BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
2,3 fram och 2,5bak.
vet inte temp men varm iaf puss:)

Det går att sänka trycket ganska ordentligt så länge man lyckas hålla tempen uppe i däcken.
När Dunlop promotade dom 2010 så pumpade de alla hojjarna med 2,1 fram och 1,9 bak kalla.
Jag har kört med ända ner till 1,6 bak, men fortfarande 2.1 fram -varma-

Tricket är att få kontaktytan bak lagom varm. Börjar det släppa pga värmen så är det bara att sänka för att sprida värmen med större kontaktyta.

Min teori iaf :rodnar
 
Det går att sänka trycket ganska ordentligt så länge man lyckas hålla tempen uppe i däcken.
När Dunlop promotade dom 2010 så pumpade de alla hojjarna med 2,1 fram och 1,9 bak kalla.
Jag har kört med ända ner till 1,6 bak, men fortfarande 2.1 fram -varma-

Tricket är att få kontaktytan bak lagom varm. Börjar det släppa pga värmen så är det bara att sänka för att sprida värmen med större kontaktyta.

Min teori iaf :rodnar
- Jag är benägen att hålla med. Tänkte föreslå en sänkning av kalltrycket till 2,0 fram och 2,1 bak, bara för att känna efter.
Det kaaaanske kan kännas degigt i början men efter något varv eller två rättar det till sig. Sportsmart skall kanske hållas liiiite mer pumpade än 1,6. Men pröva med att sänka iaf.......åsså glöm inte att köra minst 2 varv innan du börjar bryta ner årdentligt.
 
Läste någonstans att HP tillsammans med BMW har utvecklat ett kit till 2012:an som gör att man får 210 bakhjulshästar. Låter ju sinnessjukt mycket. Någon som sitter på mer information ang det? och nästa fråga, hur mycket skiljer sig 2011:ans motor från 2012:an ? Blir ju lite sugen trots allt, även fast jag tycker den äter bakdäck i alldeles för snabb takt redan nu ;)

Med vänlig hälsning, Try
 
SNIPP....
Nu känns det som om jag lägger mycket tid i en BMW-tråd....
Som ständig medlem i Lv 222RR är du givetvis hedersgäst i en S1000RR-tråd:)
Men snart är ju du fullvärdig medlem:fakta Jag menar, du kan ju inte vara "propp" (prospect) särskilt länge till:D
 
Vill återgå till fotpinnesetet som MickeR har köpt. Kikade lite på Satopinnarna här ovan men de ligger efter på flera punkter;
- fotpinnarna är mycket vassare på "Mickes modell"
- Yttersta knoppen på broms och växelpet är ledade.
- Den (Mickes variant) använder original plats genom ramen för quickshifterstången, vilket gör att du inte behöver mecka bort den om du ska mecka framdrev (vilket kanske inte e så vanligt iofs)

Micke, lägger du upp länken igen till dina "pinnar"?
 
Vill återgå till fotpinnesetet som MickeR har köpt. Kikade lite på Satopinnarna här ovan men de ligger efter på flera punkter;
- fotpinnarna är mycket vassare på "Mickes modell"
- Yttersta knoppen på broms och växelpet är ledade.
- Den (Mickes variant) använder original plats genom ramen för quickshifterstången, vilket gör att du inte behöver mecka bort den om du ska mecka framdrev (vilket kanske inte e så vanligt iofs)

Micke, lägger du upp länken igen till dina "pinnar"?

Det låter helt Magiskt :kär
Så slipper man såga i kåpan oxå :tummenupp
 
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD]Welcome to the July 2012 edition of the S1000RRforum.comnewsletter.

For this month we have several threads for everyone's browsing pleasure. We have news of a new color for the 2013 S1000RR, a review on one of the exhaust currently available for the S1000RR, as well as several other threads. You can also head directly to the forums by clicking the picture on the right. We hope you enjoy this months newsletter and see you soon on the forums.

-S1000RR.com staff[/TD]
[TD="class: welcomeImage"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%"]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt1 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]2013 S1000RR: New Color[/h]Link (http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/new-bmws-for-2013/20976.html#ixzz1zrFnsuYs)

I wonder if there's anything else besides just this?


---Quote---
BMW S 1000 RR.

From model year 2013 the BMW S 1000 RR is available in the following new paint finish:

Granite grey metallic matt

The paint finish Bluefire is no longer available.

Read more: New BMWs for 2013 - Motorcycle news: New bikes - Visordown (http://www.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt2 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt2, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Review for Arrow COMPETITION EVO-2 Full Titanium system[/h]Brand: ARROW
Model: COMPETITION "EVO-2 Full Titanium" full system with dBKiller with carby end cap
Code: 71106CKR
Web: Arrow Special Parts (http://www.arrow.it/eng/prodotti/motociclo.asp?IDM=21&IDTab=940)

Although there’s an active thread on this forum abouthttp://www.s1000rrforum.com/forum/exhaust-fuel-delivery/8602-new-arrow-exhaust.html, I decided to post my comments through an individual thread. To justify this approach, I will give my feedback with concerns to:
a) comparison with Akrapovic Evolution “Shorty”
b) exhaust’s compatibility with Ilmberger 1-Piece race belly pan

The system was delivered from Biohazardcycles.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt1 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Commuting tire[/h]Hi all,

I'm searching for a tire that is able to pull long milage. Using the bike most for commuting to work and need a tire that's wear resistant. Idea's?

Gtz
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt2 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt2, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Might get a S1KRR. Some questions...[/h]Looking at a all black - post recall build S1K due in 40 days...

What kind of street (no track) engine life are you guys getting before any type of re build? What repairs vs milage are needed? I know a lot of factors, just want generalities.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt1 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]rattle over 4k rpm[/h]hey guys do any of you have a weird rattle noise coming from the front end at over 4000 rpm.
It sounds like a loose bolt somehwere on the front by the clip ons but everything seems tight and it does it right over 4000 rpm and it doesnt matter what throttle position its on either. Sounds like a loose bolt with a washer just rattleing away, idk how else to explain it.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt2 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt2, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]how you guys getting on with the anti-wheelie?[/h]I had another ride on the bike today (demo) and it was nice to get a real ride on it and also compare it to my 09 R1 which my friend was riding. Last time i took it out in Feburary it was still a bit cold to get a real feel for it.

Anyway, today the only real fault i could find or want to change was the anti-wheelie. As the front wheel wants to come off the floor in 2nd and 3rd gears all the time i would like a little more angle before electronics cut in.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt1 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Track Video: Laguna Seca 7th of July 2012.[/h]Had a great day at Laguna, despite the pitiful 90db sound limit. I took a bunch of friends with me for their first Motorcycle track day ever and my Wife, Sarah, who was in the intermediate group for the first time (She's the white Triumph daytona 675R I lap towards the end).

The BMW S1000R was amazing!! I was on Pirelli Diablo Rosso Corsa tyres with 3000 miles and 2 track days on them, but they held up ok... Not a single missed shift, not a single issue or problem.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt2 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt2, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]cctl issues?[/h]I'm hearing something when Yolie gets hot,generally around the 4k-5k range. Experience with Honda's has me thinking it sounds like the cctl. I also see posts talking about APE manual cctls here. But not the reasons for installing them.

Is the cctl a weak spot in the s1000rr, like with Honda's and other bikes?
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top