Sjömännen pissar säkert på den också och skrattar hela vägen tillbaka till Sverige.
Klart de gör. Östersjöns bräckta vatten är inte salt nog så de måste ju höja salthalten på något annat sätt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sjömännen pissar säkert på den också och skrattar hela vägen tillbaka till Sverige.
Är blodpudding verkligen så nyttigt? Visst, det innehåller järn och lite annat, men.....? Hur är det med socker tex?
Hur är det med socker tex?
Men Palt, typ samma sak, eller?
Men Palt, typ samma sak, eller?
Dåligt insatt i norrländska rätterna
När vi ändå är inne i kroppen och rotar: vad anser ni om inälvsmat? Levergryta? Sauterad njure? Skivat och stekt hjärta? Ungsstekt tunga?
Jag röstade blä!
Billigt är det, nyttigt är det, gott är det väl inte, men jag äter det.
även om lingonsylten kändes mer "passande".
Jag minns inte när jag åt blodpudding UTAN bacon senaste.. Bacon är ett måste.
Bacon, lingonsylt och morot och nån knäckebrödmacka med ost är en bra budgetmiddag mitt i veckan.
Jag trodde blodpudding var sånt folk åt tillsammans med pulvermjölk i ett skyddsrum under krigstider. Fruktansvärt dåligt är det iaf.
Dom på jobbet kollar konstigt på mej när jag skivar upp en halv längd och mikrar den. Sen kollar dom ännu mer konstigt på mej när jag käkar det utan nånting till förutom vatten att dricka. Men varför ska man tillaga på ett ohälsosamt sätt och varför ska man äta med en massa sockerkladd när det smakar så bra ensamt?
När vi ändå är inne i kroppen och rotar: vad anser ni om inälvsmat? Levergryta? Sauterad njure? Skivat och stekt hjärta? Ungsstekt tunga?
Personligen så undviker jag det. Kanske lite leverpastej, men inga andra inre organ i någon annan form.
Hjärna = nej tack.
Bräss = Har inte provat, är inte jättenyfiken, om tillfälle bjuds kommer jag att prova.
... Sjömännen pissar säkert på den också och skrattar hela vägen tillbaka till Sverige.
Kolla innehållsförteckningen. Väldigt mycket protein och kolhydrater i förhållande till andra matprodukter. Det slår högt i min värld iaf. Sen fett och socker, det finns ju ändå i allt annat.Är blodpudding verkligen så nyttigt? Visst, det innehåller järn och lite annat, men.....? Hur är det med socker tex?
Vad är skillnaden mellan hjärna och bräss?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |