Hade en F800GS till låns i helgen och kan bekräfta att det är en go motor i den hojen, lite småtrött iofs (powejunkie) men helrätt karaktär, och en gång som lurar en att den inte varvar.
Varvstoppet hittades flera ggr av misstag kan jag säga.
Hojen drar som sagt ingen bensin, och finge man öppna upp den lite i luftburk, insug, nån trevlig kam, lite portning och som ni själva säger ett öppnare avgas, så kommer denna hoj vara ett av de bästa valen för många tror jag.
GS:en jag hade var dock lite hård i den alltför smala sadeln, den var drabbad av design kan man säga, för att den iaf ska SE UT som en cross/enduro där en smal sadel är bra när man ska STÅ och köra mycket.
Det hade de kunnat hoppa över och tagit sadeln från R1200GS istället, då dessa små-GS:ar troligtvis aldrig kommer vara seriösa terrängmaskiner, utan istället som de flesta offroadare: Bekväma landsvägskryssare.
Bortskämd som fasen blev man iaf med handtagsvärme... lite gubbvarning på det, men ack så beroendeframkallande!
Förlänger säkerligen säsongen med en månad i varje ände av ordinarie säsong.
Hojen är iaf väldigt allround. Och ffa lättkörd.
Skulle inte förvåna mig om det kommer köras en klass på bana med dessa hojar (S) som bas, på samma koncept som ER6:an används.