Bluff? Plasma, LCD mm (Blocket)

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Vad tror ni om det här?

http://www.blocket.se/view/6375148.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Går man sedan in på www.vaddotra.com så känns det inte allt för seriöst.
Priserna är sjukt billiga och sedan ska man få ytterligare 40% om man betalar i förskott? Känns inte så troligt.

Under kundtjänst står det:
E-post:
Beställningar - vaddokop@hotmail.com

Känns bra med en hotmail adress?
Det står öppetider men inget tel nr och adressen hittar jag inte på t.ex gulasidorna.
Faxnumret är enligt hitta.se reggat tll "Geospace AB".

Sen har dom t.ex 166st Sony Ericsson W800i i lager som typ är slut i resten av landet.

Sen kollade jag runt lite på nätet och fick denna info:

Domain Name: VADDOTRA.COM
Registrar: BULKREGISTER, LLC.
Whois Server: whois.bulkregister.com
Referral URL: http://www.bulkregister.com
Name Server: NS3.STARWEBB.SE
Name Server: NS4.STARWEBB.SE
Status: ACTIVE
Updated Date: 15-sep-2005
Creation Date: 14-sep-2005
Expiration Date: 14-sep-2006

Betyder det att sidan skapades 14 sep? Ganska tidigt att tömma lagret :)

Så vad tror ni gott folk, är detta en bluff som mycket annat och kommer många att trilla dit?

"Väddö trä och bygghandel" - Måste säga att jag är imponerad över deras bygg-sortiment. :rolleyes:

Kanske borde anmäla detta till konsumentverket.

morlock skrev:
"Väddö trä och bygghandel" - Måste säga att jag är imponerad över deras bygg-sortiment. :rolleyes:

Kanske borde anmäla detta till konsumentverket.

Något borde man väl egentligen göra, maila blocket i första hand?
Tror faktiskt det är stor riskt att många åker dit på detta, om det nu är en bluff :)

Firman ligger i Landskrona? Faxnummer till Stockholm?
Hittar inte firman på Eniro.

Last edited:
Så jäkla billigt var det väl ändå inte?? NetOnNet har ju 37'' LCD för under 8000:- och pcproffs.se har plasmor under 12 000:-. Det står inget om någon upplösning så det kan lika väl vara en gammal modell från Hitachi. Tror inte gamla modeller kostar speciellt mycket faktiskt.

M.G.F skrev:
Så jäkla billigt var det väl ändå inte?? NetOnNet har ju 37'' LCD för under 8000:- och pcproffs.se har plasmor under 12 000:-. Det står inget om någon upplösning så det kan lika väl vara en gammal modell från Hitachi. Tror inte gamla modeller kostar speciellt mycket faktiskt.

Stor chans att en firma som ingen hört talas om har lagersaldon som typ:
287st Sony Ericsson k700
166st Sony Ericcson w800
...o.s.v...

@ Korvgubbe:

Skrev en ändring under att det verkade sjukt orimligt att dom säljer K750i för 2700:- ink. moms då svenska leverantörens priser ligger på 2800:- ex moms.

Här är lite snabbfakta iaf.

Väddö Trä & Byggvaror AB (Väddö Trä & Byggvaror AB)

Postadress: Besöksadress:
Box 292 Uppgift saknas
261 23

--------------------------------------------------------------------------------

Tel: Fax:
0418-432066 Uppgift saknas

--------------------------------------------------------------------------------

Org. nr: Antal anställda:
556395-5243 0 anställda

Omsättning: 427 000 kr VD: Uppgift saknas

Marknadschef: Ekonomichef:
Uppgift saknas Uppgift saknas

Försäljningschef:
Uppgift saknas

enligt bizbook

så stämmer inte dessa uppgifter..,.

Företagsnamn:
väddö trä och bygghandel
Adress:
Box 61
26122 Landskrona, Sverige
Öppettider:
10.00-18.00
Övrigt:
Org.nr: 556395-5243
Fax:
08-202455

kanske en bluff

Edit; Tel: 0418-43 20 66 (nummret som bizbook uppger skall gå till firman) är ändrat & på kundens begäran lämnas ingen ny ifo.

