Blommans 2:a race

Det var tråkigt att höra!

Du får hitta ett bra kneg och offra allt annat i livet så du kan köra utan sponsorer, det är det enda rätta ;)

hon hade dröm sits tänk att få köra grattis så som hon har gjort och bara betalat en del av anmälnings avgiften :)

hon hade dröm sits tänk att få köra grattis så som hon har gjort och bara betalat en del av anmälnings avgiften :)

Japp, hon hade en drömsits och nu är hon ledsen över att inte ha råd att köra vidare på egen ekonomi. Läste din pik i tråden i racingforumet och tycker att den var djävligt onödig. Tror du verkligen inte att Blomman inser vad det kostar? Hur i helvete kan du bara trycka en sån kommentar i ansiktet på henne när hon kämpade med näbbar och klor för att få ihop pengar till anmälningsavgiften till förra racet?

Förstår om du varit avundsjuk men spill inte ut din bitterhet här.. hon behöver inte det just nu.

LÖÖV YOU Gottis

Hur jag än läser blommans inlägg så hittar jag ingen kritik mot dig Maffan, bara att hon tycker att det är tråkigt att det blev som det blev. Kanske har det diskuterats något utanför forumet som jag inte vet om men jag tycker inte du har anledning att gå i försvarsställning.

Tror säkert att den uppkomna situationen är lika tråkig för dig som för förarna.

Hoppas verkligen att det ordnar sig med affärerna. :pannkyss

Nu suger livet allt bra mycket. Imorse kände jag att det skulle bli en kanon dag, väskan va packad för att åka till Falkenberg direkt efter jobbet vid 22 tiden...

så vid 14 tiden idag ringer mobilen, Sponsorn meddelar att han lägger ner firman och därmed är tjejteamet inte längre sponsrat av dem.
1 tjej väljer att hoppa av och köra för ett annat team trots att iden om att köra Falkenberg som "sista race" tillsammans.

Kvar står vi andra två, den ena fattigare än den andra men med erbjudandet om att låna den forna SSR hojen och köra själva på den, men utan sponsring.

Det är med största sorg (helt ärligt) som ja kan meddela att ni som åker ner för att titta på oss tjejer, kör en bit förgäves. Vi kommer inte starta denna gången och inte någon av resterande tävlingar i år.
Livet suger, och det fett. ja kunde nästan lika gärna hamnat i rullstol, så känns det nu. Nån har tagit det roliga i livet ifrån mig, något som jag egentligen inte skulle haft utan som egentligen bara va en bonus. men ändå känns det så fruktansvärt tråkigt att inse att det som va är nu förbi...

Blomman -håller på att vissna och förmultna :(

Fysatan vad trist att läsa Blomman!
Då var denna drömmen slut :( men det kommer flera ska vi köpa R6 tillsammans:tummenupp
Njut av det fina vädret och åk till Falken endå du mår bättre av det.
Riktigt tråkiga nyheter :(

barbs jag och blomman pratar precis som ni utan för forumet mycket :)
jag vet att hon är jätte ledsen för första gången i mitt liv så va jag på ett svenskt Subway förgår för att ge en kram som en gråtande blomman behövde

hon har fått erbjudande från mej att köra min honda tillsammans med mej resten av rejsen jag vet att hon inte kan köra några topp tider men jag är inte den som har övergett folk någon gång och kommer inte göra det jag har ett visst ansvar för SSR också känner jag dels för att Maffan har ställt upp för mej/oss och det finns inget ont i den människan

men till din kritik som du riktade mot mitt inlägg i ERF forumet,så är det ju så att det är sant jag har precis också förlorat min största sponsor kåpor,däck och reservdelar kom från maffan. Saken är så att man får inget grattis i den här branchen jag vet att av hård erfarenhet förra året gick hela mina besparingar som skulle ha gått till hus och annat gick åt till en dröm räcker det som svar

och nej jag är inte svartsjuk varför skulle jag va det ser ingen andledning till de alls jag har ju själv haft samma sponsor och samma vilkor
Mvh Och kram Mikael

Last edited:
ÅÅÅ va livet är halvt underbart igen :)

