BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Idag kl 10:00 hämtar man sin nya bebis! Synd att det blir vinter igen på fredag enligt SMHI och en vecka framåt. Min vanliga tur :huvet

/Try

Grattis blev det en pojke eller en flicka :D?
Så det är dig vi ska skylla vädret på :hihi

Hon hade temperament. Och vad QS funkar bra, trodde inte den skulle växla så fint som den gjorde :) Tror jag är kär :banana Tyvärr började det regna på mig nu på eftermiddagen, men Rain-mode funkar fint fint. Men ska väl se när det blir fint väder om man kan slita bort vaxhinnan som ligger kvar på däcket. Nu är det bara bortslitet i mitten :huvet

Tröttnade ny på att flytta bromsgrepp för att det tar emot kåpstaget!!!
Beställde nu detta kåpstag, hört att det ska vara bra.

Öhlins cartridge kit och bak TTX36

Hej

Har letat i detta forum efter någon som har installerat och mätt in dessa Svenska guld produkter men utan framgång. HELP

Hej

Har letat i detta forum efter någon som har installerat och mätt in dessa Svenska guld produkter men utan framgång. HELP

Vad vill du veta?

Lättast är att lämna in för montering av framgaffelkit till Jocke Jansson i Almunge (nära för dig) och likaså serva bakdämpen om du behöver. Jansson kan även ta fram all data du behöver för din vikt o längd mm.

Montera bakdämp har flera av oss gjort här, så det kan du få hjälp med.

Last edited:
Gratulerar till ett bra köp! :tummenupp
(du såg rätt nöjd ut på Mc verkstan,med all rätt):yoparty

Klart som bara den att man är nöjd :) Köpte ju henne den 22 dec, så förväntningarna har varit höga.
Vi får ta en tur eller två sedan när varvspärren är borta på min och det är lite värme ute.

Mvh /Try

Vad vill du veta?

Lättast är att lämna in för montering av framgaffelkit till Jocke Jansson i Almunge (nära för dig) och likaså serva bakdämpen om du behöver. Jansson kan även ta fram all data du behöver för din vikt o längd mm.

Montera bakdämp har flera av oss gjort här, så det kan du få hjälp med.

Varför göra det lätt när man kan krångla till det själv.

Frågor:

Var får man tag på Öhlins verktygen, Tool 00797-08 Tool 01765-03 samt Tool 01797-07 dom ingår inte i min uppsättning.

Enligt BMW verkstads handboken behöver man ta bort tanken samt lyfta hojen (engine lifter) för att få bort den bakre dämparen behövs det? kanske bäst att följa instruktionen men är det något annat jag behöver tänka på för att byta den bakre dämparen, eftersom det blir skitväder tänkte jag roa mig med detta i helgen.

/H anders

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...