Blocket+tv4?

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
När man kollar bland fordonsannonser på blocket så står det ofta längst ner att säljaren inte vill att TV4 ska ringa. Vad beror det här på? Brukar TV4 ringa på MCannonser? I så fall varför?

Dom vill nog att man ska köpa en annons på tv4 texttv.
Satan.. en millisekund för sen va ja :näsblod

Dom RINGDE för en jäkla massa år sedan, numera gör dom inte det.

Det är nog flera år sedan dom sysslade med sånt, men frasen har hänkt kvar i annonserna, dom flesta som skriver sådär vet inte ens själva varför.

2787184 Dom RINGDE för en jäkla massa år sedan, numera gör dom inte det.

Det är nog flera år sedan dom sysslade med sånt, men frasen har hänkt kvar i annonserna, dom flesta som skriver sådär vet inte ens själva varför.
Ja det låter ju bra ihop med "Inga däckssparkare" som måste va den dummaste frasen i historien.

Dom RINGDE för en jäkla massa år sedan, numera gör dom inte det.

Tv4 ringde i somras varenda gång jag la ut hojen.

En av dom fraser som oftast skrivs av folk som har skrivit något av följande i annonsen.

* Seriösa ringer (jaha, så man är oseriös för att man slänger iväg ett mail)
* Mailen lånad ring (fixa en mail, finns miljoner för faan :mad: )
* Däcksparkare o Testpiloter undanbedes (jo för man brukar ju alltid sparka på saker som man ska köpa?!?!?!)
* Inte min på bilden, men nästan likadan fast blå. (Ta ett jävla kort :mad: )

Sånt retar mig nästan lika mycket som folk som enbart använder VERSALER i sina annonser....

Jag har inte sålt en enda pinal till nån som mailat först.

Man lär sig ganska snabbt att sålla bort idiotmailen, men visst föredrar jag en som ringer, bestämmer tid och plats för att titta, kommer i rätt tid till rätt plats, och köper grejorna utan att försöka idiotpruta.

Men man kan inte få allt.

Då hade jag altså fel angående TV4, jag har för mig att Blocket förde en rättstvist emot TV4 för just det här, och att det därför hade upphört.

TV4 kanske fick rätt och har börjat om?

EDIT/ Kollade just Blocket, och mycket riktigt är det olagligt för telefonförsäljare att ringa på annonser på blocket.
Däremot kan man endast göra anmälan om man uttrycckligen har skrivit att dom inte ska göra det, så frasen "TV4 behöver inte ringa" lär vi få dras med.

Last edited:
Jag tycker mail är bra ibland. T ex när folk vill skambjuda. Då föredrar jag att dom gör det via mail istället för att ringa. Fast om nån vill komma och kolla så föredrar jag naturligtvis att dom ringer. Fast jag har aldrig varit med om nån som inte gjort det hittills.

Hittar jag en annons efter klockan 10 på kvällen så kan det hända att jag bränner iväg ett mail, annars är det telefon som gäller.

Om jag är seriöst intresserad dvs.....

Såg när grannen skulle sälja sin gamla Sierra kombi. Kom en däcksparkare som till slut köpte den. Han såg så tveksam och gnällig ut, vankade av och an runt bilen med händerna i fickorna, och sparkade lite lätt på ett däck.
"Njaaa.." :gnissla

Men det jävligaste är när folk mailar och lämnar telefonnummer med meddelandet "Jag är intresserad av blabla.. Ring mig på.. 070345476466768"

Är dom intresserade får dom förihelvete ringa själva! :mad:
Jag har aldrig ringt upp nån sån sate..

Jag vill endast ha mailsvar där de lämnar telefonnummer så jag kan ringa upp om det är intressant. Så jävla många idioter som ringer och bara drygar sig, senaste annonsen blev jag kallad idiot en gång och en annan dåre försökte snacka finska med mig eller nåt liknande fult språk :D

Jo jag skulle sälja min Gixxer 600, då mailade en kille o frågade om jag ville byta mot en Sveba Dahlin pizzaugn o en 245:a....

Jag är en sån som ofta mailar som svar på annonser. Det är för att jag för det mesta sitter och tittar på annonser den här tiden på dygnet. Ett ganska rimligt antagande är att 95% av de som har en annons ute inte skulle uppskatta att bli uppringda mitt i natten...

Dessutom är mail ett smidigt sätt att få reda på lite grundläggande saker, som t.ex. "har du fortfarande varan kvar?" eller bara få lite grundläggande information som inte står i annonsen.

Vad det gäller annonssäljare så verkar de alltid ringa vid en så olämplig tidpunkt som möjligt. Och det är ju alltid just deras annonsmetod som är den effektivaste. Och har man trots det inte fått vara såld innan annonsperioden löper ut så får man gratis förlänga den så länge som det behövs...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg