Bmw F800 S/ST

TA mig tusan otroligt! Drar som en 125cc kinesscooter! Om man kr lugn landsväg? Med tanke på att jag kan få min att dra hälften vid riktig lugn lagstadgad landsväg.. Men det är klart till slut måste det bli en "lägre" gräns som är svår att knäcka!:D

Det är tamejtusan helt sjukt vad man kan få den att gå snålt. Förra året provade jag att snålköra i 90 på en sträcka över 20 mil landsväg på väg hem till mina päron. 0,34 drog den då, men då var det riktig snikkörning med inte allt för många omkörningar.

Last edited:
idag är det en vecka sen jag var ute med hojen... abstinens är bara förnamnet, men rädslan för att åka dit i en rutinkontroll har tagit över när det bara är några dagar kvar till uppkörningen.

snart dags för en gruppkörning, tycker ni inte? öööörn ööööörn bruuum brumm!

jo jag har oxå fått den kallelsen, skulle tro att det gäller alla f800 hojar. Jag har aldrig hört att någon har klagat på att motorn dör pga bränslebrist så detta är nog bara en åtgärd "för säkerhetsskull". Man skulle tro att långtested som Motorrad gjorde med en f800s skulle ha visat något med det där. Om inte bmw gör en fuling och vill ändra på något annat och skyller på bensinledningen.

Är det inte dags för en gruppkörning?!? Jag vill i alla fall höra allas fina pipor :)

Hade en F800GS till låns i helgen och kan bekräfta att det är en go motor i den hojen, lite småtrött iofs (powejunkie) men helrätt karaktär, och en gång som lurar en att den inte varvar.
Varvstoppet hittades flera ggr av misstag kan jag säga.
Hojen drar som sagt ingen bensin, och finge man öppna upp den lite i luftburk, insug, nån trevlig kam, lite portning och som ni själva säger ett öppnare avgas, så kommer denna hoj vara ett av de bästa valen för många tror jag.
GS:en jag hade var dock lite hård i den alltför smala sadeln, den var drabbad av design kan man säga, för att den iaf ska SE UT som en cross/enduro där en smal sadel är bra när man ska STÅ och köra mycket.
Det hade de kunnat hoppa över och tagit sadeln från R1200GS istället, då dessa små-GS:ar troligtvis aldrig kommer vara seriösa terrängmaskiner, utan istället som de flesta offroadare: Bekväma landsvägskryssare.
Bortskämd som fasen blev man iaf med handtagsvärme... lite gubbvarning på det, men ack så beroendeframkallande! :tummenupp
Förlänger säkerligen säsongen med en månad i varje ände av ordinarie säsong.

Hojen är iaf väldigt allround. Och ffa lättkörd.

Skulle inte förvåna mig om det kommer köras en klass på bana med dessa hojar (S) som bas, på samma koncept som ER6:an används.

Last edited:
Jag skall också in med min för att fixa bränsleslangen. Jag känner inte till någon som fått stopp pga den.

Gruppkörning är jag med på som sagt. Vore skoj!

Såg lite F800s på parkeringen vid barkarby i helgen :yoparty

Jag är game på en f800X körning vilken solig dag/kväll som helst

Jag var förbi ava mc idag efter jobbet för att prova lite hjälmar (och upptäckte att min nuvarande hjälm är 3 storlekar för stor... och att arai passar bäst trots att jag inte gillar arai...) i alla fall. Tydligen så hade bmw klubben en gruppkörning med utgångspunkt från ava och nu fick jag för första gången se med egna ögon att gubbstämpeln på BMW är jäääävligt befogad. det var kanske 20 pers där och ALLA var över 50. Jag måste oxå passa på att säga att vissa BMW modeller är gräääsligt fula, tack att de äntligen hittade rätt med designen på f800an. Men seriöst, vad går bmws designteam på och vart kan jag få tag på det?!

Jag var förbi ava mc idag efter jobbet för att prova lite hjälmar (och upptäckte att min nuvarande hjälm är 3 storlekar för stor... och att arai passar bäst trots att jag inte gillar arai...) i alla fall. Tydligen så hade bmw klubben en gruppkörning med utgångspunkt från ava och nu fick jag för första gången se med egna ögon att gubbstämpeln på BMW är jäääävligt befogad. det var kanske 20 pers där och ALLA var över 50. Jag måste oxå passa på att säga att vissa BMW modeller är gräääsligt fula, tack att de äntligen hittade rätt med designen på f800an. Men seriöst, vad går bmws designteam på och vart kan jag få tag på det?!

Well. Det är en svensk snubbe som designat HP2 Sporten. Så mycket vet jag iaf. Ola nånting heter han.

Och visst har BMW tyvärr fortfarande kvar sin gubbstämpel. Jag försöker undvika att synas tillsammans med såna gubb-grupper. Är hellre ute och skitar ner mig på nån grusväg nånstans.

Sådär ja! Nu är hojen transporterad till verkstaden och kommer att bli där i några veckor :gnissla

Tänk att vissa ska ha så svårt med mitt och ditt. Men jag måste säga att killen (herren) jag träffade på MC Proffsens verkstad gjorde att jag fick mycket stort förtroende för honom och jag kommer garanterat att lämna hojen där för vad som än ska utföras på den.

Last edited:
Well. Det är en svensk snubbe som designat HP2 Sporten. Så mycket vet jag iaf. Ola nånting heter han.

Och visst har BMW tyvärr fortfarande kvar sin gubbstämpel. Jag försöker undvika att synas tillsammans med såna gubb-grupper. Är hellre ute och skitar ner mig på nån grusväg nånstans.

jo det är nog efter Ola sävegärds (har jag för mig han heter) inträde till bmw då designen har blivit bättre, för alla av de nya modellerna är snygga.

Men jag måste prova att grusa ner mig någon gång, det verkar kul.

Dags att väcka lite liv i tråden tycker jag.

Är det någon som har en AC Schnitzer Body kit/hugger bak på sin S? Jag är så sjukt sugen efter att ha sett lite bilder. Men först blir det ett nytt slip on, sen få vi se vad som händer.

Du kan kolla lite på www.f800riders.org för lite mer bilder?

Annars har min S lagt ner helt, den vägrar starta..Batteriet är fulladdat efter 3 dagar i en Ctek laddare. Monterar det och den är helt död. Ska försöka få upp den till meken för att se vad som är galet om det är ngt relä eller vad det kan vara som bråkar.

kolla kontakten för sidostödet, det kan vara glapp eller liknande, min brorsa hade det problemet på sin bmw1200.

/micke

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back