Edit 2; faxnummret som dom uppget på webshoppen går som sagt till geospace AB,, Det enda Geospace AB jag hittar ligger i Malmö
Geospace AB
Blekingsborgsg. 9, 214 63 MALMÖ
TEL 040-96 98 58

Last edited:
Ingen som har lust att ringa företaget? Sitter just nu i skolan och kan därför inet göra detta. Skriv ned några frågor så kanske jag kan ringa när jag kommer hem - vore intressant att ställa dessa personer mot väggen.

Kollade precis med skatteverket och där är deras uppgifter:
Inga betalningsanmärkningar sedan 2002
Box 292
Landskrona

Jag funderar om det är helt enkelt så att de har köpt ett konkurslager och säljer ut allt på det sättet. För min del verkar det ganska rimligt.
Så använder de sig av ett företag i sthlm som tar emot ordrar för att sedan skicka det.

Bara en tanke.

Hittade detta när jag googlade lite.
http://www.unc.se/foretag/visax.php3?id=194388
Bara att ringa.

Jag la en beställning på en k750i och valde att betala i förskott för att få rabatten på 40 procent. Fick lite mail som bekräftade min order. Skickade själv ett mail och frågade om det gick bra att betala genom Internetgirot (förskottsbetalningstjänsten som Blocket rekommenderar). De svarade att man endast kan betala förskottsbetalningar via faktura direkt till företaget. Tråkigt tyckte jag och bad dem att annulera min order. Fick sedan ett mail som bekräftade att min order blivit borttagen:

"Din beställning har annulerats och kommer INTE att skickas iväg!"

Undrar om det är Karl Bertil Jonssons Pappa som jobbar på det där stället... "Du får INTE se hur filmen slutar! Marsch i säng!"

Men men, är säkert ett riktigt och seriöst företag i grund o botten. Men jag vill inte lägga ut pengar i förskott för att testa.

toca1 skrev:
enligt bizbook

så stämmer inte dessa uppgifter..,.

Företagsnamn:
väddö trä och bygghandel

Men det där är ju inte samma företag. De på blocket heter ju "Byggvaror". Tycker fortfarande det verkar skumt, plasmatv och vedkap på samma ställe och bara förskottsbetalning...

Halogen skrev:
Men det där är ju inte samma företag. De på blocket heter ju "Byggvaror". Tycker fortfarande det verkar skumt, plasmatv och vedkap på samma ställe och bara förskottsbetalning...
pratade med grabbarna förut och ville man så kan man hämta sina grejer direkt på lagret. De hade mobiler o kameror utanför malmö och större grejer som tv och liknande utanför uppsala.
Det är ju värt att prova.

sportarn skrev:
pratade med grabbarna förut och ville man så kan man hämta sina grejer direkt på lagret. De hade mobiler o kameror utanför malmö och större grejer som tv och liknande utanför uppsala.
Det är ju värt att prova.

Vilket nummer ringde du till?

Ska ringa dit och eftersom man kunde åka och hämta i Landskrona så gör jag det. Då köper vi alltsamman på lagret. Går ju inte att få tag på vissa mobiler och till dom priserna ligger dom under svenska leverantörerna Axcom och Dangaard Telecom. :tummenupp

Last edited:
M.G.F skrev:
Vilket nummer ringde du till?

Ska ringa dit och eftersom man kunde åka och hämta i Landskrona så gör jag det. Då köper vi alltsamman på lagret. Går ju inte att få tag på vissa mobiler och till dom priserna ligger dom under svenska leverantörerna Axcom och Dangaard Telecom. :tummenupp

Vore kul om du fick tag i någon på stället. Skulle gärna se att man fick hämta prylarna på lagret men jag tvivlar på det. Håll oss uppdaterade om du får tag i någon.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back