Bluff? Plasma, LCD mm (Blocket)

Mr Vader skrev:
de har en härlig produktmix iallafall... men visst ligger det en hund begraven här... :rolleyes:
Det verkar nog inte bättre. När jag pratade med nåt bolag i sthlm så var det en tomas som ägde det på nåt sätt, men han hade inget juridiskt ansvar. Vilket betyder att han kände till hela skiten men ville inte bära något ansvar för det.
Håll i pengarna annars så kan det nog gå åt h-lvete.

sportarn skrev:
Det verkar nog inte bättre. När jag pratade med nåt bolag i sthlm så var det en tomas som ägde det på nåt sätt, men han hade inget juridiskt ansvar. Vilket betyder att han kände till hela skiten men ville inte bära något ansvar för det.
Håll i pengarna annars så kan det nog gå åt h-lvete.

Aktiebolag har ingen som är juridiskt ansvarig då själva bolaget är en juridisk person. Så det är nog inte så konstigt att Thomas inte ville ta på sig något juridiskt ansvar. :)

M.G.F skrev:
Aktiebolag har ingen som är juridiskt ansvarig då själva bolaget är en juridisk person. Så det är nog inte så konstigt att Thomas inte ville ta på sig något juridiskt ansvar. :)
Finns ju alltid någon som har ansvar för företagets affärer. Det är ju det s.k. målvakter används till.

sportarn skrev:
Finns ju alltid någon som har ansvar för företagets affärer. Det är ju det s.k. målvakter används till.

Ja men den personen har inget juridiskt ansvar utan det är aktiebolaget som får ta smällen. Sedan att han kanske har en "målvaktsfunktion" är ju en annan sak. Har inget med juridiskt ansvar att göra.

Var inne och kollade igenom gamla mail och hittade då denna sidan igen. Vet att den var nere ett tag så tänkte att jag skulle gå in o kika vad som sen hände. Det visade sig att de fått upp sidan igen men att merparten av alla varorna nu är sålda. Verkar som det gått bra för dem. :tungan Men det är väl antagligen nån stackare som blivit lurad. :gnissla

M.G.F skrev:
Ja men den personen har inget juridiskt ansvar utan det är aktiebolaget som får ta smällen. Sedan att han kanske har en "målvaktsfunktion" är ju en annan sak. Har inget med juridiskt ansvar att göra.

Har man misskött bolaget i den mening att man struntat i lagar och regler kan ägaren till bolaget bli ansvarig och få ta en feeeet smäll.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar