Blommans 2:a race

2987628 Vad har hans lag för startnummer i ERF?
Vet inte faktiskt.

Jätte kul att några kommer ner och tittar! grymt :)

idag blir en bra dag :) nu ska jag klippa en polare sen är jag ledig till 13.30 och efter det ska jag jobba till 22 ikväll... sen bär det iväg till falkenberg :banana

Hejja på oss nu!!!! :tummenupp:

/ Blomman - Gladast i stan

På tal om alternativvägar:
Efter Horred, tar man in mot Torestorp/Kungssäter då?

Bra fråga... vi lyckades komma ner mot den vägen som går till Ullared osv av misstag en gång när vi var nere i dom krokarna runt Torestorp. Men kolla på eniro eller annan kartsajt :)

Fjärås, sen kör mot horred, när man kommer till Idala-tappen så svänger du höger mot Åsa, och sen åker du gamla vägen hela vägen ner till falkenberg, enkelt :)

Bra fråga... vi lyckades komma ner mot den vägen som går till Ullared osv av misstag en gång när vi var nere i dom krokarna runt Torestorp. Men kolla på eniro eller annan kartsajt :)

Jag har kollat lite och det ser ut som om att det skall gå att köra till Kungsäter och sedan ta söderut, korsa 153'an mellan Ullared och Rolfstorp nånstans för att trockla sig vidare neråt Falken, komma inkörandes på den vägen som leder ut till stora vägen precis vid banan, (den vägen man kommer om man kör e6)

Skall enirogoogla vägeländet så att vi slipper köra pöbelns planfria allfartsvägar... :)

Fjärås, sen kör mot horred, när man kommer till Idala-tappen så svänger du höger mot Åsa, och sen åker du gamla vägen hela vägen ner till falkenberg, enkelt :)

:tummenupp

...men det är för lätt :) Tanken var att ge sig ut på oforskad mark o hitta för oss otrampade apex som bara ligger där o väntar i skogen.

Last edited:
2989727 Jag har kollat lite och det ser ut som om att det skall gå att köra till Kungsäter och sedan ta söderut, korsa 153'an mellan Ullared och Rolfstorp nånstans för att trockla sig vidare neråt Falken, komma inkörandes på den vägen som leder ut till stora vägen precis vid banan, (den vägen man kommer om man kör e6)

Skall enirogoogla vägeländet så att vi slipper köra pöbelns planfria allfartsvägar... :)

...men det är för lätt :) Tanken var att ge sig ut på oforskad mark o hitta för oss otrampade apex som bara ligger där o väntar i skogen.
Det finns massa outforskad skog i de trakterna, bara att köra full sula rakt in i skogen och sen hoppas att sporthojsdämparna tål lite skakighet ^^

Dom som kör motarder kan känna sig lite gladare.
Jag kommer från Horredstrakten så jag känner till en del vägar runt där...

Det finns massa outforskad skog i de trakterna, bara att köra full sula rakt in i skogen och sen hoppas att sporthojsdämparna tål lite skakighet ^^

Jaja, nu var det kanske inte just skogen som lockade... Nog för att jag kör en hoj som är närbesläktad med Offroad-kolosserna GS så föredrar jag helst vägar med asfaltsbeläggning... :)

Dom som kör motarder kan känna sig lite gladare.
Jag kommer från Horredstrakten så jag känner till en del vägar runt där...

Då borde du kunna bjucka på lite waypoints?

