Julleruff
EX-Racingwannabe!!
- Alltså, jag får en känsla av att du råkat vända eller satt någon bricka fel eller glömt nån bricka eller.....ja, vad fan som helst.

Jag har glömt en distans ett par gånger

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
- Alltså, jag får en känsla av att du råkat vända eller satt någon bricka fel eller glömt nån bricka eller.....ja, vad fan som helst.
Jag har glömt en distans ett par gånger... men då går det inte "lite trögt".... det sitter fast....
![]()
Med 1,5m 2"x2" Jag gjorde som denna snubben innan jag skaffade verktyget.
Delen mot däckskanten lätt snedsågad.
- Ja, det tycks ju fungera.![]()
Du har satt på ett större drev bak väll?
Det är inte så att kedjan nu är för spänd?
Åk inte en meter på cykeln innan det är juserat till rätt slack om så nu är fallet!
Var mycket noggran med att hjulet forfarande är rakt när du justerat slacket.
Använd gärna skjutmått å kolla så du justerar exakt lika mycket på båda sidor.
Dragit hjulaxeln med rätt moment?
Kan man ha sönder dom där dingsena i gummi?
Du får troligen en helt sats sådana med skruvar (färgade om man vill) på internationella ebay för samma pengar som för en hos en MC-handlare.![]()
Jag behöver era kloka råd!
Är den blåa färgen på BMW bilen densamma som på WSBK hojen?
Vad tror ni?
Tacksam för snabba svar, behöver beställa färgen idag!
Ge gärna andra förslag om ni har en annan blå som är mer lik.
Målet är att få samma färg som det är på World Superbike BMW:n 2012 på länken längst ner.
Bilen - http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=180173
Hojen - http://www.sportrider.com/wallpapers/146_1202_2012_bmw_world_superbike_team_wallpapers/photo_03.html
Jag kör väldigt sällan min RR på vägen och definitivt aldrig med skjuts,
så bakre fotpinnar bort och dit med lastöglor för trailertransport blir bra.
Är ni intresserade av detsamma så kan ni kika här...
View attachment 355123
Någon som använder Go Pro kamera på sin hoj?
Jag ska köpa en men vet inte vilken, kameran är densamma på dem som jag väljer mellan men fästena är olika.
Är osäker på vart jag ska montera den, men helst så man ser instrumentbrädan och vägen.
GoPro HD Hero2 Outdoor Edition
GoPro HD Hero2 Motorsports Edition
Japp,
View attachment 355141
Hej Bullen... när man återmonterar tanken, ska den lilla flänsen på tanken vila/pressa på plastchassit som ECU vilar i? sitter ju ett par gummikuddar på den.
Eller ska ECU;s plastchassi föras in i tankens fläns? (alltså hamna lite högre upp)
Tacksam för svar.
Hej,
Finns det någon som vet vad som händer på norra sidan av 08 land gällande BMW?? Hoppas på att Dinmc ska börja sälja och serva BMW. Har haft med de att göra i några år och har alltid varit nöjd.
Känns ju idiotiskt att behöva åka till AVA från norra sidan av stan. Någon som har inside info?
Utan att avslöja alltför mycket så är processen igång och det letas lämplig lokal.
Kan även rekommendera Mc Proffsen i Hägersten, auktoriserade på BMW.
Med tanke på det tryck dom har under säsong tycker jag du ska boka service redan nu, bums!Jag pratade med dem för någon månad sen ang, första servicen på min nya tysk, och det skulle kosta runt 1700pix för 100 mila-servicen. Även om de var fullbokade skulle de kunna klämma in en sådan liten service med kort varsel. Verkar vara ett riktigt bra ställe med känsla för service.
Så om jag hämtar ut hojen i slutet på mars, bör jag väl boka första servicen efter 3-4 dar? Kan ju inte ta så lång tid att köra in den.
mvh /Try
"Hej Bullen" ?! Du e en sjuk människa....
Sato racing, snyggt!
Edit: om du menar allvar med att du monterat bort tanken och inte får dit den igen så kan jag kolla. Men börjar man meningen med "Hej Bullen" så får man räkna med en viss skepsis...
Japp, thats meDet är lungt, bytte luftfilter och mindes inte hur ECU satt på tank sidan. Surfade fram lite bilder på hur den borde sitta. Men det som gjorde det förvirrande var att om man monterar som på den bilden så "svävar" ECU ovan luftburken, men på bild två syntes tydliga skavmärken på ECU;s undersida
Min svävar nu
![]()
SNIPP...jag trodde du hade svävat klart med din hoj....![]()
Måste kolla i min kristallkula...Hmm ser ut som lecan i slutat av den långa rakan på Mugello......![]()
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |