Lägger mina 100 spänn på LMM eller Lamdasond.
Garanterat avgasrelaterat iaf.
Det är mina gissningar också. Men jag får väl ta och koppla upp den nånstans och få ett svar, för jag vill inte hålla på och byta en massa grejjer det inte är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lägger mina 100 spänn på LMM eller Lamdasond.
Garanterat avgasrelaterat iaf.
Oj, vad många alternativ jag fick nu.
För att svara på era frågor: Den hugger under "mild" acceleration, alltså inte när jag trampar på. Eller egentligen vet jag inte det, för den växlar ner när jag trampar på, och då undviker jag ju de huggande varvtalen. Men vilken växel den än väljer hugger den på samma varvtal.
Det är mellan ca 1600 och 2000 rpm den hugger.
Sätter en 10:a på vevaxelgivaren ja, on den även känns liite tröttare än vanligt och lite mer svårstartad.
Läs av felkoderna och här finns det en om det visar sig vara den http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E36-E38-E...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eae549605
Rätt lätt att byta själv om man inte har feta armar.
Varför inte åka förbi en verkstad och kolla felkoder och gå igenom allt med datan? Tar ju inte mer än 5min...
Om du läser första inlägget igen, så är frågan just om man KAN ta reda på vad det är, utan att koppla upp den på en dator......
Ja det har jag sett... Själv kalrt kan du göra det.. MEN det skulle underlätta att koppla datan och kolla.. Annars går det ju att mäta upp givarna och rycka en åt gången och se om det blir skillnad.. Men rycker du tex kamaxelgivaren så kommer du ju få en felkod på den som måste släckas med datan sen om du inte vill ha kvar den skramlandes i minnet...
Att koppla datan kostar ju inte många spänn om du inte åker till en märkes verkstad, dom tar ju sjuka priser.. Så varför inte...?
Har BMW någon speciell OBD, eller funkar en universal?
Det börjar ju finnas folk som har såna hemma i garagen.
Har BMW någon speciell OBD, eller funkar en universal?
Det börjar ju finnas folk som har såna hemma i garagen.
Uppdatering!
Bilen är felsökt, där var inga felkoder att tala om.
Däremot har jag upptäckt att den bara pysslar med detta huggande i femmans växel, i automatläget. Har sån steptroniclåda, med "tv-spelsväxling". Lägger man den i det "manuella" läget gör den inte så.
Så, nu är min fråga, är detta något mekaniskt eller är det något datorstyrt, som gör att den fuckar ur?
Uppdatering!
Däremot har jag upptäckt att den bara pysslar med detta huggande i femmans växel, i automatläget. Har sån steptroniclåda, med "tv-spelsväxling". Lägger man den i det "manuella" läget gör den inte så.
Så, nu är min fråga, är detta något mekaniskt eller är det något datorstyrt, som gör att den fuckar ur?
Har du testat att boota om bilen? Tex ryckt batterikablarna å låtit bilen stå helt strömlös några timmar.Uppdatering!
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |