BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Liten anekdot från eftermiddagen;

Jag står utanför garaget och monterar av racekåporna på hojen. Tjejen kommer hem, kliver ur bilen och slänger en blick på mitt meckande.
Och säger: - ska du byta fodral på hojen?

Byta fodral!? Suck...

Den var ny! Annars brukar det ju oftast få heta "kaross" av oinvigda...

Är det inte mycket meckande med att byta fodral förresten? Tar du bort alla lysen och sådant också eller sitter det kvar under på något sätt? Jag har aldrig haft kraschkåpor.
 
Last edited:
Den var ny! Annars brukar det ju oftast få heta "kaross" av oinvigda...

Är det inte mycket meckande med att byta fodral förresten? Tar du bort alla lysen och sådant också eller sitter det kvar under på något sätt? Jag har aldrig haft kraschkåpor.

Det rätt lätt när man gjort det ett par gånger, men räkna med en timme att byta "fodral" helt o hållet. Nej ingenting av lysen mm sitter kvar när jag har racekåpor.
 
Det rätt lätt när man gjort det ett par gånger, men räkna med en timme att byta "fodral" helt o hållet. Nej ingenting av lysen mm sitter kvar när jag har racekåpor.

Bara en timme? Hmm, kanske är värt att titta närmare på. Byter man hela skiten eller bara den lackade plasten? Funkar originalfästpunkterna eller måste man mecka med nya? Vad gör du med kontakterna till lysena för att inte få felkoder?

Edit: jag läste din post på sidan 15 i tråden. Verkar vara för mucket jobb för mig :)
 
Last edited:
Jisses, när man kört den banan så får man nog gå på av-vänjning så att man inte kör ut åt fel håll på svenska banor sen! :3freak

50 sekunder in i filmen så kommer utförslöpan o vänsterböjen jag menar. Hyfsad fart o nedlägg där :tungan

125 vid apex, inte illa :)
 
Bara en timme? Hmm, kanske är värt att titta närmare på. Byter man hela skiten eller bara den lackade plasten? Funkar originalfästpunkterna eller måste man mecka med nya? Vad gör du med kontakterna till lysena för att inte få felkoder?

Edit: jag läste din post på sidan 15 i tråden. Verkar vara för mucket jobb för mig :)

I praktiken är det den lackade plasten som du tar bort. Utöver det så åker backspeglar och stöd bort, det senare kan du iof ha kvar om du sågar ut för det. Fram o baklysen sitter fast i topkåpa respektive tail.
Du ska inte skrämmas av att vi fick anpassa skruvhål o plast när vi köpte nya kåpor. Det är inte så mycket jobb o allra enklast är att du kikar efter ett begat set med kåpor så är allt klart.

När det gäller kontakter o felkoder finns det två sätt; antingen köper du byglade färdiga kontakter som du sätter i, eller så ber du din favvo-verkstad programmera bort att hojen visar felkoder när du meckar bort lampor o stöd. (Tycker det är värt jobbet med andra kontakter för du vill gärna ha felkoder om du kör vanligt också)
 
Last edited:
Last edited:
:banana :yoparty :krama:banana :hej :fakta :arsele:lol :tummenupp :D :banana :tungan :rock :rofl :banana

View attachment 366340 View attachment 366341

Vilka grymma race! Moto GP är inte i närheten av spänning!

Forza Melandri!!!

Var coolt att se killen jag fick autograf av för tre helger sedan köra race på banan jag var på för två helger sedan :)

Mindre coolt att de var ganska precis 25 sekunder snabbare än mig (1.59 vs. 2.14). Verkar som att jag får fortsätta leta "vanligt" jobb och lägga WSBK-ambitionerna på hyllan för tillfället :)
 
Tack,
Vilka bandagar är ni inbokade på ??
Har semester i två veckor och ingen bandag under dessa i Stockholmstrakten att boka:huvet?
Närmast hoppas jag på ledighet den 8-9 /8 så jag kan boka Gälleråsen med actionpics,
Om inte den gode dr-Zätare kan bjuda ner mig till någon storbana i hjärtat av Europa:banana:tungan
 
Tack,
Vilka bandagar är ni inbokade på ??
Har semester i två veckor och ingen bandag under dessa i Stockholmstrakten att boka:huvet?
Närmast hoppas jag på ledighet den 8-9 /8 så jag kan boka Gälleråsen med actionpics,
Om inte den gode dr-Zätare kan bjuda ner mig till någon storbana i hjärtat av Europa:banana:tungan

Det är bara att komma ned! Brno, Mugello, Misano, Monza är några av de jag hittade inom de närmsta två veckorna... :)
 
Tack,
Vilka bandagar är ni inbokade på ??
Har semester i två veckor och ingen bandag under dessa i Stockholmstrakten att boka:huvet?
Närmast hoppas jag på ledighet den 8-9 /8 så jag kan boka Gälleråsen med actionpics,
Om inte den gode dr-Zätare kan bjuda ner mig till någon storbana i hjärtat av Europa:banana:tungan

Samma här, börjar jobba den 6 augusti så att ta ledigt 8-9 e inte helt lyckat, men nu känns det verkligen tomt.
Har iof Sachsenring att se fram emot den 13-14 september :tungan
 
- Ska försöka med Falkenberg imon kväll. Blir förmodligen mycket folk tack vare väder och semestertider. Har inte kört där sedan 1974 så det kan bli kul.:D
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top