Vad är prisskillnaden mellan de två?
I runda slängar 19,5 miljoner SEK...
Vilka är det som sponsrar nu igen? ^^
Myrorna skulle jag vilja säga, med tanke på presentatörens look
Vilka är det som sponsrar nu igen? ^^
Myrorna skulle jag vilja säga, med tanke på presentatörens look
Vilka är det som sponsrar nu igen? ^^
"Next time we'll cheat a little"
Oväntat faktiskt. 1200 pållar är ganska många ändå. Grejen är väl att Bugattin inte slutar dra vid 300-ish, men ändå, det är accet som är kul tycker jag!
Acceleration är beroende av så många faktorer att det inte går att mäta i hästkrafter;
Utväxling
Slipp procent (man vill ha runt 20% slipp från stående start för maximal acceleration)
Hjulbas
Effektkurvan
m.m.
Ett exempel är att en gammal Yamaha FZR från 1987 gör 0-100 på runt 3 sek (vissa anger under 3 sek, men realistiskt runt 3 sekunder). En R1 2004 gör 0-100 på runt 3.2-3.5. Då ska vi inte glömma att FZR 1987 har runt 130 hk och väger 240 kg. En R1 2004 väger 172 kg torr med 172 hk.
Yamaha har inte blivit sämre på att bygga hojar, men de har gjort kompromisser som gör R1 2004 till en bättre total hoj.
Uttrycket "no compromises" är ett marketing trick, alla hojar som vinner tävlingar är fulla av kompromisser.
Det är därför jag gillar såna här tävlingar, de påvisar den poängen objektivt.
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |