BMW-tråden

Så fick jag oxå testat en 1200 GS årsmod 07.

Hm lite kluven är man allt och lite omställning att prova en sån från att alltid kört sporthoj.
Känndes skumt med så brett styre.Blinkersreglage knapparna kunde varit lite bättre.
Annars en ganska ok känsla.Kändes lite som man skulle tippa i kruvorna och även på grusiga vägar men det är nog bara känslan av att den är så lättmanövrerad.
 
Sluta gnäll nu. Stick iväg och köp. Vad har vi sagt om det här huh? :)

Så fick jag oxå testat en 1200 GS årsmod 07.

Hm lite kluven är man allt och lite omställning att prova en sån från att alltid kört sporthoj.
Känndes skumt med så brett styre.Blinkersreglage knapparna kunde varit lite bättre.
Annars en ganska ok känsla.Kändes lite som man skulle tippa i kruvorna och även på grusiga vägar men det är nog bara känslan av att den är så lättmanövrerad.
 
Så fick jag oxå testat en 1200 GS årsmod 07.

Hm lite kluven är man allt och lite omställning att prova en sån från att alltid kört sporthoj.
Känndes skumt med så brett styre.Blinkersreglage knapparna kunde varit lite bättre.
Annars en ganska ok känsla.Kändes lite som man skulle tippa i kruvorna och även på grusiga vägar men det är nog bara känslan av att den är så lättmanövrerad.

Styret var i bredaste laget för mig också, hade svårt att nå yttre handtaget vid banåkning. Ett bra tips kan vara att kapa ner insidan av styrvikterna och flytta in handtagen, på så sätt blir styret upp till ca 6cm smalare utan att man behöver moda själva styret. Bör även bli billigt att återställa om man vill.
 
Nu är bullerburkarna på plats! Det blev ett lagom högt, gött ljud! Tog bara en kort sväng utan några större hastigheter. Så det är svårt att säga hur det påverkar gången, men det lär man märka framöver när man kört in sig lite och blivit lite varm i kläderna för säsongen.

Bilder finns på hemsidan, länk i signaturen!
 
Ahh.... tyckte jag kände igen burkarna när jag såg utblåsen. (har kört Ducati i många år och kommer nog att sakna den sången)?

Nu är bullersystemet provkört :) Jag är mycket nöjd, nu låter det som en motorcykel! Effektmässigt så är det svårt att avgöra, det är ju vår och då tycker man att allt går som raketer... Hursomhelst så känns det bra!
 
Kväll alla! Ny i Bumsen-tråden och köpte och hämtade min Bumsen idag. Trodde inte jag skulle köra en sådan, men men sent ska ju syndaren vakna. :D

Blev t.o.m hämtad dessa ca 5-6 milen från mitt hem för att sedan hämta hojen. Men när jag väl skulle köra hem, var plötsligt avståndet till mitt hem och köpstället minst dubbelt så långt. Hmmm undrar hur det kan ha gått till?? :squid :D :tuttar
 
Kväll alla! Ny i Bumsen-tråden och köpte och hämtade min Bumsen idag. Trodde inte jag skulle köra en sådan, men men sent ska ju syndaren vakna. :D

Blev t.o.m hämtad dessa ca 5-6 milen från mitt hem för att sedan hämta hojen. Men när jag väl skulle köra hem, var plötsligt avståndet till mitt hem och köpstället minst dubbelt så långt. Hmmm undrar hur det kan ha gått till?? :squid :D :tuttar

Grattis grattis. Det där är en gammal goding! Där kommer du få många sköna mil i sadeln!
 
Grattis grattis. Det där är en gammal goding! Där kommer du få många sköna mil i sadeln!

Tackar! Det lär jag nog få, helt klart. Dock är jag ju ute efter den engelska användarmanualen, men verkar svår att hitta på nätet. Har den tyska, men de språket är ju inget jag lärt mig bra. Har ju service-/reparationsmanualen dock. Var även den svår att hitta.
 
Räser-Boxer

BMW har byggt en endurance-racer med boxermotor. 140Hk och 195 kg fulltankad. Den lär även byggas en gatversion inom kort. Jag är dock lite kluven ang utseendet.

BMWSportBoxer_01.jpg


Källa:
http://www.motorcyclists-online.com/o1_626_BMW-SportBoxer---Soon-on-roads.html
 
BMW har byggt en endurance-racer med boxermotor. 140Hk och 195 kg fulltankad. Den lär även byggas en gatversion inom kort. Jag är dock lite kluven ang utseendet.

:kär :kär :kär

Den MÅSTE jag ha!

Fulsnygg som bara en BMW kan vara men ser ut att kunna gå RIKTIGT bra på bana. Hoppas den kommer med abs och för under 170000 bara...
 
Cool ! :)

Blir säkert dyr i inköp men oxå kvalite.
Frågan är vad BMW's spec försäkring kommer ligga på den.

Kardandrift?
 
Last edited:
Jag noterar konventionell framgaffel, radialbromsar och att motorn ser relativt smal ut på bilden.

Nä, det där är nog en telelever, inte skulle dom montera en konventionell gaffel?
Möjligen USD men det är det inte.

Motorn har nog smalare ventilkåpor, har själv tyckt att det måste gå att kapa flera cm på mina...
 
Nä, det där är nog en telelever, inte skulle dom montera en konventionell gaffel?
Möjligen USD men det är det inte.

Motorn har nog smalare ventilkåpor, har själv tyckt att det måste gå att kapa flera cm på mina...
Telelever... se bifogad fil.
 

Bifogat

  • R1200_Endurance21176490072.jpg
    R1200_Endurance21176490072.jpg
    68.6 KB · Visningar: 732
Lite mer påkostad Öhlinare fram.
Helsystem i titan med förvånansvärt korta grenrör.

Min tyska är rätt obefintlig, kan någon se om det står något om ändringar av chassiegeometrin?
skulle vara fint om den var lite kortare och med lite mindre försprång.
 
Lite väl stora luftintag till oljekylen, och varför "vingen" längst fram på framstänkan? Annars verkar den vara godis. Provade R1200S i söndags med "märkesskrud" (akrapovic och öhlins-prylarna) och det var riktigt najs. Bättre än jag hade trott.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top