BMW S1000RR racedelar?

Status
Ej öppen för fler svar.
Har rensat tråden! Sluta tjafsa nu!

Har varit och bänkat på AVA MC idag! Tack till Andy och Robert! :)

Så, BMWn helt original utöver ett Arrow helsystem gav 182 bakhjulshästar SAE. Det är 44 mer än min Aprilia och BMWn väger ju säkert 15-20 mindre oxå. Så det känns i styret! :tummenupp

Finns det några körningar med konkurrerande 1000-kubikare (förutom Aprilian då) i samma bänk? Vore intressant att få ta del utav. :tummenupp
 
Finns det några körningar med konkurrerande 1000-kubikare (förutom Aprilian då) i samma bänk? Vore intressant att få ta del utav. :tummenupp
Det finns det ju säkert! Jag fick inget sådant med mig som referens. Men vet iaf att en styck 1198S gav 167 på slangen med helsystem tror jag det var. Hoppas jag minns rätt.
 
Ta och ansträng dig lite till om du ska klaga och kolla upp vad du får för det priset. Motorsportfärgerna kostar extra, quickshifter likaså och andra fotpinnar och helsystemet är ju "nästan" gratis.


jag klagar inte på slutpriset, jag undrade om inköpspriset, skärp dig och läs vad jag skrev istället :tuttar:krama

Förtydligande behövs kanske

"Hojen gick på 183, kittad för 25kkr och säljes nu för 180.000 kr inkl allt som finns till den."

jag ställde mig frågande till om den köptes in orginal för 183k, + kittprylar för 25k = slutnota på 208k

och om det var så att hojen utan kittgrejjer kostade 183k så är det ju 13k mer än vad det är på andra ställen.

hade man bara haft pengarna så :yoparty
 
Last edited:
Med Arrow system gäller inte BMW´s fabriksgaranti, samt du som gatåkare behöver powercommder V eller race ECU från BMW, för den går åt Helv..e för magert med helsystem, vilket skadat några motorer i england och även de första tävlingsmaskinerna.
Förmodligen därav de klena hkr du fick i bänkkörningen= helt felmappad , är luftburken ombyggd, det gör underverk, för kurvan/mellan registret. Mitt råd köp den original! Tänk på att akrapovic och AC-schnitzer kan du få köpa genom BMW, då brukar de se genom fingrarna med garanti (har gjort det med mina AC-schitzer trimmade bilar. BMW har i samråd med akrapovic tagit fram avgassystemet, varför välja något annat?:confused:

Nu finns det ju ett par artiklar från england om hur man bär sig åt att trimma s1000rr, ibland lönar det sig att läsa först och handla sen:tungan, med akra och bytt luftburk ger den 195hkr, viss skillnad:tungan:tungan

Hoppas du får sålt hojen snabbt, annars är ju lite delar intressanta för de som bankör:tummenupp

vill någon nåt av intresse , så PM:a , då jag släpper tråden nu!
 
Last edited:
Med Arrow system gäller inte BMW´s fabriksgaranti, samt du som gatåkare behöver powercommder V eller race ECU från BMW, för den går åt Helv..e för magert med helsystem, vilket skadat några motorer i england och även de första tävlingsmaskinerna.
Skulle vilja påstå att det är rent skitsnack!

Har pratat med Alpha Racing i Tyskland, som du garanterat vet vilka det är då de jobbar med BMWs WSBK-team, och det ska inte vara några som helst problem att köra med Arrow-helsystem och originalmapp.

BTW: Om någon letar efter ett street legal Akrapovic helsystem till sin S1000RR så finns det ett nytt i kartong på Blocket (OBS: Inte jag som säljer men jag vet vem som skulle ha haft systemet från början ;) )
 
Skulle vilja påstå att det är rent skitsnack!

Har pratat med Alpha Racing i Tyskland, som du garanterat vet vilka det är då de jobbar med BMWs WSBK-team, och det ska inte vara några som helst problem att köra med Arrow-helsystem och originalmapp.

BTW: Om någon letar efter ett street legal Akrapovic helsystem till sin S1000RR så finns det ett nytt i kartong på Blocket (OBS: Inte jag som säljer men jag vet vem som skulle ha haft systemet från början ;) )

Nu säger Tocar det! Han har läst 16(sexton) MC-tidningar online och i pappersform och där står det överallt. :guru
 
Vad kostar ett fjädringskitt. Typ Cartridge och bakdämpare.

BMW säljer väl ett?
Men finns det även Öhlins?
 
Tocar, ge dig nu. Det är rent skitsnack att BMWn går åt helvete för magert med Arrowsystemet. Bara se mitt bänkningspapper jag lagt upp i tråden som exempel. Helt omappad...

Vad kostar ett fjädringskitt. Typ Cartridge och bakdämpare.

BMW säljer väl ett?
Men finns det även Öhlins?
Gå in på alpha Tech hemsida, finns kit där. Tror dock det täcker att du byter fjädrar på standardfjädringen så funkar det för din vikt.

