Zee skrev:Fick du inte åka dit o kolla i "affären" då?
Nope, han hade ju inget av intresse. "Öhh har nog en sån där Q kvar....." Ja men tjena.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zee skrev:Fick du inte åka dit o kolla i "affären" då?
Det verkar nog inte bättre. När jag pratade med nåt bolag i sthlm så var det en tomas som ägde det på nåt sätt, men han hade inget juridiskt ansvar. Vilket betyder att han kände till hela skiten men ville inte bära något ansvar för det.Mr Vader skrev:de har en härlig produktmix iallafall... men visst ligger det en hund begraven här...![]()
sportarn skrev:Det verkar nog inte bättre. När jag pratade med nåt bolag i sthlm så var det en tomas som ägde det på nåt sätt, men han hade inget juridiskt ansvar. Vilket betyder att han kände till hela skiten men ville inte bära något ansvar för det.
Håll i pengarna annars så kan det nog gå åt h-lvete.
Finns ju alltid någon som har ansvar för företagets affärer. Det är ju det s.k. målvakter används till.M.G.F skrev:Aktiebolag har ingen som är juridiskt ansvarig då själva bolaget är en juridisk person. Så det är nog inte så konstigt att Thomas inte ville ta på sig något juridiskt ansvar.![]()
sportarn skrev:Finns ju alltid någon som har ansvar för företagets affärer. Det är ju det s.k. målvakter används till.
M.G.F skrev:Ja men den personen har inget juridiskt ansvar utan det är aktiebolaget som får ta smällen. Sedan att han kanske har en "målvaktsfunktion" är ju en annan sak. Har inget med juridiskt ansvar att göra.
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |