Bmw F800 S/ST

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Inför vinterförvaringen. Tömmer ni tanken, och isåfall hur (förutom att köra tomt)?

Tror inte det spelar någon större roll. Jag fyller fullt iaf för att inte det skall bli fukt i tanken och jag fyllde på några droppar STP Injection (tror jag det var) förra året. Inte för att jag tror det spelar någon större roll nåt av det där. Mest psykologiskt tippar jag.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Man ska tanka fullt för att slippa problem, bör va samma på våra plasttankar?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
vad jag har läst (om jag inte minns fel) så behöver man inte tanka fullt på de flesta nya hojar. De har vinterförvaringtips på bmw motorrads hemsida, bara att läsa och ta till sig. Men än är det inte dags att plocka in den för vintern!

Provkörde en f800 med Lasersystem i Tyskland härom veckan. Den lätt gött och råmade fint.
Kolla här:

http://www.youtube.com/watch?v=1hyqMP3lAso&feature=related

jag har varit lite sugen på laser just pga den filmen
 
Last edited:

flygmuppen

Power and speed
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Vetlanda/Amsterdam
Hoj
BMW F800ST
jag har letat som en galning men hittar inte vad jag kommenterade på. Det var någon del till hojen i alla fall så mycket minns jag :)

Fjädrarna på F800Depot, hyperpro progressive. Jag bytte både fram och bak. Känns som att köra en helt annat hoj.:tummenupp
Beställde till holland iofs, men dom levererar till Sverige också. Tror jag betalade dryga 70 dollar för frakten. Leverans inom ca 10dgr, såvida tullen hemma inte tar och ska pilla på det. Tog mer än en vecka extra för att tullen i holland skulle göra inspektion. En hel vecka...:mad:
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Är det någon som vet vart man kan få tag på oljefilter? Är det bara hos BMW eller?
 

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Här t.ex: http://www.bmwbikebits.co.uk/shop/item.asp?itemid=3149&catid=, eller här: http://www.nippynormans.com/prodinfo.asp?number=OIL-FILTER2&variation=&aitem=3&mitem=5
Men du behöver ett specialverktyg för att lossa det gamla. Finns också på de sidorna...

jag fick helt enkelt åka till bmw och köpa. Men specialverktyg behövs verkligen, tex måste man ha en monsternyckel för att få upp oljepluggen (22mm är för litet). Så det blev inget oljebyta tillvintern. Byter till invigningen i vår.
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
F800r -09

Bmw presenterade en naken F800R -09 på Eicma nu i veckan.
 

Bifogat

  • F800R.jpg
    F800R.jpg
    30.4 KB · Visningar: 159

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
jag fick helt enkelt åka till bmw och köpa. Men specialverktyg behövs verkligen, tex måste man ha en monsternyckel för att få upp oljepluggen (22mm är för litet). Så det blev inget oljebyta tillvintern. Byter till invigningen i vår.

Vad tog de för filterverktyget?
 

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Varberg
Hoj
R1200GS
F800S i vitaluminium och svart motor var ju riktigt sober när jag såg den på mässan.:tummenupp Inför F800R är jag mer kluven, instrumenteringen var ju lite piffigare men kedja som sekundärdrivning känns som ett steg tillbaka. Kedjan motiverades (förutom lägre tillverkningskostnad) med att många kunder förväntas dreva om hojen.
 

Gurk-Burk

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800 ST -08
Har nu lämnat in pakethållaren till min ST för pulverlackering, bilder kommer nog framåt helgen ifall intresse skulle finnas.
 

classe8

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2009
Ort
krstad
Hoj
yellow racemachine
Då har man beställt ett GPR slipon till maskinen.
återkommer längre fram med mer info
 

classe8

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2009
Ort
krstad
Hoj
yellow racemachine
"only for racing" jag betalade 4800:-, db-killer finns men jag glömde köpa.:rolleyes:
för mer info kolla www.boove.se där kan du säkert hitta återfösäljare nära dig.
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
väcker tråden lite

är dom här motorerna lite skramliga?
har nu provkört (bara) 2 stycken i jakt på ett bra exemplar.
och bägge har haft (enlig mej) högt knackljud på tomgång och stort transmissionsglapp vid av/på-slag med gasen
ena gått 1500 mil den andra 2100 mil

hur är era?
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top