Nu har jag inte kört den sen oktober......högt knackljud på tomgång och stort transmissionsglapp vid av/på-slag med gasen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte kört den sen oktober......högt knackljud på tomgång och stort transmissionsglapp vid av/på-slag med gasen.
Jahopp....min såpa fortsätter iaf. För att göra en lång historia kort så:
Hojen startade inte efter ett långt uppehåll under -08 = fick nytt batteri pga de trodde att jag inte kört den tillräckligt ofta.
Sensommaren 08 - Hojjäveln dör igen - Nytt batteri igen och en "felsökning" av företaget säger att inget tjuvdrar.
Nu när jag tar ut den själv kollar jag med multimetern och mycket riktigt så är det något som tjuvdrar ström på hojen. Kan det vara klockan eller färddatorn som drar ström? Har annars en GPS hållare men enligt företaget ska den vara orginal och därefter ha monterats korrekt och drar ingen ström.
Har ni några andra tips så jag slipper lägga in den på felsökning och bli ruinerad?
1:19
F800 ST 08. Pulverlackerad pakethållare, våtlackerad mittkåpa samt via blinkers.
http://img44.imageshack.us/img44/1151/dsc00112t.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/6191/dsc00256cwm.jpg
Det blev ju riktigt snyggt med svart pakethållare! Nu harmoniserar den med väskbäraren under sadeln. Det är bara att börja leta efter en lackerare alltså. Vad fick du betala för jobbet?
För det finns väl inga passagerarhandtag med "pinne" för väskan?
Hej
Läste tidigare att F800s blev återkallade för byte av ryckutjämnare samt nån bricka... Är sugen på en 06-a och har följande frågor;
-Gällde detta på 06rna eller var det först på 07
rna?
-Kan man följa upp om dessa garantiåtgärder är utförda? Går det att se i serviceboken eller får man helt enkelt "felsöka" vid provkörningen. Vad jag förstod skulle hojjen före modd gå ryckigt och allmänt risigt på lägre varv?
-Har googlat runt på skillnader på 06/07 F800S men får egentligen inte fram något specifikt. Kan nån här tala om vad som är förbättrat? Har lyckats läsa mig till att BMW ofta har för bråttom med att få ut sina nya modeller och F800s -06 var väl första årsmodellen? Ska man passa sig för den och hellre satsa mer pengar för att få en -07 eller kanske t o m -08?
Många frågor nu, hoppas ni orkar svara![]()
Hej
Läste tidigare att F800s blev återkallade för byte av ryckutjämnare samt nån bricka... Är sugen på en 06-a och har följande frågor;
-Gällde detta på 06rna eller var det först på 07
rna?
-Kan man följa upp om dessa garantiåtgärder är utförda? Går det att se i serviceboken eller får man helt enkelt "felsöka" vid provkörningen. Vad jag förstod skulle hojjen före modd gå ryckigt och allmänt risigt på lägre varv?
-Har googlat runt på skillnader på 06/07 F800S men får egentligen inte fram något specifikt. Kan nån här tala om vad som är förbättrat? Har lyckats läsa mig till att BMW ofta har för bråttom med att få ut sina nya modeller och F800s -06 var väl första årsmodellen? Ska man passa sig för den och hellre satsa mer pengar för att få en -07 eller kanske t o m -08?
Många frågor nu, hoppas ni orkar svara![]()
Jag läste långtestet av F800S i Motorrad 4/2008 och när dom plockade isär motorn efter de 5000 milen så var kolvarna väldigt slitna och några bultar hade gått av vid demonteringen pga korrision. Men detta var på den första serien 2006, och dessa problem skulle vara lösta med ny ytbehandling av kolvarna och högre korrisionsskydd på skruvarna efter det enligt BMW.
Garantiåtgärderna bör ju vara åtgärdade, eftersom de var ju kostnadsfria. men om du ringer till en BMW-verkstad kan de kolla upp den aktuella cykeln och se om det är något som ska åtgärdas.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten