BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Fin bild! tycker det ser torrt ut!?, men det kanske är mina "beer googles":)

Anderstorp i slutet av april och upptorkande. Tog död på regndäcken med de passen med det var lärorikt o märka att det gick att köra på det också :tummenupp

Skulle behöva ett par nya regndäck bara...:(

Har mailat ansvarig för den 2:a o kollat att det finns plats o ok att dela på en hoj mm.

Drevning

Har införskaffat en 16T (525) kugg, något man ska tänka på när man skruvar bort/dit den? Ska bli kul att testa den på Gotland

Jag har verkstadshandboken och det finns en avdelning med just bara momenten. Jag kan ev skriva ut, skanna o pdf:a åt dig, men inte just idag. Lättare på jobbet på måndag.

Det vore jätte snällt om du orkar göra detta. Är alltid bra att ha, när man ska byta lite delar och så.:tummenupp

Har 2 dagar på knutstorp nästa helg med smc, bokade mig i röd grupp men med ny hoj vetifan hur det ska gå.
Tror ni det är lönt att ställa dämparinställningarna i sport efter boken? Jag väger 83kg utan utrustning, fick hjälp att ställa in fjädringen på Duccen och det blev en helt ny hoj att köra.
Körde med sportsmart tidigare och dem släppte mjukt och fint och kändes bra, hur är Conti däcken som jag tror där sitter på nu? Om jag får lite släpp kommer Tc gå in direkt då och bryta eller vad händer? Släpper det e det ju gas som gäller annars.

- Tycker att du ska skruva med försiktighet. Min erfarenhet är att om man börjar skruva så är man efter två-tre år tillbaka på grundinställningarna. Det bruuukar fungera ganska bra där.

Har 2 dagar på knutstorp nästa helg med smc, bokade mig i röd grupp men med ny hoj vetifan hur det ska gå.
Tror ni det är lönt att ställa dämparinställningarna i sport efter boken? Jag väger 83kg utan utrustning, fick hjälp att ställa in fjädringen på Duccen och det blev en helt ny hoj att köra.
Körde med sportsmart tidigare och dem släppte mjukt och fint och kändes bra, hur är Conti däcken som jag tror där sitter på nu? Om jag får lite släpp kommer Tc gå in direkt då och bryta eller vad händer? Släpper det e det ju gas som gäller annars.
Står i manualen vad de räknat med för vikt, men det var väl typ 80 så inte direkt för replica nordbor. I vilket fall så tycker jag inte du ska skruva innan du provat standard, annars saknar du ju referens!

Och välkommen förresten :)

Snacket om att hojen från fabrik skulle vara justerad för en ryttare på ≈85Kg, är enligt många ägare rent nonsens! Justera "hänget" är en god början och ett stort steg i rätt riktning. På min hoj fick vi skruva 8 varv på gaffelbenens förspänning, av 11 möjliga för att hamna rätt.
En bra länk:
http://www.s1000rrforum.com/forum/s...424-if-anyone-interested-suspension-help.html

Jag väger ca 85 idag (i strumplästen) och upplevde standardinställningarna för mjuka, definitivt om du pratar i termerna att sportsmart "släpper mjukt och fint...".
Jag tycker du kan ställa in dem på sportinställningarna, det står ju exakt vad det är så du tappar inte bort dig på det sättet som om du håller på o finjusterar själv.
(Sen ska man alltid skriva ned vad man gör så tappar man aldrig bort sig ändå :) )

I läget race så får du lagom med hjälp av DTC:n om du vill ha det. Passar bäst med gatdäck också. Däremot om du brukar gasa på i utgångarna så du lättar med nedlägg så skall du ta det lugnt med "raceläget" eftersom hojen automatiskt slår av om du lättar fram, vilket kan ge dig vobbel om du håller kvar fullgas under tiden( hojen slår av o på i snabb takt allteftersom den dunsar upp o ned liksom)

Hej tänkte bara höra om det finns någon som har, typ verkstadsbok. Så man kan få på pdf fil eller något.
Hade varit grymt och få tag i det så man vet vilket moment alla bult ska dras i.
Om någon har detta så får han/hon gärna lägga upp det.
Tack på förhand om någon har detta.:tummenupp

Ta ner hela CDn med verkstadsmanual, moment, instruktioner, checklistor mm!
XXXXXXXXXXXXXXX

Last edited by a moderator:
Last edited by a moderator:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...