Om man kör från Horred mot Torestorp, söder om sjön Tolken, så finns det en krokig väg som leder ner mot landsvägen som går från Falkenberg och inåt mot Ullared och vidare. Cykelstyre vet nog mer exakt var den ligger för det var han som ledde oss på den muntra etappen :)

Om man kör från Horred mot Torestorp, söder om sjön Tolken, så finns det en krokig väg som leder ner mot landsvägen som går från Falkenberg och inåt mot Ullared och vidare. Cykelstyre vet nog mer exakt var den ligger för det var han som ledde oss på den muntra etappen :)

Haha, ja den lilla felkörningen som blev när jag missade skylten mot Kungsäter lite.. Bara å fortsätta rakt där den skylten är (pekar in höger mot kungsäter). Sen kom T-korsningen med skyltar mot Ullared efter 6-7km lr vad det var.. :)

Lycka till :tummenupp

Haha, ja den lilla felkörningen som blev när jag missade skylten mot Kungsäter lite.. Bara å fortsätta rakt där den skylten är (pekar in höger mot kungsäter). Sen kom T-korsningen med skyltar mot Ullared efter 6-7km lr vad det var.. :)

Lycka till :tummenupp

Du ska inte med förresten?

Nu suger livet allt bra mycket. Imorse kände jag att det skulle bli en kanon dag, väskan va packad för att åka till Falkenberg direkt efter jobbet vid 22 tiden...

så vid 14 tiden idag ringer mobilen, Sponsorn meddelar att han lägger ner firman och därmed är tjejteamet inte längre sponsrat av dem.
1 tjej väljer att hoppa av och köra för ett annat team trots att iden om att köra Falkenberg som "sista race" tillsammans.

Kvar står vi andra två, den ena fattigare än den andra men med erbjudandet om att låna den forna SSR hojen och köra själva på den, men utan sponsring.

Det är med största sorg (helt ärligt) som ja kan meddela att ni som åker ner för att titta på oss tjejer, kör en bit förgäves. Vi kommer inte starta denna gången och inte någon av resterande tävlingar i år.
Livet suger, och det fett. ja kunde nästan lika gärna hamnat i rullstol, så känns det nu. Nån har tagit det roliga i livet ifrån mig, något som jag egentligen inte skulle haft utan som egentligen bara va en bonus. men ändå känns det så fruktansvärt tråkigt att inse att det som va är nu förbi...

Blomman -håller på att vissna och förmultna :(

Hemskt ledsen för din skull.
Det är inte roligt när saker som håller glöden uppe försvinner.
Men det går fler tåg som min mormor brukar säga.

Håll fanan högt blomman!

Nu suger livet allt bra mycket. Imorse kände jag att det skulle bli en kanon dag, väskan va packad för att åka till Falkenberg direkt efter jobbet vid 22 tiden...

så vid 14 tiden idag ringer mobilen, Sponsorn meddelar att han lägger ner firman och därmed är tjejteamet inte längre sponsrat av dem.
1 tjej väljer att hoppa av och köra för ett annat team trots att iden om att köra Falkenberg som "sista race" tillsammans.

Kvar står vi andra två, den ena fattigare än den andra men med erbjudandet om att låna den forna SSR hojen och köra själva på den, men utan sponsring.

Det är med största sorg (helt ärligt) som ja kan meddela att ni som åker ner för att titta på oss tjejer, kör en bit förgäves. Vi kommer inte starta denna gången och inte någon av resterande tävlingar i år.
Livet suger, och det fett. ja kunde nästan lika gärna hamnat i rullstol, så känns det nu. Nån har tagit det roliga i livet ifrån mig, något som jag egentligen inte skulle haft utan som egentligen bara va en bonus. men ändå känns det så fruktansvärt tråkigt att inse att det som va är nu förbi...

Blomman -håller på att vissna och förmultna :(

Feeen vad trist, det suger... :tummenner Men deppa inte ihop totalt. Du får dra ut till havet och bada å sola istället, vädret har du ju med dej iallafall. :D

2991165 Feeen vad trist, det suger... :tummenner Men deppa inte ihop totalt. Du får dra ut till havet och bada å sola istället, vädret har du ju med dej iallafall. :D
Ja nu har ja fanemej bränt mig också :mad:

Livet suger fortfarande!

Jag kommer ner och kollar imorgon tror jag, skulle uppskatta att slippa ev pikar mm. för ja orkar inte ta det nu. Det suger och så är det bara.

Nu ska jag på nån Monster Jam grej.. :confused:

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...