BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Det var pillrigt som fan att vända på brickorna men tillslut gick det. Första turen idag i måttligt tempo med det kändes mycket bättre, nu svänger den mycket trevligare igen. Jag ska prova med lite mer kompressionsdämpning fram och bak för jag tycker den rör sig lite mycket framåt och bakåt på broms och gas.

Vad har du för inställning på compen i dag?
 
Vad har du för inställning på compen i dag?

Jag kör just nu med alla inställningar för "sport" enligt manualen.

Jag misstänker att det kan vara fjädrarna som är lite mjuka men jag orkar inte byta. Alternativt kanske jag drar på lite mer förspänning istället för komp, det borde ge mindre rörelse i fjädringen vid gas och broms?
 
Last edited:
Jag kör just nu med alla inställningar för "sport" enligt manualen.

Jag misstänker att det kan vara fjädrarna som är lite mjuka men jag orkar inte byta. Alternativt kanske jag drar på lite mer förspänning istället för komp, det borde ge mindre rörelse i fjädringen vid gas och broms?

Nja, låt förspänningen vara om du ställt in den bra och du inte behövt skruva den i botten för att få till det. Om det är rätt så är fjädrarna hyfsat ok.
Du körde väl inställningarna som skrev om eller hur? Om du vill göra det lite mer exakt så ta inställningarna från Öhlins hemsida för bankörning och ta hjälp med frihänget.
Sen jobbar du med komp o retur o se vad du kan få till. Gör en sak i taget o skriv upp så du inte skruvar bort dig.

PP
 
Nja, låt förspänningen vara om du ställt in den bra och du inte behövt skruva den i botten för att få till det. Om det är rätt så är fjädrarna hyfsat ok.
Du körde väl inställningarna som skrev om eller hur? Om du vill göra det lite mer exakt så ta inställningarna från Öhlins hemsida för bankörning och ta hjälp med frihänget.
Sen jobbar du med komp o retur o se vad du kan få till. Gör en sak i taget o skriv upp så du inte skruvar bort dig.

PP

Har du en länk till vart på öhlinssidan jag hittar inställningarna?

Jag ställde in kompa och retur mittemellan sport och baninställningarna i manualen och nu funkar den riktigt bra! Snabbstyrd utan att vara nervös eller alltför känslig för gupp och ojämnheter. Den är väl inget under av komfort men inte heller outhärdlig över ojämnheter, körställningen tröttar ut innan fjädringen gör det.
 
Har du en länk till vart på öhlinssidan jag hittar inställningarna?

Jag ställde in kompa och retur mittemellan sport och baninställningarna i manualen och nu funkar den riktigt bra! Snabbstyrd utan att vara nervös eller alltför känslig för gupp och ojämnheter. Den är väl inget under av komfort men inte heller outhärdlig över ojämnheter, körställningen tröttar ut innan fjädringen gör det.

Ahaa, jag trodde du hade skruvat upp den på sportläget, vilket är det hårdaste läget, och fortfarande tyckte den var för mjuk... Bra att du fått till det.

Här kommer länken till Öhlinsguiden för hänget; http://ohlins.se/Checkpoint-Ohlins/Setting-Up-Your-Bike/Underrubrik_1/
 
Ahaa, jag trodde du hade skruvat upp den på sportläget, vilket är det hårdaste läget, och fortfarande tyckte den var för mjuk... Bra att du fått till det.

Här kommer länken till Öhlinsguiden för hänget; http://ohlins.se/Checkpoint-Ohlins/Setting-Up-Your-Bike/Underrubrik_1/

Lägena verkar heta olika på olika ställen. I manualen är sport hårdaste läget men jag fick med klistermärken där sport är mellanläget, mellan comfort och race/slick.
 
Last edited:
Någon som har provat BMW HP race power kit? Verkar vara ett Akrapovic helsystem men även en ny ECU?
 
Last edited:
Lägena verkar heta olika på olika ställen. I manualen är sport hårdaste läget men jag fick med klistermärken där sport är mellanläget, mellan comfort och race/slick.

Hittade mina klistermärken också, förstår vad du menar. Jag har utgått från bokens inställningar. Har sportläget enligt boken, hårdaste inställningarna alltså, fast med lite lättare komp o retur bak för att få lite mer känsla med de hårda Dunlopslicksen jag kör med på bana.
 
Kom igen med lite mer bilder! (Foto av Patrik Berntsson/ Subevent.se på Gälleråsen den 1 juni i år)
 

Bifogat

  • 20110601-IMG_5222[1].jpg
    20110601-IMG_5222[1].jpg
    51.2 KB · Visningar: 135
Last edited:
Det närmar sig...

...Nurburgrings nordslinga den 1-2 september! :banana
 

Bifogat

  • Nurburgring_1280x1024_by_ilPoli.jpg
    Nurburgring_1280x1024_by_ilPoli.jpg
    208.8 KB · Visningar: 2,258
Fan vad sugen man blir när man ser dessa bilder. Jag och en kompis ska upp till Linköping på smc kurs. Har ett litet bekymmer bara. Jag bor i Kalmar så har drygt 20 mil att åka enkel väg. Så lasta på släp eller hyra en statiol minibuss verkar som det bästa. Men om man skulle åka upp kvällen innan får man ställa in släpet på motorstadion? Känns inte så tryggt att ha hojarna på släpet över natten på nån parkering.
 
20 mil på en S1000 är väl inget att bråka om, då behöver du ju inte ens stanna och tanka.
 
just hemkommen från Gälleråsen. Vilken sjuk j....a cyckel spärren sitter ju på 9000 varv men men så smidig och snabb hoj har jag aldrig kört :) :) ser nu fram emot nästa ban dag då den varit på service så man får prova den på riktigt :D
 
just hemkommen från Gälleråsen. Vilken sjuk j....a cyckel spärren sitter ju på 9000 varv men men så smidig och snabb hoj har jag aldrig kört :) :) ser nu fram emot nästa ban dag då den varit på service så man får prova den på riktigt :D

Det väntar en riktig upplevelse för dig ska du veta - den är hysterisk på övre delen av skalan! :yoparty
 
Ja vilken dag vi fick :) Som alla har skrivit så "vaknar " hojen runt 10 000 rpm så du har lite skoj och se fram emot ! Peter pan saknade jue bilder i tråden så jag lägger upp en på min framfart igår..../M



just hemkommen från Gälleråsen. Vilken sjuk j....a cyckel spärren sitter ju på 9000 varv men men så smidig och snabb hoj har jag aldrig kört :) :) ser nu fram emot nästa ban dag då den varit på service så man får prova den på riktigt :D
 

Bifogat

  • bild.JPG
    bild.JPG
    60.8 KB · Visningar: 290
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top