BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tror att den första effekten är att din slirkoppling inte fungerar som den ska. Den borde teoretiskt slita rätt hårt på lamellerna, eller hur?

Exakt, det är därför jag vill hålla lite koll på slitaget.

Har du kollat din lameller än?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kom igen nu - några platser kvar till S1000RR-dagen på Gelleråsen 12-13 aug!!!

Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 13056.

Nu lyfter vi detta inlägg lite så att alla är med på det senaste! :fakta

Det är ca 10 platser totalt kvar på eventet den 12-13 augusti på Gelleråsen. Vi äger dessa platser tom den 1 juli då arrangören även kommer erbjuda ägare till andra märken/modeller att anmäla sig. Tills dess är det bara S1000RR-förare som får anmäla sig. :tummenupp

Sprid nu detta budskap till våra bröder (och systrar?) så att vi om möjligt fyller de sista platserna med fler S1000RR.

Alla som vill anmäla sig skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er riktiga mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Missa inte årets körning och möjligheten att träffa den största samlingen S1000RR-förare som hittills samlats! :yoparty

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, inklusive grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna. Lunch ingår båda dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval. David "Svensken" Andersson och Eric Lindroth har sagt att de är intresserade av att vara med.
Däckservice och tillbehör från Alpha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing). Plats i depåbox ingår!
MERVÄRDE: föreläsare, instruktörer, fotograf på banan (bilder kostnadsfritt), mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagars körning, del i box, 2 luncher, grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:
1. Peter Pan.........................KLAR
2. Weber.............................KLAR
3. S.an.d.m.a.n....................KLAR
4. 2hjulkul ..........................KLAR
5. Capoeira-R1.....................KLAR
6. Bo Backman.....................KLAR
7. Björn Enghag....................KLAR
8.Try ................................KLAR
9.MickeR ...........................KLAR
10.Rootofevil........................KLAR
11.Mats Backman..................KLAR
12. The Knight .....................KLAR
13. Molzzon..........................KLAR
14.Zacke.............................KLAR
15.TeddyTwoFace..................KLAR
16.TV..................................KLAR
17.Michey ...........................KLAR
18.PeBro..............................KLAR
19.Killersnail........................KLAR
20.Niohundrasexton ..............KLAR
21.Cadludde ........................KLAR
22 PXX................................KLAR
23.Neonman.........................KLAR
24.Hultqvist ........................KLAR
25.maz-ze...........................KLAR
26.K.Lundqvist......................KLAR
27. dabringer.......................KLAR
28.T Färlind.........................KLAR
29. ANTE L...........................KLAR
30. Jan Lundmark..................KLAR
31. Joggen...........................KLAR
32. asg888...........................KLAR
33. Jon................................KLAR
34. Kent..............................KLAR
35. Yusse.............................KLAR
36. Galne Dansken.................KLAR
37. CBRk65...........................KLAR

ÖVRIGA SOM ANMÄLT INTRESSE:

1. Tob3
2.Captain slow
3.#21
4.Dfused
5.Thomas
6.Iridium
7. R Nilsson
8. Andre_A
9. Zebbh
10. Julius1983 En man till, kom igen nu ni andra! :banana
11.
12.
13.
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Sweet! Kedjan matchar hjulen på depåstödet ;)
Satan! innebär det här att jag också måste köpa sådant Gottställtar-stöd?:D
Har inte hunnit köra sedan servicen, hoppas på att hojen känns lite mer "homogen" nu när gaffeln sitter fast i hojen:D:D
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Lägger upp filmen direkt här, hojen är sååååå snygg! Och vilka detaljer! :tungan

[video=youtube;KatnmWWUNDM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KatnmWWUNDM[/video]
 

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
BMW s1000rr
Så nöjd. Två dagar ytterligare på Gelleråsen avklarade med nya hojen. Go känslan vill inte släppa taget trots två dagar i jobbsadeln. :kär
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jag vill ha HP4 led-blinkers till min pärla. I tillbehörskatalogen står det (+) monteringssats LED blinkers. Jag litar inte på att det blir rätt om jag går till min lokala handlare och beställer, behöver jag 4 av dessa monteringssatser också?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 13056.

Nu lyfter vi detta inlägg lite så att alla är med på det senaste! :fakta

Det är ca 10 platser totalt kvar på eventet den 12-13 augusti på Gelleråsen. Vi äger dessa platser tom den 1 juli då arrangören även kommer erbjuda ägare till andra märken/modeller att anmäla sig. Tills dess är det bara S1000RR-förare som får anmäla sig. :tummenupp

Sprid nu detta budskap till våra bröder (och systrar?) så att vi om möjligt fyller de sista platserna med fler S1000RR.

Alla som vill anmäla sig skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er riktiga mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Missa inte årets körning och möjligheten att träffa den största samlingen S1000RR-förare som hittills samlats! :yoparty

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, inklusive grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna. Lunch ingår båda dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval. David "Svensken" Andersson och Eric Lindroth har sagt att de är intresserade av att vara med.
Däckservice och tillbehör från Alpha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing). Plats i depåbox ingår!
MERVÄRDE: föreläsare, instruktörer, fotograf på banan (bilder kostnadsfritt), mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagars körning, del i box, 2 luncher, grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:
1. Peter Pan.........................KLAR
2. Weber.............................KLAR
3. S.an.d.m.a.n....................KLAR
4. 2hjulkul ..........................KLAR
5. Capoeira-R1.....................KLAR
6. Bo Backman.....................KLAR
7. Björn Enghag....................KLAR
8.Try ................................KLAR
9.MickeR ...........................KLAR
10.Rootofevil........................KLAR
11.Mats Backman..................KLAR
12. The Knight .....................KLAR
13. Molzzon..........................KLAR
14.Zacke.............................KLAR
15.TeddyTwoFace..................KLAR
16.TV..................................KLAR
17.Michey ...........................KLAR
18.PeBro..............................KLAR
19.Killersnail........................KLAR
20.Niohundrasexton ..............KLAR
21.Cadludde ........................KLAR
22 PXX................................KLAR
23.Neonman.........................KLAR
24.Hultqvist ........................KLAR
25.maz-ze...........................KLAR
26.K.Lundqvist......................KLAR
27. dabringer.......................KLAR
28.T Färlind.........................KLAR
29. ANTE L...........................KLAR
30. Jan Lundmark..................KLAR
31. Joggen...........................KLAR
32. asg888...........................KLAR
33. Jon................................KLAR
34. Kent..............................KLAR
35. Yusse.............................KLAR
36. Galne Dansken.................KLAR
37. CBRk65...........................KLAR

ÖVRIGA SOM ANMÄLT INTRESSE:

1. Tob3
2.Captain slow
3.#21
4.Dfused
5.Thomas
6.Iridium
7. R Nilsson
8. Andre_A
9. Zebbh
10. Julius1983 En man till, kom igen nu ni andra! :banana
11.
12.
13.

På tal om bilder, hittade dessa från förra året:

BMW1.jpg
_DSC5895.jpg
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag vill ha HP4 led-blinkers till min pärla. I tillbehörskatalogen står det (+) monteringssats LED blinkers. Jag litar inte på att det blir rätt om jag går till min lokala handlare och beställer, behöver jag 4 av dessa monteringssatser också?

Monteringssatsen verkar vara en kabel för att ansluta de bägge bakre blinkerserna eftersom originalblinkerserna ingår i "blockkontakten" tillsammans med bakljuset och skyltbelysningen.

http://www.s1000rrforum.com/forum/s...967-oem-led-turning-signals-mounting-kit.html
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Monteringssatsen verkar vara en kabel för att ansluta de bägge bakre blinkerserna eftersom originalblinkerserna ingår i "blockkontakten" tillsammans med bakljuset och skyltbelysningen.

http://www.s1000rrforum.com/forum/s...967-oem-led-turning-signals-mounting-kit.html

Tackar! Misstänkte att det kunde vara nått liknande. Tur jag kollade med folket i SH:s bästa tråd! Och inte bara med handlarn (som trodde att det behövdes 4 när jag frågade)!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tackar! Misstänkte att det kunde vara nått liknande. Tur jag kollade med folket i SH:s bästa tråd! Och inte bara med handlarn (som trodde att det behövdes 4 när jag frågade)!

Är han/hon osäker kan de väl ringa BMW och fråga, det är ju det minsta de kan göra tycker man. Annars är de ju inte mer än en ordermottagare, som ett vinklat inlägg i online/handlare-diskussionen :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
På tal om bilder, hittade dessa från förra året:

View attachment 386204
View attachment 386205

Juste spridning på sponsorerna: Rockstar (energidryck), Affliction (MMA-kläder) och... ICA Kvantum :)

Edit; jäklar vad komprimerat bakdäcket är på den undre bilden, ser nästan ut som om du ska kränga det av fälgen. Jämför man med framdäcket har du rätt mycket mer vikt bak? Eller ska det se ut sådär? :)
 
Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Ska för rättvisans skull tillägga att vi bara väldigt snabbt diskuterade blinkers, handlarn skulle antagligen kollat upp det ytterligare om jag bett om det. Men nu vet jag ju.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top