BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Måste kasta ut en fråga, Var ute och åkte igår och efter 20 min lagom åkning dog hojen när jag körde lagom fort:) Stanna testade att starta den men den gick inte igång efter en stund så funkade det. På vägen hem hände samma sak. Denna gång när hojen väl startade så lät den som en V-twin och det kom rök ur röret som luktade soppa. Slog av rev tankkåpa och tank pluggade ur PC V från injektorerna kopplade in orginal anslutningarna och hojen lät som den skulle (som en symaskin). Detta gjorde jag under ÖSREGN ( läs svensk sommar). Hojen gick som den skulle sista biten hem. Vågade inte piska ur den. Det känns som PC spökar och översvämmar injektorerna med soppa.
Är det någon som har råkat ut för detta? finns det någon lösning eller har PC pajat. Den har suttit på hojen någon vecka och var med på Mantorp i måndags utan strul så jag fattar inte vad som kan ha hänt?
 
Måste kasta ut en fråga, Var ute och åkte igår och efter 20 min lagom åkning dog hojen när jag körde lagom fort:) Stanna testade att starta den men den gick inte igång efter en stund så funkade det. På vägen hem hände samma sak. Denna gång när hojen väl startade så lät den som en V-twin och det kom rök ur röret som luktade soppa. Slog av rev tankkåpa och tank pluggade ur PC V från injektorerna kopplade in orginal anslutningarna och hojen lät som den skulle (som en symaskin). Detta gjorde jag under ÖSREGN ( läs svensk sommar). Hojen gick som den skulle sista biten hem. Vågade inte piska ur den. Det känns som PC spökar och översvämmar injektorerna med soppa.
Är det någon som har råkat ut för detta? finns det någon lösning eller har PC pajat. Den har suttit på hojen någon vecka och var med på Mantorp i måndags utan strul så jag fattar inte vad som kan ha hänt?

Använder pc5:an lamdasondernas uttag i grenröret? Kanske är något som har lossnat eller tagit stryk/kortis därifrån? ("lekmanna-gissing")
 
Ja, jag är dålig på att söka...

Vad är det för serviceintervall som gäller på hojen? Är det varje år eller efter 1000 mil om man kört mer än så sedan senaste servicen?

Jag gjorde en årsservice i September ifjol och har kört högst ett par hundra mil sedan dess men hojen närmar sig en mätarställning på 1000 mil nu. Betyder det att hojen ska på service eftersom den nått 1000 mil eller kan jag vänta till september?

EDIT:glöm min dumma fråga. Det står ju i serviceboken att nästa service är vid 1800 mil eller i September.
 
Last edited:
Ja, jag är dålig på att söka...

Vad är det för serviceintervall som gäller på hojen? Är det varje år eller efter 1000 mil om man kört mer än så sedan senaste servicen?

Jag gjorde en årsservice i September ifjol och har kört högst ett par hundra mil sedan dess men hojen närmar sig en mätarställning på 1000 mil nu. Betyder det att hojen ska på service eftersom den nått 1000 mil eller kan jag vänta till september?

EDIT:glöm min dumma fråga. Det står ju i serviceboken att nästa service är vid 1800 mil eller i September.

App, app - så lätt kommer du inte undan. Här glömmer vi inte! :fakta Speciellt inte som jag har servat min efter 1 år OCH/ELLER 1000 mil. Hade den på 1-års service förra året vid typ juli (då hade den gått typ 600 mil) och nyss på 1000-mila service.
Och jag har för mig att hojen sa till själv via displayen... Ska kolla upp detta. Något överservad annars. Dessutom med extra oljebyten! :D

Men jag har varit noga varje gång jag lämnat in den med att kolla vad som var speciellt för just den servicen. 1-års service vet jag att det var åtdragning av styrkrona mm. Och nu var det luftfilterbyte och åtdragning av andra bultar... Hmm :va
 
App, app - så lätt kommer du inte undan. Här glömmer vi inte! :fakta Speciellt inte som jag har servat min efter 1 år OCH/ELLER 1000 mil. Hade den på 1-års service förra året vid typ juli (då hade den gått typ 600 mil) och nyss på 1000-mila service.
Och jag har för mig att hojen sa till själv via displayen... Ska kolla upp detta. Något överservad annars. Dessutom med extra oljebyten! :D

Men jag har varit noga varje gång jag lämnat in den med att kolla vad som var speciellt för just den servicen. 1-års service vet jag att det var åtdragning av styrkrona mm. Och nu var det luftfilterbyte och åtdragning av andra bultar... Hmm :va

Jag vill inte märka ord men... om du nyss hade den inne på service så är det ju ett år sedan senast = årsservice? :) kanske bara var en slump att den hade gått just 1000 mil?

Stämmer detta med vad du vet om de olika serviceintervallen? http://www.s1000rrforum.com/forum/50463-post5.html

Hur som, skulle hojen in vid 1000 mil så borde de inte skrivit september 2012 / 1800 mil (den hade gått 800 mil vid förra servicen) utan september 2012 / 1000 mil i serviceboken som nästa service?
 
Last edited:
oki.jpg

Dom nollar den på verkstan så efter typ 11 mån visas det på dispalyen vilken månad man ska in igen.

Tror dom har en diff på 150 - 200mil också, iaf så sa min mek.
 
Last edited:
N
View attachment 365833

Dom nollar den på verkstan så efter typ 11 mån visas det på dispalyen vilken månad man ska in igen.

Tror dom har en diff på 150 - 200mil också, iaf så sa min mek.

Så det enda som ska göras vid 1000 mil är att byta luftfiltret (resten gjordes vid årsservice och ska göras vid nästa årsservice). Får se om lampan börjar lysa, annars åker jag in i september med den.
 
Nu har jag inte kikat i böckerna, skall göra det sen, men det är förmodligen 1000 mil eller minst 1 ggr per år.
 
Är på jakt efter ett rör till gaffelbenet (det guldiga röret).
Om någon har eller vet vore jag tacksam om ni hör av er, det har varit till stor hjälp!
Det har blivit tillbucklat efter en krasch, tog emot styrstoppen (alpha teknik).
 
Är på jakt efter ett rör till gaffelbenet (det guldiga röret).
Om någon har eller vet vore jag tacksam om ni hör av er, det har varit till stor hjälp!
Det har blivit tillbucklat efter en krasch, tog emot styrstoppen (alpha teknik).

Inte vad jag vet just nu. Inte helt ovanlig förfrågan.

När du skriver styrstoppen o Alpha teknik - menar du då deras extra styrstop (steering limited angeler typ) eller fick du skadan ov original styrstop?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top