BMW S1000RR: 185 bakhjulshästar original!

Blir ju intressant hur länge den försäkringen ligger så pass överkomligt i pris. Jag gissar på en säsong. :näsblod

Kommer höjas rätt så kvickt, det är jag säker på - men dock tror jag inte att BMW:en blir lika poppis som riskokarfyrorna, dvs stor chans att man kan plocka hem en billigare premie på Bimmern.

Men vad gör det när det fortfarande är sjukt dyrt :huvet

Skall bli jäkligt kul att se vad japanerna kommer svara med nu när tysken har tvålat till dom rejält? Kommer de dessutom vinna lite rejs nästa år kommer nog kriget vara i full gång i några år framöver. Kommer bli kul att se :banana

Blir ju intressant hur länge den försäkringen ligger så pass överkomligt i pris. Jag gissar på en säsong. :näsblod

Jag gissar att de håller hyfsat låg försäkringspremie medans de fortf. är nya och "dyra" att köpa.

Så fort kleti och pleti får råd med dem så kraschas de genast mkt mer och premierna går upp.

Jag gissar att de håller hyfsat låg försäkringspremie medans de fortf. är nya och "dyra" att köpa.

Så fort kleti och pleti får råd med dem så kraschas de genast mkt mer och premierna går upp.

Jag har också en känsla om att det kommer att bli så. Alternativt lyfts den ur märkesförsäkringen helt och hållet.

Skall bli jäkligt kul att se vad japanerna kommer svara med nu när tysken har tvålat till dom rejält? Kommer de dessutom vinna lite rejs nästa år kommer nog kriget vara i full gång i några år framöver. Kommer bli kul att se :banana

Kommer bli riktigt kul att följa! Skulle vara trevligt om de fick ner vikten under 200 också :)

Ja, vad är de "riktiga" siffrorna ang vikten om man jämnför med japsarna?

Vet inte om det finns några riktiga siffror än, men vad jag sett så ska BMWn väga 183kg (206,5 körklar) med race-ABS. Har för mig att honda låg på 179 torr eller nånting med ABS och om man ska dra in italienska märken så ligger väl 1198S på 169kg torr. Är hemma hos päronen i Uppsala så kan inte slå upp siffrorna nu, kanske finns nån annan som har bättre koll?

Edit: långsam..

Jag har också en känsla om att det kommer att bli så. Alternativt lyfts den ur märkesförsäkringen helt och hållet.

Jups, så hände väl med Trajja 955 och den var ju inte ens lika häftig som motsvarande japsar prestandamässigt.

Kul för dom som köpt en sådan just för att den hade rimlig försäkring ... :gnissla

Mindre snack och mer bilder:
BMW_S1000RR_Carbon_1.jpg

Kolfiberkåpor, ett Akra slutrör samt HP fotpinnar, broms- och kopplingshandtag.

Undrar hur mycket ljudet påverkas av slip-on eftersom den stora burken under motorn med kat och förmodligen även ljuddämpning sitter kvar.

Vet inte om det finns några riktiga siffror än, men vad jag sett så ska BMWn väga 183kg (206,5 körklar) med race-ABS. Har för mig att honda låg på 179 torr eller nånting med ABS och om man ska dra in italienska märken så ligger väl 1198S på 169kg torr. Är hemma hos päronen i Uppsala så kan inte slå upp siffrorna nu, kanske finns nån annan som har bättre koll?

Edit: långsam..

Fast det där är ju fabriksuppgifter väl? Jag väntar hellre tills hojarna står på vågen i nåt test.

Jo precis, har för mig att det skulle komma ett test i bike snart :)

Många literhojar har ju förut vägt djävligt mycket mer på en testvåg kontra fabriksuppgifterna så man får ju ta det hela med en nypa salt. S1000RR känns iaf djävligt lätt och liten (provsatt den i Solna i lördags) så 205 pannor fulltankad får man hoppas stämmer fint. :)

Undrar hur mycket ljudet påverkas av slip-on eftersom den stora burken under motorn med kat och förmodligen även ljuddämpning sitter kvar.

Förmodligen inte mycket, på min Hornet -08 plockade jag bort slutdämparn och det lät inte så mycket mer (kat och ljuddämpning före som på BMW:en). Men dock låter BMW:en jeffligt najs original... med helsystem börjar vi snacka:

Akra helsystem (snyggt som faen också):
[YOUTUBE-ID]bc0k9wZh4VU[/YOUTUBE-ID]

Förmodligen inte mycket, på min Hornet -08 plockade jag bort slutdämparn och det lät inte så mycket mer (kat och ljuddämpning före som på BMW:en). Men dock låter BMW:en jeffligt najs original... med helsystem börjar vi snacka:

Ingen optimal stunthoj, men gött ljud ja!!!

Last edited:
[YOUTUBE-ID]kfdxFSbrBUM[/YOUTUBE-ID]
Den rör ju på sig! blir svårt att slå den på rakorna ser det ut som. :yoparty

Haha Fyyy satan! Vänta bara tills vi ses igen så ska du få höra din skurk! Du har precis köpt gixxern! :mad: Trodde att vi har diskuterat klart det här med att byta! :gnissla :D
Har du ätit nån dålig svamp, därför du säger så?? :va :tungan

ja kärlekens svamp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey