Blocket+tv4?

Jag är en sån som ofta mailar som svar på annonser. Det är för att jag för det mesta sitter och tittar på annonser den här tiden på dygnet. Ett ganska rimligt antagande är att 95% av de som har en annons ute inte skulle uppskatta att bli uppringda mitt i natten...

Klart du ska ringa mitt i natten. Var gärna lite full och otrevlig och tala med finsk brytning.

Dessutom är mail ett smidigt sätt att få reda på lite grundläggande saker, som t.ex. "har du fortfarande varan kvar?" eller bara få lite grundläggande information som inte står i annonsen.

Regel A1 är ju att skriva att grejen finns kvar om annonsen är kvar + vart man bor annars får man bara massa mail där folk frågar "haru bilen kvar?" eller "vart står den?" Sen när man svarat hör dom aldrig av sig mer.

Det märkliga är av alla gånger jag annonserat (och japp, jag har annonserat när TV4 började med sin attack) så har de aldrig frågat mig om någon annonsplats så går de bara på vissa eller? :va

Den fånigaste formen av annonser måste då vara när de är skrivna i jag-form, exempel:
Jag är en vit Nissan Micra som söker ny husse eller matte, jag dricker inte mycket bensin, jag mår bra av att användas då och då och jag gillar inte regn. Jag är nybesiktigad, nyskattad och saknar en navkapsel.
:mad:

TV4 ringde mig när jag hade 125an ute på blocket.. priset var , har jag för mig, runt 300kr + ! Det är verkligen sjukt..

Ang. blocket i övrigt så är det verkligen många som vill byta mot helt konstiga saker, hade ute min 110cc Fiddy för ett tag sen och här kommer några av dem bytesförslag jag fick via mail;

"hej skulle du vilja byta mot ett xbox 360 +
pengar ? mvh thomas"

"heej jag undra om du vill byta mott min
minichopper det e 4växlar det e halvautomat så
om du vill det kan du väll skicka ditt nummer så
frå min pappa snacka med dig oke "

"tjena jag undrar om du e sugen på att bytta mot
en spel data..här får du länken
http://www.blocket.se/..........
jag kan ge lite pengar i mellan om du är
intresserad så bor jag en bit utan för lund hör
av dej MVH Marcus "

"tja den var rätt snygg vill du bytta mot en JVC
MX-j330 så hämtar vi den inan veckan e
slut//andre"

"Hej du
Är du intresserad av en minimoto plus 4500 kr?
Mvh Jimmy"

"tjenare:) du har inte lust att bytta mott min
extrem fin downhill hoj plus lite pengar?
MVH/Jocke"

"tjenare hopas att du får dit körkort eller om du
har fåt det men vill du byta mot en mini cross
trejuling+ett pley stechen 2? hopas du vill ha
det bra"

Den sista är nog bäst... "pley stechen 2" :D

Jag har inte sålt en enda pinal till nån som mailat först.

Jag föredrar att göra upp allt via mail.
Telefon bara kostar också glömmer man saker.
Ringer kan man göra när man ska träffas o göra upp affären eller om det inte känns 100% rätt

Ang. blocket i övrigt så är det verkligen många som vill byta mot helt konstiga saker, hade ute min 110cc Fiddy för ett tag sen och här kommer några av dem bytesförslag jag fick via mail;

Jamen om man annonserar ut en fjortisleksak så får man svar av fjortisar.

Annars tycker jag alltid att man får en Ford av något slag som bytesförslag, det spelar fan ingen roll vad man annonserar ut så är det någon optimistisk fordägare som ser en chans att bli av med skiten.

Fordar är som svartepetter, det gäller att bli av med den fort, så man inte blir loosern som sitter med den kvar.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...