Åkte ner till falkenberg i söndags för att titta på racet eftersom jag ändå tagit ledigt från jobbet.
stod och halvlipade när starten gick och såg anderstorp racet rulla förbi i skallen. usch vad sorgligt det va :(
Gick iväg och käkade en korv och hinkade i mig vatten i värmen, satt ensam vid ett bord och kände mig redigt ensam. fyfan.
Sen frågade Björn om ja kund ehjälpa till att va tank personal åt dem och givetvis, det är ju bättre om man har nått att göra. så visst tänkte jag.

stod och svettads gemon 3 tankningar och tänkte att ne fan nu ger jag upp och åker hem, jag vill inte va här och plåga mig själv. Livet sög iallafall.

så precis när ja skulle ta på mig skinnstället och köra hem så kommer allas våran älsklings Rash springande och frågar om jag vill köra :)

JIIIIPPPPIIIEEEEEYYYY :banana

kutar upp till anmälnings tornet, payar vad det kostar och sen ner till besiktningen med grejerna.
Så va det dags att köra. SÅÅÅ skoj.

Hojen va lite mer instabil än den förra R6an ja körde men den gick hyfsat ändå. Växlingen va jobbigast eftersom den va race växlad och varje gång ja kom till chikanen så växlade jag ner som vanligt och insåg för sent att; jävlar det va ju tvärt om ja... så snorsakta genom chikanen alla gånger utom två då ja faktiskt kom ihåg växlingen.
efter mina första 13 min på den nya hojen så kommer ja in i högern upp för krönet efter chikanen. nån jävla idiot på en vit hoj kommer om mig på yttern och tränger mig så jag hör när hans kåpa tar i min. fyfan, då vart ja inte stor, så ja signalerade till dem att de skulle ta in mig för ja va så skakis att ja inte vågade köra mer utan att va ivägen för mycket.

så fick ja sitta ner en stund och sen va det ut och köra igen i 10 min innan målgång.

Team #27 slutade på en 16 placering :)

1000 tack Dennis och David som lät mig va med och köra trots att det gick så långsamt. Underbart!

kutar upp till anmälnings tornet, payar vad det kostar och sen ner till besiktningen med grejerna.
QUOTE]

Var det du med det lätt diskreta röda håret som sprang upp i tornet med skinnställ på och hjälmen i högsta hugg ?
Undrade för mig själv vem det var som startade från speakertornet, hade ju sett den springande starten men den flygande har jag aldrig hört talas om :D
Vilken cykel körde du ?

2995413

QUOTE]

Var det du med det lätt diskreta röda håret som sprang upp i tornet med skinnställ på och hjälmen i högsta hugg ?
Undrade för mig själv vem det var som startade från speakertornet, hade ju sett den springande starten men den flygande har jag aldrig hört talas om :D
Vilken cykel körde du ?
Ja diskret är inte mitt ord ;)

men jojomensan, visst va det jag! Körde för # 27. En svart R6 med schakrutig tank och undertail :)

Ni får ju hejja på mig då, ja vet inte hur ni ser ut allihopa! ni har nog lättare att känna igen mig kan ja tro :rolleyes:

Skoj som fan va det iallafall :yoparty

2996150 Verkade som om att du hade farten uppe redan på vägen ner, iaf när du hakade på den röda alfan efter vägbygget... :)
Hahaha, ja den ja, jobbigt när dom drog iväg och ja fick maxa hojen och inse att, fan det går inte fortare än så här med en 600 från 96...

Satt du i bilen eller? ;)

Kutade runt i flera minuter och letade efter en Blomman som verkade försvunnen.. Varmt som fan var det också i min overall:näsblod

Extra kul var det att alla fick kasta in sina sista hundringar för att lösa ut blommans licens:D
Gött att du kunde ställa upp. Dennis är en snäll en:tummenupp

En vacker dag ska jag själv se till att köra..

//Rash som nu ser ut som en polkagris..

Hahaha, ja den ja, jobbigt när dom drog iväg och ja fick maxa hojen och inse att, fan det går inte fortare än så här med en 600 från 96...

Satt du i bilen eller? ;)

*skrattar* En etanolkonverterad Alfa 156 GTA är inte det man äter till frukost kanske... :)

Mina vänner hade den goda smaken att överaska mig med en svensexevariant kvällen innan, Öl, mat & Monster Jam, så det blev ingen hojtur som planerat ner. Men dom hade tänkt på det oxå och fixat så att vi kom ner med bil iaf!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8