Vad kostar ett fjädringskitt. Typ Cartridge och bakdämpare.

BMW säljer väl ett?
Men finns det även Öhlins?
Gå in på alpha Tech hemsida, finns kit där. Tror dock det täcker att du byter fjädrar på standardfjädringen så funkar det för din vikt.
 
Last edited:
Trist att höra att familjelivet tar överhand, men så är ju verkligheten ibland. Grym hoj till ett ok pris.

Verkar som en bra hoj om den inte funkar med t ex Arrows pipor... Vilken nonsens, hade jag haft pengar hade jag slagit till direkt! :(
 
Skulle vilja påstå att det är rent skitsnack!

Har pratat med Alpha Racing i Tyskland, som du garanterat vet vilka det är då de jobbar med BMWs WSBK-team, och det ska inte vara några som helst problem att köra med Arrow-helsystem och originalmapp.

BTW: Om någon letar efter ett street legal Akrapovic helsystem till sin S1000RR så finns det ett nytt i kartong på Blocket (OBS: Inte jag som säljer men jag vet vem som skulle ha haft systemet från början ;) )

Rubrik: Word is you can get 200 brakehorsepower from an s1000rr by bolting a race exhaust to it.
De vänder sig till en av englands bästa motorbyggare:
//Mark Brewin BSD boss and a man who can drop a GSX1000 engine in less than 30 minutes.//
Resultat inga 200 hkr då: its running to lean from 7000 and above, we
need a dynojet power commander V.


Detta står i 2 olika tidningar som gett sig på att pressa det sista ur BMW, prova också att läsa på Dan Kyle´s forum om hans kommentarer och du finner samma sak.
Samt detta:
http://www.m-tec.org/

här är ett mycket bra forum: http://s1000riders.org/forum/index.php

Tänk på att du kommer vidare till många platser från sidan , bla denna: http://s1000depot.com

Vad har BMW just nu mest problem med enl Troy Corsers senaste intervju, jo elektroniken, då de uppfunnit allt själva och "vägrar" att köpa kunskap.

Jag är ingen specialist på inställningar på BMW, men har lyckas läsa mig till en heldel, då folk inte får så mycket hjälp av BMW, utan måste utveckla själva och jag citerar bara det jag läser.
Det heter döda inte budbäraren:tungan

Sen om akrat är roadlegal har inte med ljudet att göra utan att det sitter katalysator och "valvs" monterade, annars är det samma ljudnivå. Arrow tog jag som exempel på helsystem, det gäller givetvis alla helsystem. Men akrapovic och BMW har jobbat hand i hand till och från i 5år med att utveckla även originalsystemet, så de har förmodligen bäst kännedom om vad som passar bäst till BMW.

ps. Är ju märkligt att Swedie får något av de lägsta siffror jag sett på en original BMW när han har helsystem. De kanske inte synkar ihop:tungan
 
Rubrik: Word is you can get 200 brakehorsepower from an s1000rr by bolting a race exhaust to it.
De vänder sig till en av englands bästa motorbyggare:
//Mark Brewin BSD boss and a man who can drop a GSX1000 engine in less than 30 minutes.//
Resultat inga 200 hkr då: its running to lean from 7000 and above, we
need a dynojet power commander V.


Detta står i 2 olika tidningar som gett sig på att pressa det sista ur BMW, prova också att läsa på Dan Kyle´s forum om hans kommentarer och du finner samma sak.
Samt detta:
http://www.m-tec.org/

här är ett mycket bra forum: http://s1000riders.org/forum/index.php

Tänk på att du kommer vidare till många platser från sidan , bla denna: http://s1000depot.com

Vad har BMW just nu mest problem med enl Troy Corsers senaste intervju, jo elektroniken, då de uppfunnit allt själva och "vägrar" att köpa kunskap.

Jag är ingen specialist på inställningar på BMW, men har lyckas läsa mig till en heldel, då folk inte får så mycket hjälp av BMW, utan måste utveckla själva och jag citerar bara det jag läser.
Det heter döda inte budbäraren:tungan

Sen om akrat är roadlegal har inte med ljudet att göra utan att det sitter katalysator och "valvs" monterade, annars är det samma ljudnivå. Arrow tog jag som exempel på helsystem, det gäller givetvis alla helsystem. Men akrapovic och BMW har jobbat hand i hand till och från i 5år med att utveckla även originalsystemet, så de har förmodligen bäst kännedom om vad som passar bäst till BMW.

ps. Är ju märkligt att Swedie får något av de lägsta siffror jag sett på en original BMW när han har helsystem. De kanske inte synkar ihop:tungan

OT:

Märkligt att du inte lyssnar på Swedie... Men kolla bänk pappret så ser du A/F , sen kanske inte alla S1000RR har 200hk+ som du har läst i alla tidningar :näsblod

Eftersom du gillar sånt här Tocar... så kan du få en youtube länk som present

[YOUTUBE-ID]NG57XNgKPNU[/YOUTUBE-ID]


Swedie blir det någon bankörning alls i år?
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.

Similar threads

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top