BMW visar 6-cylindrig konceptmodell

kommer den bågen i produktion...
KÖPER JAG DEN för jag KAN!

måste säga att jag blir mer och mer imponerad av BMW. Jag gillar speciellt deras designer ;) och det är inte bara för att han är svensk. bra jobbat BMW, fortsätt göra snygga och driftsäkra modeller! :tummenupp

Motorn lär hamna i 2010 års GT (touring) modell enligt uppgift. Skönt koncept, ser inte ut att vara omöjlig för produktion. Ni som gillar lååång hjulbas bör hålla ögonen öppna.

Jag håller verkligen tummarna för att den här motorn kommer i en lite mer högpresterande version i en sportig K1600S-version med mindre hjulbas och rejält med pulver. Den kommer förhoppningsvis vara som den första riktigt häftiga MCn jag provkörde år 2000 (Honda Blackbird) fast många gånger bättre i allt. En perfekt GT-hoj som förhoppningsvis inte gör bort sig alls när det svänger. Ge mig en sån BMW! Tippar att K1300S/R också snart ersätts med den här.

BMW Concept

E de så j-a noga??

Nån som vet några motordata?
6 cyl ... hmmmm hur stor kubik får den ha i WSBK?

Det ryktades nere i Milano om 200häst.och 180nm.på topp,

och,130nm.redan vid 2500varv.(det är vridet som ger axet).

Kolla även längen på svingen,här pratar vi om en hoj som skall göra låga
kvartsmilsiffror typ 9,5(spekulationer).

Bortsett från detta så fotograferade japsen som besatta när skapelsen
avtäcktes på första mässdagen.

VD-tysken från BMW var noga att poängtera att detta inte enbart var en Concept-hoj utan skulle komma i produktion i någon form redan nästa år.

Massor av fräcka detaljer som startknapp på tanken och inbyggd navigator
i instumentpanelen(samt helt iphone-kompertibel)(kan verka fjantigt men vänta bara grabbar och tjejer).
Framtiden är här!

Ja den va riktigt läcker, men jag gillar inte bakdelen helt.
Inte så bra kort men iaf, ett till från mig.

Bifogat

• bmw6c.jpg
    bmw6c.jpg
    110 KB · Visningar: 79
Jag är kär...:kär:kär:kär

3349.jpg

Man kan verkligen, i mitt tycke, säga att BMW är ikapp och förbi. På vissa områden faktiskt för 20 år sedan.:tummenupp

Kanske det kanske, men det är ju bara ett koncept, eller???...men funderingar går mest åt 1300S eller om man fått bort den inbyggda airbagen innan våren kan det kanske bli en S1000RR...

Motorn kommer ju enligt uppgift att finnas i BMWs framtida maskiner (förmodligen tourers och sport-tourers).

Är ju inte omöjligt att det kommer en "avart" av den här koncepthojen heller. :tummenupp

Det ryktades nere i Milano om 200häst.och 180nm.på topp,

och,130nm.redan vid 2500varv.(det är vridet som ger axet).

VD-tysken från BMW var noga att poängtera att detta inte enbart var en Concept-hoj utan skulle komma i produktion i någon form redan nästa år.

170 hästar sades det också i touringversionen, men den kommer nog troligen först i deras guldvingekonkurrent. Motorn ser väldigt moderat trimmad ut och mer pulver än 200 hästar bör ju inte vara något problem. Att japsarna fotar utav helvete är nog ett bra första betyg. :)

Det här ställer en i en djävla svår situation, jag tänkte ju skaffa en K1300s nästa år. Måste jag nu vänta ett år till på K1600s med sexan? Faaaaan. :glömdet Dagens i-landsproblem....

Bilderna på motorn gör iaf att den ser ut som så gott som prodklar. Resten ser ju som sagt helt kompatibelt ut med med dagens K-serie. (framgaffel, baksving, kardan osv). Undrar när den kommer i ett naket chassie... K1600R vore en helt sjukt ball modell i stil med Hondas sexor för länge sen.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back