BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Nu har jag inte kvar original fotpinnar o växel men ur minnet skulle jag säga att du börjar med länken mellan motor o fotpinnesetet. Den är gängad olika i båda ändar o du kan göra mindre justeringar med den. Större justeringar så flyttar du den splainsade axeln, eller i alla fall den del som fäster där.
Men börja med länken som går genom ramen. (Ena änden är rättgängad o den andra är felgängad så det är bara att lossa låsmuttrarna o gänga på. Muttrarna/ändarna med ett litet streck på är felgängade)

PP
- Det låter bra. Då är det alltså som jag tänkt mej.
Var lite orolig för att man kan påverka QS på nått sätt om man börjar mickla med dom grejerna.
Tack.

Vad är där för spec på de hojarna som går i IDM? Vad får de lov att ändra i motorerna? Kör de med race kammar eller
trixar de lite med org kammarna? Vilka effektsiffror?

Någon som vet hur många NM muttern till framdrevet skall dras, behövs det någon locktite eller liknande ?

Guess what, i morgon ska jag köra en S1000RR i några timmar, kommer jag att bli frälst eller kommer jag att ställa den vid vägkanten och ta en taxi därifrån...?
Fortsättning följer......

Guess what, i morgon ska jag köra en S1000RR i några timmar, kommer jag att bli frälst eller kommer jag att ställa den vid vägkanten och ta en taxi därifrån...?

Ska du göra själ för ditt nick så är nog bara att bli frälst som gäller :D

När o var?

Se till att prova både Race och Slick lägena så du ger dig själv en chans att hitta det du föredrar. Jag har inte kört någon tolva så jag vet inte hur stor skillnaden är där men på den gamla modellen är gasresponsen betydligt rappare i Slick och det går bara att wheela i Slick läget.

Och se till att vara på rätt sida om 10 000 varv några gånger så du får se hur den verkligen går, under det kan den kännas lite tam. I längden är det ingen nackdel dock eftersom du kan välja om du vill köra en lugn hoj eller ett monster :)

Betalade in avgiften för Nüburgring 2012 med Motorrad idag. Någon fler från tråden som kommer ned?

Se till att prova både Race och Slick lägena så du ger dig själv en chans att hitta det du föredrar. Jag har inte kört någon tolva så jag vet inte hur stor skillnaden är där men på den gamla modellen är gasresponsen betydligt rappare i Slick och det går bara att wheela i Slick läget.

Och se till att vara på rätt sida om 10 000 varv några gånger så du får se hur den verkligen går, under det kan den kännas lite tam. I längden är det ingen nackdel dock eftersom du kan välja om du vill köra en lugn hoj eller ett monster :)
Will do, har ju provat 11 förut men har glömt hur det kändes.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT