Blocket.se slår till igen!

Dee_cati skrev:
Ser ju inte ens att vara i närheten av att en dyslektiker har skrivit det där. Bara en allmänt ointelligent person helt enkelt. Och det finns dumma dyslektiker och smarta dyslektiker. Precis som allt annat. Man får skämta om både korkade människor och dyslektiker och feta och invandrare osv. Hur skulle det se ut om alla gick omkring och var gravallvarliga hela tiden? Åt helvete skulle det se ut....

men man kan inte skriva 300 inlägg o skämta om dyslexi, invandrare,
feta personer osv.....vissa kan ta åt sig ganska hårt. Tänk om folk sitter
och läser alla dessa konstiga inlägg, hur f*n tror ni de känner sig efteråt :va
Jag är själv lite överviktig och det är FAN inte roligt att höra om att
man måste skämta om det (sa jag att jag är grek också :confused: ).... :huvet :huvet

Men dumt att ni inser att det inte är stavingen som är det roliga i första hand utan upplägget av annonsen, och det har inget med dyslexi att göra.. Möjligtvis IQ...

Stolten skrev:
Men dumt att ni inser att det inte är stavingen som är det roliga i första hand utan upplägget av annonsen, och det har inget med dyslexi att göra.. Möjligtvis IQ...

har märkt det :tummenupp
men att skriva att man får skämta om feta personer
eller vad de nu är, är ganska korkat. Det är inte så kul o
höra/läsa

Dee_cati skrev:
Ser ju inte ens att vara i närheten av att en dyslektiker har skrivit det där. Bara en allmänt ointelligent person helt enkelt. Och det finns dumma dyslektiker och smarta dyslektiker. Precis som allt annat. Man får skämta om både korkade människor och dyslektiker och feta och invandrare osv. Hur skulle det se ut om alla gick omkring och var gravallvarliga hela tiden? Åt helvete skulle det se ut....

Det bästa jag hört idag! :tummenupp
:klappar :klappar :klappar

Jag är också grek, men driver om invandrare, feta, fula, snygga, mörka, ljusa, fan o hans moster.

Panos skrev:
men man kan inte skriva 300 inlägg o skämta om dyslexi, invandrare,
feta personer osv.....vissa kan ta åt sig ganska hårt. Tänk om folk sitter
och läser alla dessa konstiga inlägg, hur f*n tror ni de känner sig efteråt :va
Jag är själv lite överviktig och det är FAN inte roligt att höra om att
man måste skämta om det (sa jag att jag är grek också :confused: ).... :huvet :huvet

En fet grek... kan det bli värre? :tungan <-OBS:ironismiley!

Panos skrev:
har märkt det :tummenupp
men att skriva att man får skämta om feta personer
eller vad de nu är, är ganska korkat. Det är inte så kul o
höra/läsa

Inte jag som skrev det.. :4skrika
Men jag tycker inte att man ska skämta om dyslektiker.

Panos skrev:

Det var ju inte meningen att du skulle ta illa upp... men det lät kul när du själv lade till att du var grek... precis som om det skulle bli värre då... :rolleyes:

Det var ju därför jag lade till en ironismiley....
(men ironin är tydligen helt död...) :(

Last edited:
Minimorran skrev:
Det var ju inte meningen att du skulle ta illa upp... men det lät kul när du själv lade till att du var grek... precis som om det skulle bli värre då... :rolleyes:

Det var ju därför jag lade till en ironismiley....

nej...men den personen som skrev det där konstiga
inlägget sa att man få skämta om dyslektiker, invandrare, feta personer
osv.......och sen bara för att nämna att det kan finnas invandrare på
forum också, och de kan ta det ganska illa vid......har blivit mobbad en gång
i tiden och det är fan ta mig inte roligt................ :3freak

Panos skrev:
nej...men den personen som skrev det där konstiga
inlägget sa att man få skämta om dyslektiker, invandrare, feta personer
osv.......och sen bara för att nämna att det kan finnas invandrare på
forum också, och de kan ta det ganska illa vid......har blivit mobbad en gång
i tiden och det är fan ta mig inte roligt................ :3freak

"Invandrare blir inte accepterade och integrerade om vi inte får skämta om dom" - Robert Gustafsson

Kommer inte ihåg exakt hur han sa, men det lät väldigt rätt iaf.
Vet ni förresten hur man slår ihjäl 50 flugor i en smäll?

Last edited:
morlock skrev:
"Invandrare blir inte accepterade och integrerade om vi inte får skämta om dom" - Robert Gustafsson

Kommer inte ihåg exakt hur han sa, men det lät väldigt rätt iaf.
Vet ni förresten hur man slår ihjäl 50 flugor i en smäll?

låt höra :)

lägger mina pengar på att det var nån vinteruttråkad medlem på SH med fetingabstinens som la en slant ur veckopengen på det hela, med vetskapen om att den skulle hamna här och utlösa denna diskussion...

ger mig inte in i debatten...gjort det för många gånger förr... :gnissla

mina 3:50:- :)

Gottis skrev:
Go Skorpan helt jävla rätt själv har jag dyslexi

hacka ni på så vet man vilka som är :kocko här

iblant tycker man vuxna Personer beter sig som den elaka killen i klassen som hade det svårt hemma och va tvungen att mobba den svage i klassen tråkigt när sådant följer med upp i det vuxna livet en sådan person vill man ju knappast ha som chef

För att vara dyslektiker så stavar du djävligt bra! ett (1) enda stavfel! Jag stavar oxå fel ibland, men jag kallar mig inte dyslektiker för det.

OBS! detta var ingen mobbning eller hackning, bara ett konstaterande som gör att jag inte riktigt tror på att du har dyslexsi. Men jag kan ha fel.

Blocketannonsen som utlöste debatten i denna tråd tycker jag gott att vi kan skratta åt.

Är det så att killen som säljer hojen verkligen är seriös med försäljningen och han vet om att stavningen kanske inte riktigt är hundra finns ju alltid möjligheten till att få någon att korrekturläsa den.

Den uppfattningen jag har om dyslektiker är de är medvetna om sitt problem med stavning och meningsbyggdnad och därför anstränger sig hårdare när de skriver.

Det med korrekturläsning begagnar jag mig själv av också. Har jag skrivit något som jag definitivt inte vill stava fel i, exempelvis ett brev till någon myndighet, ber jag alltid grannen/kompis/syster att korrekturläsa. Behöver inte vara svårare än att copy-paste och skicka på MSN. "Läs och säg vad du tycker är du bussig".

Vi kanske skulle starta en korrekturläsningstråd här på forumet? :rolleyes:

Dee_cati skrev:
Hur skulle det se ut om alla gick omkring och var gravallvarliga hela tiden? Åt helvete skulle det se ut....

Om man tänkte efter innan man kastar ur sig skit om folk så kanske världen kändes lite trevligare!
Inte för att allt behöver vara gravallvarligt men att behöva hoppa på folk så fort man får chansen kan ju tyckas onödigt i mina ögon...
Men jag kan ju ha fel!

Skorpan skrev:
kamma er nu för fan :fatta!
det finns faktiskt folk som har dyslexi och inte kan hjälpa det :fakta
ni vet inte ett skit om han har det...
Sant, men det vet inte du heller.

Det är en roligt skriven annons. Även om den vore utan stavfel så är det fortfarande en rolig annons...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år