrev:
2566826 Gamlestan/Bellevue är schysst. Bodde i Haga (mitt i stan, anses "fint") innan och där blev jag fan av med precis allt jag ägde. Här har dom varken gett sig på bil, hoj, cykel eller lägenhet. :)

Haha, det där fick jag ju äta upp snabbt! Kom hem idag och någon har kastat gatsten in i bilen. Inte många rutor kvar och fullt med splitter o sten invändigt. Skiter i att ha bil nu. Den som vill ha den får en Mazda 626 88a för 1000 spänn :)

Vet att min hyresvärd har/hade några lediga lägenheter i kålltorp

Tomas Saxborns fastigheter 031-212174

Andra som finns i detta område
GLG 031-276440
GLD 031-197680
Roséns 031-806080
Poseidon 031-3321000

Alla andra kan väl fylla på med sina egna fastighetsägare så kan du ringa runt till dom.

Lycka till

Last edited:
Har bott i Västra Frölunda och det var väl ganska ok. Lite pundare och annat patrask som strök omkring på kvällstid, men det e ju bara att hålla sig inne då ;P
Trivs i och för sig betydligt bättre i Johanneberg =), men det är "aningen" svårare att få boende där.
Lycka till!

Hittade en lgh i Härlanda/Strömmensberg hoppas den är ok. Tack alla för all hjälp. Det har inte varit lätt att skilja på områdena men hoppas nu att jag gjort ett vettigt val med tanke på trafik, grannar och närhet till stan.

Ha det gött

Johan

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026