BMW S1000RR racedelar?

Status
Ej öppen för fler svar.
Körde med ABS aktiverat i helgen och märkte inte av det alls, varken i torrt eller regn.

RAIN-läget är dock värdelöst för racing, motoreffekten stryps för mycket.

Att "plocka bort" knacksensor, ABS mm för racing i Sverige låter helt meningslöst.

I övrigt den bästa hoj jag någonsin kört på bana. I Love It :hoppa

Jag tycker inte riktigt att detta är det UTTÖMMANDE svar jag vill ha på alla de frågor jag har. Tii exempel vill jag veta:

1. När det regnade, med ABS inkopplad, var du bromskungen då? Var det piece of cake att bromsa om folk? Bara JÄRNET på hejdaren, och peta näsan, samtidigt som man passerade folk?
2. När det regnade, gick du igenom ginsten OCH BARA NAGLADE GASEN MOT STOPPET??? Och gick in i knicken innan rakan, vinklade ner med FULLT pådrag, och lät TC:n göra resten???
3. När det var torrt, gjorde du på samma sätt då?

VILL VETA!!!

Jag tycker inte riktigt att detta är det UTTÖMMANDE svar jag vill ha på alla de frågor jag har...
1. Nej, jag är för feg för att testa sånt.
2. Nej, jag är för feg för att testa sånt.
3. Ja, jag var lika feg då.

:D

Säg så här, jag körde så fort jag vågade på en helt ny hoj med för mig nya regndäck för första gången på regn i år så min input är inte mycket att hänga i granen.

Märkte inte av TC eller ABS i helgen men tog iaf i litegrann och körde PB med 2.1 sekunder (49,029).

1. Nej, jag är för feg för att testa sånt.
2. Nej, jag är för feg för att testa sånt.
3. Ja, jag var lika feg då.

:D

Säg så här, jag körde så fort jag vågade på en helt ny hoj med för mig nya regndäck för första gången på regn i år så min input är inte mycket att hänga i granen.

Märkte inte av TC eller ABS i helgen men tog iaf i litegrann och körde PB med 2.1 sekunder (49,029).

Ett ärligt svar som jag inte är det minsta förvånad över!!! Har en stark känsla av att jag svarat detsamma om jag varit i din situation!:)

Någon annan överdjävlig förare som gjort dessa tester? Tocar?

PS: PB med 2,1 sek!!!:klappar

Ett ärligt svar som jag inte är det minsta förvånad över!!! Har en stark känsla av att jag svarat detsamma om jag varit i din situation!:)

Någon annan överdjävlig förare som gjort dessa tester? Tocar?

Regnkungen Mozz verkar orolig att få elektrondriven konkurrens verkar det som ;)

Japp! Ny vevstake, nya kolvar mm. Tyckte den kändes slö på Falken så nu siktar jag på 230 bhp. Tror det är ungefär vad som behövs för att hänga med i Tjookie 1000 :D

Närå, lite drev, en kedja, depåstöd mm :)

Fint! Drev och grejer är bra att ha, så man trivs som man förtjänar på hojen.

Själv köpte jag just en startavgift. Nu ska bara TL ha en slant med :D

/ Jens

Japp! Ny vevstake, nya kolvar mm. Tyckte den kändes slö på Falken så nu siktar jag på 230 bhp. Tror det är ungefär vad som behövs för att hänga med i Tjookie 1000 :D

Närå, lite drev, en kedja, depåstöd mm :)

Ouch, depåstöden är fan inte gratis men ser jävligt bra ut. Är det ingen som har tips på depåstöd av åtminstone vettig kvalité men lite mer humant prissatta?

Ouch, depåstöden är fan inte gratis men ser jävligt bra ut. Är det ingen som har tips på depåstöd av åtminstone vettig kvalité men lite mer humant prissatta?

Biltemas funkar hur fint som helst.

Det är (i mitt tycke) inte någon raketforskning att bygga depåstöd...

/ Jens

Det har du nog så rätt i. Dock även med min begränsade erfarenhet har jag sett en hel del... ska vi kalla det kvalitetsskillnader?

Jo, det är möjligt. Men ett bockat rör med 2 hjul på blir i mina ögon aldrig mer än just ett bockat rör med 2 hjul på.

Trots kevlargummiförsedda prylar och frän lack...

Biltemas bakstöd är bra.

/ Jens

Kanske ska tillägga att det var framstödet jag köpte. Bak har jag ValterMoto och det funkar till alla hojar med bobbiner.

Har hört en del skit om Biltemas depåstöd och det finns garanterat trådar om det på SH för den som orkar leta.

Swedie, hur gick det med styrdämparen? Hittades nån bra utbytesvariant?

Swedie, hur gick det med styrdämparen? Hittades nån bra utbytesvariant?
Se AI's tråd. Det finns en på Öhlins hemsida som passar:
http://www.ohlins.com/Our-products/Motorcycle/Products/Hypersport/SD-033

Men efter att kört hojen en del nu så tycker jag inte det är så farligt vobbligt alls faktiskt. Det känns att chassit är hårt och vill spåra, därav att att om man wheelar och "ritar" ut ur en kurva att den vill korrigera sig rappt vid nedslag av framhjulet om man lyckats få framhjul och bakhjul kors och tvärs.

Last edited:
Har rensat tråden! Sluta tjafsa nu!

Har varit och bänkat på AVA MC idag! Tack till Andy och Robert! :)

Så, BMWn helt original utöver ett Arrow helsystem gav 182 bakhjulshästar SAE. Det är 44 mer än min Aprilia och BMWn väger ju säkert 15-20 mindre oxå. Så det känns i styret! :tummenupp

Trodde på lite mer, men ack... jag vet att jag inte behöver mer! :gnissla :död

Bänkningskurvan inkl Air/Fuel mixture som är utmärkt efter 9 k, före det lite udda. BMW kommer med en ny racemap i sommar som markant ska förbättra mellanregistret. Ser fram emot den uppdateringen!

I helgen ska det gasas på Gotland Ring! :banana

Bifogat

• s1000rr.jpg
    s1000rr.jpg
    77.5 KB · Visningar: 207
Status
Ej öppen för fler svar.