Blocket.se slår till igen!

Kamikaze kid skrev:
Om man tänkte efter innan man kastar ur sig skit om folk så kanske världen kändes lite trevligare!
Inte för att allt behöver vara gravallvarligt men att behöva hoppa på folk så fort man får chansen kan ju tyckas onödigt i mina ögon...
Men jag kan ju ha fel!
håller med och nej,du har inte fel :tummenupp

JoS skrev:
Sant, men det vet inte du heller.

Det är en roligt skriven annons. Även om den vore utan stavfel så är det fortfarande en rolig annons...
att skratta åt annonsen är en sak men ni (dom som har gjort det) hoppar ju för fan på han för stavningen :kocko :fatta! (kolla 1a sidan så ser du)

Last edited:
Han stavar ju faktiskt som en kratta. Det är fakta.

Men vi vet fortfarande inte om han "lider" av dyslexi eller bara skriver slarvigt.
Du kan ju inte kategoriskt förutsätta att han är dyslektiker. Eller hur? Det kan ju faktiskt vara en slarvpelle.

Kamikaze kid skrev:
Om man tänkte efter innan man kastar ur sig skit om folk så kanske världen kändes lite trevligare!
Inte för att allt behöver vara gravallvarligt men att behöva hoppa på folk så fort man får chansen kan ju tyckas onödigt i mina ögon...
Men jag kan ju ha fel!

bra skrivet :tummenupp :klappar
varför hoppa på folk så fort de får chansen :va

skulle ngn börja kalla mig för en massa saker, som jag
inte ens känner......då skulle jag fan ta mig :kulspruta :död

Minimorran skrev:
En fet grek... kan det bli värre? :tungan <-OBS:ironismiley!

En fet, hårig grek..... :tungan <-OBS:ironismiley!

kom igen nu, ta det inte så alvarligt... man ska kramas i trafiken

Dyslexi eller inte, jag tyckte iaf att det var upplägget på annonsen som var rolig.

Last edited:
Santo skrev:
En fet, hårig grek..... :tungan <-OBS:ironismiley!

kom igen nu, ta det inte så alvarligt... man ska kramas i trafiken

Dyslexi eller inte, jag tyckte iaf att det var upplägget på annonsen som var rolig.

haha :lol

jag ska skriva FET GREK på min nästa sh-tröja :tummenupp
då vet ju alla vem som är fet, och därefter mobba denna person :)

Minimorran skrev:
nja... det är väl där jag kommer att vara när du susat förbi och knuffat ner mig för att jag kallat dig fet grek.. :tungan
..och hårig var det visst också... :hihi

så farligt var det inte :lol
inte skulle jag knuffa en tjej i diket :pannkyss

Panos skrev:
så farligt var det inte :lol
inte skulle jag knuffa en tjej i diket :pannkyss

Då känner jag mig genast lugnare... jag kör ju med grön skylt.... så det skulle inte vara så svårt... :rolleyes: klarar det med lätthet själv annars.. :näsblod

HAHA! Vilken jävla idiot som varken kan stava eller få fram vad han vill sälja.

Alla som kan stafa var plugisar i skolan, ock plugisar fick alldrig nåra brudar :lol
Skälv va ja ute ock körde hoj istälet för att jöra läxor :yoparty

Synd det inte finns ett forum för oss som kan mer om hojar än stavning :(

Skorpan skrev:
kamma er nu för fan :fatta!
det finns faktiskt folk som har dyslexi och inte kan hjälpa det :fakta
ni vet inte ett skit om han har det...

Skorpan,
killen är korkad, vilket visar sig i hur han skriver och vad han skriver. Eller påstår du att man inte bara får problem med att stava vettigt av dyslexi utan blir korkad också? I så fall borde nog du kamma dig. ;)

Edit: Nej, jag läste inte hela tråden. Varför skulle jag när ingen annan gör det?

Last edited:
jojje1963 skrev:
Synd det inte finns ett forum för oss som kan mer om hojar än stavning :(
Klart du får skriva här. Alla har mer eller mindre problem att stava rätt ibland.
Det är ju hojintresset som är huvudsaken.

Skorpan skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1157438&postcount=10

han ovanför,en av min bästa polare har det,min handläggare på facket har det,det är vanligare än vad ni anar men dom är inte sämre människor för det!
så kan ni vara snälla o sluta hacka på folk som inte gjort er nåt

Man ser faktiskt i allmänhet skillnad på när en dyslektiker skriver dåligt och när någon som bara är kass på att stava alternativt lat stavar dåligt. Omkastningar och borttappade stavelser, "jätetbra motrocykel säles" jämfört med "jetebra måtårcyckel selljes" som bara är (hjälpligt) fonetiskt stavat av någon som tyckte sig ha något bättre för sig i skolan... alternativt är stenkorkad på riktigt.

Men man får väl inte skratta åt folk som är stenkorkade heller numera... :rolleyes:

Väldigt bra sagt ovan också, om att dyslektiker oftast anstränger sig mer och oftast når ett bättre resultat än många utan dyslexi... som alltså skall ha :fatta! om de skyller på dyslexi. Har också kompisar med dyslexi, inklusive en del jag pluggade och alltså skrev en hel del tillsammans med. Inga konstigheter där... eller, jo, konstigheter i mängd ibland, men inga dumheter. Jäla skillnad. :)

Varför skall man ha ett så jäkla svårstavat ord för att ha problem med att skriva?!
/Fredrik, som just fick ändra "dysleksi" till "dyslexi" överallt... :rolleyes:

ft skrev:
www.bike.se? :rofl

Edit: Ja, den var verkligen under bältet. Jag vet. Men vafan... för bra poäng för att lämnas! :D

Hehe, rätt kul. Ärligt så bryr jag mej inte mycket. Tycker bara det är skumt att det är så mycket klagande på stavning på SH, även i trådar som handlar om hojar. Om nån undrar hur man får en Bonneville att köra ifrån Japsen så kvittar väl det om man stavar lite fel när man vet svaret :banana

Sen tycker jag åxo det är kul med stavfel ibland, men om man måste påpeka stavfelet 10ggr så är det inte lika kul längre. Fast annonsen var ju kul iaf :hihi

jojje1963 skrev:
Hehe, rätt kul. Ärligt så bryr jag mej inte mycket. Tycker bara det är skumt att det är så mycket klagande på stavning på SH, även i trådar som handlar om hojar. Om nån undrar hur man får en Bonneville att köra ifrån Japsen så kvittar väl det om man stavar lite fel när man vet svaret :banana

Sen tycker jag åxo det är kul med stavfel ibland, men om man måste påpeka stavfelet 10ggr så är det inte lika kul längre. Fast annonsen var ju kul iaf :hihi

Äh, du stavar ju inte fel. Inte kul alls. Gör om, gör rätt, du har lovat! ;)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år