Bmw F800 S/ST

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Lämnade in hojen idag. Bmw ska updatera programvaran, hoppas det löser problemet med "Cut out". Konstigt då jag gjorde min 1000-mila service i juni och trodde att de alltid updaterar programvaran vid service.

Uppdaterat programvaran till den senaste på hojen nu
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag tycker att det där med programvara låter "weird"...
Har du märkt någon skillnad?
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Nu har jag kört 1200 mil sedan aug förra året och har inte mycket att klaga på. Hojen går som en klocka maskinellt.

Dock irriterar en sak, efter ca 800 mil började färgen på motorn flagna av, och det är tydligen inte bara jag som har problem med det. http://f800riders.org/forum/showthread.php?t=8546

Jag har varit förbi BMW Solna, de tog foton så nu får vi se. Lite trist när jag sköter om hojen noga att färgen flagnar av. Kanske blir motorbyte nu...

Någon annan F800-ägare som har problem med det här?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Nu har jag kört 1200 mil sedan aug förra året och har inte mycket att klaga på. Hojen går som en klocka maskinellt.

Dock irriterar en sak, efter ca 800 mil började färgen på motorn flagna av, och det är tydligen inte bara jag som har problem med det. http://f800riders.org/forum/showthread.php?t=8546

Jag har varit förbi BMW Solna, de tog foton så nu får vi se. Lite trist när jag sköter om hojen noga att färgen flagnar av. Kanske blir motorbyte nu...

Någon annan F800-ägare som har problem med det här?

min har rullat strax över 700 mil och jag sitter och väntar på att färgen ska börja flagna av...
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
jag tycker att det där med programvara låter "weird"...
Har du märkt någon skillnad?

Inte kört så jag kunnat provocerat fram problemet jag hade men hoppas det ska vara borta nu. Bmw kommer med ny uppdatering till våra hojar 3-4 gånger /år sa de i Solna.

PS.

De två sista inläggen vill jag inte läsa men har inte märkt av än..:va
 
Last edited:

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Varberg
Hoj
R1200GS
Jag hämtade ut min ST för precis en vecka sedan. 123 mil sex dagar senare. :D Så nu är hojen ställd ända tills på onsdag då den ska in på inkörningskontroll i Solna. Det höll iofs på att bli ännu längre väntan: Första budet var den 20:e augusti!! :gnissla Så jag fick lov att slänga mig på golvet i Lille skutt-tårar innan det ordnade sig. :rolleyes: Hoppas nu det blir rikigt otäckt väder i helgen då jag inte får åka!! :tungan

Jag är helt klart nöjd och belåten med min första hoj. Lättkörd, smidig och tillräckligt snabb för en nybörjare. :tummenupp
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag hämtade ut min ST för precis en vecka sedan. 123 mil sex dagar senare. :D Så nu är hojen ställd ända tills på onsdag då den ska in på inkörningskontroll i Solna. Det höll iofs på att bli ännu längre väntan: Första budet var den 20:e augusti!! :gnissla Så jag fick lov att slänga mig på golvet i Lille skutt-tårar innan det ordnade sig. :rolleyes: Hoppas nu det blir rikigt otäckt väder i helgen då jag inte får åka!! :tungan

Jag är helt klart nöjd och belåten med min första hoj. Lättkörd, smidig och tillräckligt snabb för en nybörjare. :tummenupp

willkommen! hmm tror att jag måste boka 1000 mila innan semestern... bah.
 

Catta

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
BMW F800S -08
Vad trevligt med en tråd för BMW F800S.
Köpte min i april i år. Har hunnit köra ca 840mil nu.
Jag är väldigt nöjd med hojen.:hej

Har lagt den i som favorit så jag lättare hittar hit igen.
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Hur har ni det alla F800 ägare, tråden verkar dött? Några nya upplevelser med era hojar som ni har har att berätta?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
det är ganska bra att det är dött, tyder på att inga konstiga fel har kommit fram :)
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Hur har ni det alla F800 ägare, tråden verkar dött? Några nya upplevelser med era hojar som ni har har att berätta?

Inga problem alls här (förutom ovanstående beskrivna kosmetiska fel). 1700 mil sedan ny i aug förra året. :yoparty

I övrigt kan jag tillägga att jag skrapade knäpuck på Coops rotebros parkering igår efter stängningsdags. Skön känsla för en amatörnoob som mig att få ned knät i backen på en "gubbhoj". :D
 
Last edited:

JK79

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
på tredje
Hoj
Grå faran! F800S
Körning?

Inte dax att göra slag i saken och boka in en F800XX körning snart som det pratats om????? :tummenupp

Om vädrets makter i vårt avlånga land kunde tillåta MC-åkning nån gång :mad:
 

BMW_boy84

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Kalmar
Hoj
BMW F800ST 08:a
Hej hej

Har köpt en BMW F800ST men är inte riktigt nöjd med styrets placering. Har kört en F800S med som enligt mej har en betydligt bättre placering av styret (konstigt nog). Jag undrar om nån vet om det är möjligt att byta ut styrkronan på ST mot en likadan med styrhalvor som sitter på S modellen. Reglage och handtag borde ju vara samma mellan modellerna eller ? Gaffelvinkeln, samt längden och diametern på gaffeln verkar iallafall vara identisk mellan S och ST. Tacksam för svar från någon som vet.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Hej hej

Har köpt en BMW F800ST men är inte riktigt nöjd med styrets placering. Har kört en F800S med som enligt mej har en betydligt bättre placering av styret (konstigt nog). Jag undrar om nån vet om det är möjligt att byta ut styrkronan på ST mot en likadan med styrhalvor som sitter på S modellen. Reglage och handtag borde ju vara samma mellan modellerna eller ? Gaffelvinkeln, samt längden och diametern på gaffeln verkar iallafall vara identisk mellan S och ST. Tacksam för svar från någon som vet.

jag har inte svar på din fråga, men kolla www.f800riders.org någon där kanske har koll.
 

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Inför vinterförvaringen. Tömmer ni tanken, och isåfall hur (förutom att köra tomt)?
 

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
I din bakficka
Hoj
f.d BMW F800S
Jag tömmer den inte men ser till att taima in att jag har väldigt lite kvar på reserven så jag bara tar mig till närmaste mack när våren kommer igen.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top